صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

سوژه

پیگیری وضعیت ورزشکارانی که در کانون زلزله قرارداشتند
لژیونرهای ایرانی شاغل ترکیه در سلامت کامل
زلزله 7.8 ریشتری، در یک چشم بهم زدن، فاجعه بزرگی در ترکیه رقم زد. انگار آخرالزمان شده، با ساختمان‌هایی که ریختند، خیلی‌ها زیر آوار ماندند، تعداد زیادی مصدوم شدند و بیشتر از 1500 نفر هم جان باختند. این اتفاق تلخ، ترکیه را به حالت فوق‌العاده درآورد؛ در حالی که تا بعدازظهر دیروز هنوز حجم زیادی از خانه‌ها آواربرداری نشده بود و با پس لرزه‌ها، ساختمان‌های آسیب دیده ریزش می‌کرد. ورزشکاران هم از این فاجعه در امان نماندند. از کشتی‌گیران گرفته تا فوتبالیست‌ها و والیبالی‌ها هم زیر آوار ماندند. طاها آکگل، کشتی‌گیر مطرح  ترکیه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان درخواست کمک کرده: «ساختمانی  که ۳۰ -۴۰ کشتی‌گیر ما در آن اقامت داشتند تخریب شده و آنها زیر آوار هستند. ما منتظر کمک‌های فوری هستیم. خدایا کمک کن.»حتی 14 بازیکن تیم  والیبال زنان هاتای هم زیر آوار هستند. بازیکنان تیم  والیبال مالاتیا بویوک مردان هم زیر آوار ماندند؛ البته  کریستین آتسو  بازیکن سابق چلسی  هم زیر آوار گیر افتاده است.
شدت فاجعه بار زلزله جنوب ترکیه به حدی است که حتی وزیر ورزش این کشور هم همه فعالیت‌های عادی را به حالت تعلیق درآورده تا از امکانات برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان استفاده شود. سعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت سه لژیونر ایران در ترکیه به خاطر اسکان در شهرهای استانبول و آنکارا خوشبختانه سالم هستند. بردیا سعادت پشت خط‌ زن ملی‌پوش ایران می‌گوید: «زلزله در شهرهای جنوبی ترکیه تلفات جانی زیادی داشته و متأسفانه بازیکنان چند تیم والیبال هم زیر آوار مانده‌اند. خوشبختانه من، آقا سعید و مرتضی با اسکان در آنکارا و استانبول، سالم هستیم. من در آنکارا زلزله را خیلی خفیف حس کردم. فعلاً هم همه لیگ‌های ورزشی ترکیه تعطیل است.» همچنین مریم یکتایی و پریسا گراوند هم که در سوپر لیگ فوتبال زنان ترکیه بازی می‌کنند به خبرنگار  «ایران» گفتند که در استانبول حضور دارند و مشکلی برایشان پیش نیامده است.
دمیرل: محض رضای خدا به فریادمان برسید
ولکان دمیرل، دروازه‌بان پیشین ترکیه و مدیر فنی باشگاه هاتای اسپور با انتشار یک لایو اینستاگرامی با چشمانی اشکبار درخواست کمک کرد و گفت: «لطفاً کمک کنید. از شما می‌خواهم تا جای ممکن اقلام مورد نیاز بفرستید. التماس می‌کنم محض رضای خدا هرچه از دست‌تان برمی‌آید، کمک کنید و به فریادمان برسید. اوضاع مردم این‌جا بشدت بد است و نمی‌توانیم مردم را پیدا کنیم. نه تنها در انطاکیه و هاتای، بلکه در استان‌های مجاور هم خرابی‌ها بسیار زیاد است.» همچنین فدراسیون فوتبال سوریه از درگذشت نادر جوخدار بازیکن 45 ساله و سابق تیم ملی این کشور و فرزندنش، در زلزله ای که در سوریه نیز رخ داده، خبر داد. زلزله‌ای که در جنوب ترکیه رخ داد بسیاری از شهرهای مرزی سوریه را هم لرزاند.  باشگاه الفیصلی اردن هم با انتشار پستی درگذشت بازیکن ملی‌پوش سابق خود را تسلیت گفت.
بایرن مونیخ پس از 3 تساوی برد و صدر را پس گرفت
موسیالا، گل‌سازترین بازیکن بوندس لیگا
 در هفته نوزدهم بوندس‌لیگا، بایرن مونیخ به مصاف ولفسبورگ رفت و به برتری 4-2 رسید. گل‌های بایرن مونیخ را کینزلی کومان (2)، توماس مولر و جمال موسیالا به ثمر رساندند. شاگردان یولیان ناگلزمان پس از 3 تساوی متوالی سرانجام به برد رسیدند تا با 40 امتیازی شدن صدر را دوباره از اونیون برلین 39 امتیازی پس بگیرند. موسیالا که گل چهارم بایرن مونیخ مقابل ولفسبورگ را به‌ثمر رساند، در این فصل به صورت مستقیم روی 23 گل در 27 بازی تأثیرگذار بوده است. او که 14 گل به ثمر رسانده و 9 پاس گل داده است، بیش از هر بازیکن دیگری در بوندس‌لیگا گل‌سازی کرده است و پس از او، راندال کولو موای از فرانکفورت قرار دارد که او هم روی 23 گل تأثیرگذار بوده است. موسیالا جوان 19 ساله‌ای است که در نوجوانی از ساوتهمپتون به چلسی و سپس از آکادمی چلسی به تیم زیر 17 ساله‌های بایرن مونیخ پیوست. او در عین‌حالی که می‌توانست برای تیم ملی انگلیس به میدان برود، آلمان را به‌عنوان کشور خود انتخاب کرده و تاکنون در 20 بازی خود برای مانشافت، یک گل به‌ثمر رسانده است.
جستجو
آرشیو تاریخی