صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

این‌جا ستون «دیروز‌چه‌خبر؟» است و ما خبرهای دیروز نوزدهم بهمن ۱۴۰۱ خورشیدی را اینجا برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم:


  صبح دیروز دکه‌های مطبوعاتی میزبان روزنامه‌هایی بودند که هریک رویدادهای متفاوتی را برجسته کردند. درحالی که روزنامه‌های اصولگرا پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش را به صورت گسترده پوشش دادند، اما کمتر رسانه اصلاح‌طلبی در صفحه اول خود به این مسأله پرداخت. درمقابل، اصلاح‌طلبان همچنان به انتقادهای گاه پررنگ از دولت ادامه دادند.
در این میان روزنامه «جوان» در یادداشتی با عنوان «چه کسی در ایران مخالف توافق است» نوشت که ایران با همه بی‌اعتمادی که به امریکا دارد، خود را برای امضای توافق در قطر آماده کرده بود و این امریکا بود که در لحظه آخر زیر میز زد.

  دیروز در مسکو، پایتخت روسیه، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در پنجمین نشست گفت‌و‌گوی امنیت منطقه‌ای که با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان برگزار شد، شرکت کرد و در آن ایجاد امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در این کشور را اولویت جمهوری اسلامی ایران دانست.
  شمخانی با نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز دیدار کرد و با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور، بر تقویت همگرایی و هم‌افزایی تهران - مسکو بویژه در برخورد با تهدیدات مشترک تأکید کرد.
  علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در بیروت، پایتخت لبنان با نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار کرد و گفت که تهران از آرامش و ثبات در لبنان و مقاومت در برابر دشمن حمایت می‌کند.

  محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس با حضور در نشست کمیسیون تلفیق، بر حفظ سقف بودجه در فرایند بررسی آن تأکید کرد.

  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، راهبرد وحدت را ضامن شکست راهبرد دشمن برای ایجاد اختلاف، تفرقه، دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی دانست و اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران با همه چالش‌های داخلی و بیرونی ناشی از دشمنی‌ها و فتنه‌سازی‌ها، دستاوردهای سترگ و خیره‌کننده‌ای داشته که مایه مباهات ایران و ایرانی در جامعه بین‌الملل شده است.
  مشاور عالی وزیر اطلاعات هم دیروز در آیین رونمایی از کتاب «یاران امام(ره) به روایت اسناد ساواک، آیت‌الله سیدحسن موسوی شالی» در قزوین حضور یافت.
  وی با بیان اینکه امروز اقتدار دفاعی ایران و قدرت عمل آن در منطقه برای غربی‌ها، امریکا و اسرائیل قابل تحمل نیست، انگاره فروپاشی و براندازی نظام را حتی برای غربی‌ها و اسرائیلی‌ها نیز غیرقابل قبول و باور توصیف و اظهار کرد که سلبریتی‌ها که چشم بسته و بدون فکر حرف‌هایی را تکرار می‌کنند، در عمرشان حتی ۱۰ کتاب هم نخوانده‌اند و چیزی از سیاست نیز نمی‌فهمند.

  غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب دیروز در گفت‌و‌گویی، با استقبال از عفو بازداشتی‌های اخیر از سوی رهبر انقلاب، اظهار کرد که این امر تفاهم، مدارا، و همراهی را در کشور حتی در ارتباط با که کسانی معترض هستند، افزایش می‌دهد.
  حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور هم در همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت (امر به معروف و نهی از منکر) که در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت مجرمانی که امنیت جامعه را مورد هدف قرار دادند استحقاق عفو ندارند و جامعه باید از شر حضور اینها مصون و محفوظ باشد و لذا درخواست قوه قضائیه برخورد با مجرمین است و تغییر نخواهد کرد.

 وزیر دفاع در آیین الحاق ۷۰ فروند انواع شناور به فرماندهی مرزبانی فراجا شرکت کرد.
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح بر عهده وزارت دفاع است. این الحاق به مرزبانی در مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی