صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و شش - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

رئیس جمهور در اجتماع عظیم مردمی دیروز خطاب به دشمنان گفت: این ملتی که اینجا تجمع کرده اند، ملت بزرگ ایران هستند

جمهوری اسلامی هویت ایران است

رئیس‌جمهور روز گذشته در سخنرانی خود در راهپیمایی باشکوه گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن در تهران، روز پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی حق بر باطل، مستضعفین بر مستکبرین، تحقق معجزه قرن و نیز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران برشمرد و تأکید کرد: حضور مردم در این راهپیمایی، نه‌ فقط تجلیل از مجاهدان و آفرینندگان ۲۲ بهمن ۵۷ است، بلکه آمدیم تا بگوییم در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، یک‌بار دیگر با حضور مردم، شکست دشمنان و پیروزی جبهه انقلاب رقم خورده است.
آیت‌الله رئیسی از درخشش مردم در ناکامی توطئه‌های دشمنان در یک سال گذشته تجلیل کرد و گفت: حاصل حکومت ستمشاهی پهلوی که هم روی کار آمدن و هم بقای آن با کودتا بود، چیزی جز عقب‌ماندگی و ذلت این کشور و ملت در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر نبود.
رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای درخشان کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: انقلاب اسلامی پایان ذلت و آغاز عزتمداری ملت ایران بود. دشمنان بعد از شکست در جنگ نظامی، به دنبال آن رفتند تا با تحریم و تهدید به ملت ایران فشار بیاورند، لذا سیاست فشار حداکثری را اعلام کردند، اما مقاومت شما ملت باعث شد دشمن در این عرصه و در این پروژه هم شکست بخورد.

ملت ترفند دشمن را می‌شناسد
رئیس‌جمهور طراحی پروژه آشوب و اغتشاش را ناشی از شکست دشمنان در سایر عرصه‌ها دانست و گفت: دشمنان تصور می‌کردند با پروژه آشوب و اغتشاش می‌توانند کشور را دچار توقف کنند، لذا یک جنگ ترکیبی به راه انداختند غافل از اینکه ملت ایران، آنها و ترفندهایشان را می‌شناسند. آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: وقتی آنها از زندگی سخن می‌گویند، مردم نگاه می‌کنند ببینند آیا حضور امریکایی‌ها در افغانستان، عراق، لبنان و سوریه زندگی‌بخش بوده است؟ نگاه می‌کنند که آنها کجای عالم زندگی را به مردم هدیه کردند که امروز دلسوز مردم ایران باشند؟
وی خطاب به دشمنان با بیان اینکه اگر می‌خواهید از ملت ایران سخن بگویید، این مردمی که امروز اینجا تجمع کرده‌اند ملت بزرگ ایران هستند، به حضور زنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی در ارتباط با حقوق زنان و مسأله خانواده در جایگاه مدعی و دشمنان انقلاب اسلامی در جایگاه متهم هستند، در عرصه هسته‌ای و حقوق بشر نیز ما در جایگاه مدعی و شما در جایگاه متهم هستید.

آغوش ملت برای پذیرش فریب‌خوردگان باز است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه استقلال‌خواهی، عدالت‌خواهی، معنویت‌خواهی، ‌دین‌مداری و حق‌خواهی همواره مورد تأکید ملت عزیز ایران بوده است، اضافه کرد: بعضی از انقلاب‌ها با گذشت زمان از مسیر خود منحرف می‌شوند، اما این میدان، این ملت و ملت‌های دیگر شاهدند همان شعارهایی که در خیابان انقلاب سال ۵۷ بر زبان مردم جاری بود، امروز هم بر زبان مردم ما جاری است.
رئیس‌جمهور همچنین خطاب به کسانی که در این اغتشاشات فریب دشمن را خوردند، اظهار کرد: آنان باید بدانند با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، آغوش ملت برای پذیرش آنان باز است و ما هم در دولت و دستگاه‌های اداری، امتداد نگاه پدرانه‌ای که رهبری فرمودند، دنبال خواهیم کرد. وی تأکید کرد: دشمن بداند اگر فکر می‌کند با حضورش در منطقه می‌تواند جای پایی پیدا کند، سخت در اشتباه است؛ ما امنیت این منطقه و خلیج‌فارس را در عدم حضور امریکایی‌ها و بیگانگان می‌دانیم.

ایران، شریک قابل اعتماد و مؤثر
آیت‌الله رئیسی پنجشنبه گذشته نیز در آیین سلام و تبریک سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی در کشورمان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش مهمی از مشکلات جامعه بشری و درگیری‌های ایجاد شده در سطوح مختلف میان کشورها را متأثر از اجرای سیاست‌های برگرفته از رویکرد سلطه و یکجانبه‌گرایی دانست و گفت: هر ناظر منصفی می‌داند که ایالات‌متحده امریکا و برخی کشورهای غربی تا چه حد لجوجانه بر موضع سلطه‌گرانه خود پافشاری می‌کنند و از درک و پذیرش واقعیت‌های ایران اسلامی به‌عنوان کشوری مستقل و آزاد سر باز می‌زنند و این خود مبنای خطاهای راهبردی و سیاست‌های اشتباهی است که در طول سال‌های گذشته در قبال مردم و دولت ایران و البته منطقه به اجرا گذاشتند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که برای تمام طرف‌هایی که براساس احترام، اصول و منافع متقابل در پی برقراری، حفظ و ارتقای روابط بین‌المللی هستند شریکی قابل اعتماد و مؤثر بوده است، تعامل حداکثری هوشمند با جهان و چندجانبه‌گرایی اقتصادی را، شعار و رهیافت کلان دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و در تنظیم روابط سازنده با کشورها دانست.

آمادگی ایران برای نهایی کردن مذاکرات
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در موضوع خاص هسته‌ای نیز با وجود تمامی بدعهدی‌های طرف‌های غربی در عمل به تعهدات خود، جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش آمادگی خود را برای نهایی کردن مذاکرات رفع تحریم و دستیابی به یک توافق خوب و منصفانه اعلام کرده است، گفت: در عوض غربی‌ها به جای استفاده از فرصت مذاکره و بازگشت به تعهدات، ترجیح داده‌اند با دخالت در امور داخلی ایران، طرح بحث‌های انحرافی را به‌عنوان راهی دیگر برای فرار مجدد از پذیرش مسئولیت در قبال عدم پایبندی به تعهدات خود تجربه کنند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای باورها و ارزش‌های اسلامی و ملی همواره پایبندی و احترام خود را به مبانی و اصول انسانی حقوق بشر در ابعاد ملی و جهانی نشان داده است، تصریح کرد: از همین‌رو آمادگی داریم با هدف رسیدن به درک مشترک، گفت‌و‌گوهای متقابل با کشورها را درباره وضعیت حقوق بشر داشته باشیم.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌و‌گوهای درون‌منطقه‌ای تأکید داشته است، حضور رژیم‌صهیونیستی در منطقه را مخرب توصیف کرد و گفت: مبارزه همه‌جانبه با گروه‌های تروریستی – تکفیری و اشرار یکی از اولویت‌های اصلی همکاری ما در منطقه بوده است، اما بنیانگذاران تروریسم در جهان، فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بزدلانه در یک فرودگاه بین‌المللی به شهادت رساندند؛ او قهرمان مبارزه با تروریسم در جهان بود.

جستجو
آرشیو تاریخی