صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

اینجا ستون «دیروز‌چه‌خبر؟» است و ما خبرهای دیروز 22 بهمن ۱۴۰۱ خورشیدی را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  دیروز هزاران شهر و روستای کشور صحنه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن بود؛ مردمی که در 44 سالگی انقلاب، بار دیگر صحنه‌های باشکوهی آفریدند. بسته به شهرها، جلوه‌های متفاوتی از حضور حماسی مردم خلق شد. در کرمانشاه کشاورزان استان با تراکتورهای خود راهپیمایی خودرویی برگزار کردند، آن‌هم در هوای برفی این منطقه. تهرانی‌ها نیز سهم ویژه‌ای در حماسه ملی روز گذشته داشتند.
  از نکات جالب این راهپیمایی، نمایش پهپاد شاهد 136 در میدان آزادی بود. برخی هم با در دست داشتن دستنوشته و تصویر شهیدان آرمان علی‌وردی و روح‌‌الله عجمیان، یاد جانفشانی‌های شهدای مدافع امنیت که فتنه اخیر را ناکام گذاشتند، زنده نگه داشتند.
  حضور مسئولان دولتی هم در راهپیمایی قابل توجه بود، مانند استقبال مردم و گفت‌و‌گوی آنها با رئیس‌جمهور. محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور هم به‌ صورت خانوادگی در راهپیمایی حضور یافت.
  برخی از تهرانی‌ها طوماری را امضا کردند که در آن بر بازگشت اموال غارت شده از سوی خاندان پهلوی تأکید شده بود.
  در کرمان، استان زادگاه سردار سلیمانی، جمعیت انبوه با شعارهای «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و «ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای» در راهپیمایی پیروزی انقلاب حضور یافتند.

  در کردستان، شیعه و سنی به میدان آمدند. دریادار شهرام ایرانی، فرمانده اهل سنت نیروی دریایی ارتش هم در سنندج در راهپیمایی حضور یافت. در این مراسم مردم شعارهای خود را علیه استکبار و دفاع از انقلاب با زبان کردی سر دادند.

  از صحنه‌های به‌یاد‌ماندنی راهپیمایی، حضور مردم زلزله‌زده شهر خوی بود؛ مردمی که هنوز درگیر مشکلات ناشی از زلزله هستند، روز گذشته با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس به خیابان آمدند.
  برخی مقامات کشورهای منطقه مانند امیر قطر، نخست وزیر ارمنستان و کشورهای عمان و کویت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.
   حضور گسترده مردم چیزی نبود که از دید رسانه‌های جهان پنهان بماند. خبرگزاری فرانسه به این واقعیت اشاره کرد که «امسال با وجود هوای سرد، بسیاری از مردم پای پیاده برای تجمع در میدان آزادی به راه افتادند.»
  خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نمایش موشک بالستیک عماد و پهپاد شاهد ۱۳۶ در میدان آزادی اشاره کرد و «آی۲۴ نیوز» رژیم صهیونیستی نوشت که «مانند هر سال شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر دادند و خواستار حمایت از «ایران متحد، قوی و باثبات» شدند.»
  از رسانه‌های منطقه، «المسیره» یمن از حضور میلیون‌ها نفر در تهران و ۱۴۰۰ شهر ایران نوشت، وبگاه عراقی «شفق نیوز» نوشت که ایرانی‌ها به‌ طور گسترده در تهران و خیابان‌های شهرهای دیگر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و وبسایت «النشره» لبنان هم نوشت هزاران نفر در تهران شعارهای «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
  وبگاه شبکه «روسیاالیوم» و شبکه «المیادین» هم از دیگر رسانه‌هایی بودند که این رویداد بزرگ را پوشش دادند.

جستجو
آرشیو تاریخی