صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبـــــار

تحول در توسعه ناوگان حمل و نقل پایتخت
در سال ۱۴۰۲
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش قابل توجه سهم بودجه توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده مدیریت شهری خبر داد و این موضوع را نشان‌دهنده اراده و همت شورای شهر و شهرداری تهران برای تحقق این مهم دانست.
جلال بهرامی با تأکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی و تأثیر آن بر تحول در شهر با محوریت حمل و نقل عمومی، گفت: مذاکرات مستمری با اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخصوص افزایش سهم حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده داشتیم که خوشبختانه اعضای شورا با نظر مثبت، موافقت کردند تا بخش عمده‌ای از بودجه سال آینده شهرداری تهران صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود. وی افزود: برای کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوای تهران، چاره‌ای جز کاهش استفاده از خودروهای شخصی وجود ندارد و عملی کردن این موضوع، نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی بویژه شبکه مترو است.
وی تصریح کرد: در اهمیت و ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد چرا که بهترین وسیله حمل و نقل عمومی، مترو است در صورتی که برای توسعه مترو به ۳۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تأمین این میزان اعتبار، بدون مشارکت بخش خصوصی عملاً امکانپذیر نخواهد بود و شهرداری تهران در تلاش است با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا جای ممکن این مهم را محقق کند. معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی نیز در نظر داریم سال آینده ۲ هزار دستگاه اتوبوس را به صورت مستقیم و جدا از سهم وزارت کشور از یکی از سازندگان داخلی خریداری کنیم، ضمن اینکه پیش‌پرداخت خرید ۶۴۰ دستگاه اتوبوس را واریز کرده‌ایم که فعلاً ۱۶۲ دستگاه آن را تحویل گرفته‌ایم که امیدواریم وزارت کشور و سازندگان داخلی کمک کنند تا این اتوبوس‌ها بموقع به شهرداری تهران تحویل داده شود.
انجام سالانه بیش از 5/4 میلیون مأموریت اورژانس
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اوایل انقلاب تعداد نیروی اورژانس فقط ۱۵۰ نفر بود اما امروز بیش از ۲۵ هزار نفر در این سازمان مشغول خدمت‌رسانی هستند و سالانه بیش از ۴.۵ میلیون مأموریت در سراسر کشور توسط اورژانس انجام می‌شود.
بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاح همزمان ۷۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور، با اشاره به فعالیت ۳۴۶ دستگاه موتورلانس در کشور، گفت:  خدمات اورژانس برای بیماران و مصدومان، رایگان است و امیدواریم خدمات نظام سلامت نیز با اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، رایگان یا با حداقل هزینه شود.
وزیر بهداشت از ویژگی‌های کارکنان اورژانس را نظم و انضباط دانست و عنوان کرد: انضباط و عمل بهنگام در ۲۴ ساعت شبانه روز باعث شده تا این نیروها همواره آماده به خدمت باشند .
جستجو
آرشیو تاریخی