صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

تشدید اختلاف طبقاتی در انگلیس

 روزنامه هامبورگر ابند بلات آلمان در گزارشی سقوط شدید استانداردهای زندگی در بریتانیا را خطرناک عنوان کرد چرا که تبعات این اتفاق شهروندان انگلیسی را فقیرتر و اختلاف طبقاتی میان فقرا و ثروتمندان را به بحرانی جدی برای آنها بدل خواهد کرد.
تسنیم به نقل از این روزنامه آلمانی نوشت؛ براساس آمارهای رسمی، بیش از 13 میلیون انگلیسی در سال گذشته در فقر زندگی می‌کردند و حدود 4 میلیون نفر قادر به پرداخت قبوض گاز و مالیات شوراها نبودند. بررسی‌های یک مؤسسه تحقیقاتی در انگلیس نشان می‌دهد، در 12 ماه گذشته با افزایش نرخ قبوض برق، گاز و غذا، استانداردهای زندگی مردم انگلیس با سریع‌ترین سرعت خود در شش دهه گذشته تا بیش از 7 درصد کاهش داشته است.
بنیاد رزولوشن هم اعلام کرد در نتیجه تورم و افزایش هزینه‌های انرژی در زمستان امسال، یک میلیون و 300 هزار انگلیسی فقیرتر خواهند شد: «زمستان سختی در انتظار مردم انگلیس خواهد بود اما تداوم این فقر معضلی رو به رشد است که کم‌کم فقر را به همه جامعه تسری خواهد داد. بریتانیا ممکن است ششمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید اقتصادی باشد اما توزیع نابرابر ثروت در این کشور شکاف طبقاتی در آن را فاجعه‌بار کرده است.»فایننشال تایمز نیز با مقایسه میزان نابرابری در جامعه بریتانیا و شکاف طبقاتی بسیار بالای آن نوشته است: «بریتانیا جامعه‌ای فقیر با اندک افراد بسیار ثروتمند است و از این نظر این کشور شبیه ایالات متحده است.»
جستجو
آرشیو تاریخی