صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

برگزاری آیین جایزه کتاب سال با حضور رئیس‌جمهور

آیت الله رئیسی در هیأت دولت: پرتاب ۶ ماهواره از مصادیق پیشرفت است

رئیس‌جمهور روز گذشته در آیین چهلمین جایزه کتاب سال و سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، اصحاب کتاب را کسانی دانست که جامعه و نیازهای آن را خوب می‌شناسند و برای رفع این نیازها حاضر به مسئولیت‌پذیری و خطرپذیری در عرصه‌های مختلف از جمله اندیشه‌ورزی، نوشتن، هدایت و جاری کردن سخن حق بر زبان و قلم هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: روشنفکر واقعی کسی است که دارای نورانیتی از اندیشه باشد و در جایگاه دیده‌بانی و صیانت از اندیشه و فرهنگ، جامعه را رصد کرده و قبل از دیگران خطر و اندیشه‌های ناپاک را شناخته و به جامعه هشدار دهد. وی ملت ایران را برخوردار از فرهنگ و مدنیت نبوی، علوی، رضوی و مهدوی معرفی کرد و با بیان اینکه عده‌ای برخوردار از خوی استکباری، بدون توجه به فرهنگ و تمدن غنی ملت ایران می‌خواهند آنچه خودشان تشخیص می‌دهند به مردم ما تحمیل کنند، گفت: صیانت از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی-اسلامی کار اندیشمندان است و مهمترین و مؤثرترین ابزار کار آنها کتاب است که می‌تواند از داشته‌های فرهنگی و تمدنی ما صیانت کند. رئیس‌جمهور، یکی از برنامه‌های جدی دولت مردمی را توجه به مسائل فرهنگی و از جمله حوزه نشر کتاب دانست و اظهار داشت: توجه به مسأله محوری اقتصاد هرگز ما را از پرداختن به مسائل فرهنگی غافل نکرده است. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه بعد فرهنگی انقلاب اسلامی بر ابعاد دیگر غلبه و برتری دارد، از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی کتاب خبر داد.

نشست هیأت دولت
رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، پرتاب ۶ ماهواره به فضا را در سال جاری با وجود کمبود منابع، اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی همچنین با قدردانی از اقدام پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور فرمان عفو تعداد قابل توجهی از متهمان ناآرامی‌های اخیر افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد فرصت برای بازگشت فریب‌خوردگان به آغوش جامعه، موجب ناامیدی و خنثی شدن نقشه‌های دشمن شد. رئیس‌جمهور در ادامه، با بیان اینکه فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید کاملاً تابع دستورالعمل ۸ بندی صادر شده از سوی دولت انجام شود، اظهار کرد: چنانچه دستگاهی چنین درخواستی مطرح کرده باشد، هم آن دستگاه و هم شرکتی که چنین درخواستی را اجابت کند، هر دو تخلف کرده و باید به این تخلف رسیدگی شود. وی ضمن دستور برای رفع مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان، از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای طرح‌های عظیم و مهم که در این روزها افتتاح می‌شوند، قدردانی کرد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش ارز از سوی هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی تخلف محسوب می‌شود، از رئیس کل بانک مرکزی خواست اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز را با جدیت پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی