صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد بعداز پیروزی مقابل هراز آمل:

پلی‌آف داغی داریم

دور مقدماتی فوق‌العاده سنگین و اذیت کننده بود کنترل بازی دست ما بود

مهری رنجبر/ محمدرضا تندروان، سرمربی والیبال شهداب یزد، تیم صدرنشین لیگ برتر، معتقد است رقابت‌های پلی‌آف این فصل حسابی  داغ می‌شود؛ چرا که تیم‌ها شرایط نزدیکی به هم دارند. او که تیمش با شکست  لبنیات هراز آمل جایش را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر محکم‌تر کرده، نوید پلی‌آف داغ داغ را به هواداران والیبال می‌دهد: «به نظرم با شرایط نزدیک تیم‌ها به هم، بازی‌های پلی‌آف خیلی  داغ می‌شود.»
سرمربی والیبال شهداب یزد، با خوشحالی، صدرنشینی تیمش دو هفته مانده به پایان دور مقدماتی لیگ را به کیفیت بالای تیمش ربط می‌دهد: «برنامه‌ریزی برای صدرنشینی ربطی به صعود به پلی‌آف ندارد. به هر حال برد سخت‌تر از باخت است. همه تیم‌ها دوست دارند صدرنشین باشند، اما ما بیشتر روی ارتقای کیفیت کار تیم  کار کرده‌ایم و همین ارتقای کیفیت دلیل صدرنشینی شهداب شده است. ما چه صدرنشین باشیم یا تیم دوم دور مقدماتی، می‌خواهیم بهترین نتیجه را بگیریم.»او صعود نیان الکترونیک خراسان و گرگان به جایگاه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر را غیرقابل باور نمی‌داند: «چرا نیان و پاس گرگان نباید صعود می‌کرد؟ این تیم بازیکنان باتجربه‌ای دارد. هردو تیم بازیکنان باتجربه‌ای دارند. درست است که بازیکنان پاس گرگان سرباز هستند اما باتجربه هستند، بازیکنان نیان الکترونیک هم. به نظرم به جز یکی، دو مورد جابه جایی تیم‌ها در جدول نه تنها خیلی غیرقابل باور نبود که حتی قابل پیش‌بینی هم بود.»
به نظر تندروان، دور مقدماتی لیگ برتر والیبال خیلی اذیت کننده بود: «دور مقدماتی خیلی پرفشار بود. نوع تعطیلات لیگ، شروع نیم فصل کاملاً برنامه مربیان تیم‌ها را بهم ریخت و اذیت کننده بود. جدای از اینکه بازی‌ها هم فوق‌العاده سنگین بود. هرچند تا هفته بیست و چهارم اتفاق خاصی نیفتاد، اما برد و باخت تیم‌ها نشأت گرفته از خستگی  و مصدومیت بازیکنان تیم‌ها بود. شک نکنید دو هفته آخر دور مقدماتی لیگ برتر هم شرایط خاصی دارد.»او بازی بهتر بازیکنانش را دلیل پیروزی تیمش در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مقابل لبنیات هرازآمل می‌داند: «شک نکنید لبنیات هرازآمل هم برای پس گرفتن صدر جدول آمده بودند، اتفاقاً سه ست هم خیلی خوب کار کردند، اما کنترل بازی دست بچه‌های ما بود؛ حتی اگر ست سوم بازی تمرکز بازیکنانم بهم نمی‌خورد، چه بسا با نتیجه 3- صفر برنده می‌شدیم؛ البته بازیکنان ما مثل صابر جواهری و امیر غفور با همان حس جنگندگی و خیلی متمرکزبازی کردند. البته آمار نشان می‌دهد که بازیکنان هراز هم خیلی خوب کار کردند، به نظرم ما بهتر بودیم که بردیم.»سرمربی شهداب یزد دو بازی آخر را هم مهم می‌داند: «بازی دو هفته آخر برای ما خیلی مهم است، چرا که می‌خواهیم با برد آنها وارد پلی‌آف شویم. دو بازی که خارج از خانه داریم و باید در گرگان  و مشهد به ترتیب مقابل پاس و نیان الکترونیک انجام دهیم.»

 

برش

پلی‌آف والیبال  با ویدیوچک

رقابت‌های  پلی‌آف و پلی‌اوت لیگ برتر والیبال با سیستم ویدیوچک برگزار می‌شود. مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان از یکشنبه 30 بهمن متمرکز در سالن فدراسیون والیبال شروع می‌شود تا جام قهرمانی سی‌ و ششم به برنده نبرد بزرگ 8 تیم مدعی برسد.  چهار تیم پایین جدول هم در مرحله پلی‌اوت لیگ برتر برای تعیین دو تیم سقوط کننده به لیگ یک مردان به مصاف هم می‌روند که دیدارهای این گروه در خانه والیبال تهران متمرکز برگزار می‌شود.
شهداب یزد، لبنیات هراز آمل، پیکان تهران، پاس گرگان، هورسان رامسر، نیان الکترونیک خراسان و فولاد سیرجان ایرانیان تا به حال به پلی‌آف رسیده‌اند و سه تیم برای سهمیه آخر رقابت می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی