صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

فرصت‌سوزی بزرگ منچسترسیتی با شکست برابر تاتنهام

هری کین؛ مردی با یک تیر و 3 نشان!

گروه ورزشی/ مهم‌ترین مسابقه هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس، با اتفاق‌ها و نتیجه جالبی همراه بود. در این بازی، تاتنهام که برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم بالای جدول لیگ برتر مبارزه می‌کند، بدون سرمربی‌اش آنتونیو کونته مقابل منچسترسیتی قرار گرفت و به برتری 1-0 رسید تا در هفته‌ای که آرسنال صدرنشین به اورتون باخته بود، سیتی نتواند از این فرصت استفاده کند و فاصله‌اش با آرسنال همچنان 5 امتیاز باقی ماند. در این دیدار، هری کین مهاجم تاتنهام، در دقیقه 15 تنها گل مسابقه را با یک شوت عالی به ثمر رساند تا با 267 گل و بالاتر از جیمی گریوز که ۲۶۶ گل برای تاتنهام زده بود، عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه اسپرز را به نام خود ثبت کند. کین همچنین پس از آلن شیرر (۲۶۰ گل) و وین رونی (۲۰۸ گل) به سومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که ۲۰۰ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. البته نباید این را فراموش کرد که هری کین تعداد بازی‌های کمتری نسبت به آلن شیرر و وین رونی داشت تا به ۲۰۰ گل زده در لیگ برسد. مهاجم اسپرز برای رسیدن به این تعداد گل به ۳۰۴ مسابقه نیاز داشت در حالی که شیرر در ۳۰۶ بازی و رونی در ۴۶۲ بازی به این رکورد رسیده اند.

کین: رسیدن به ۲۰۰ گل هیجان‌انگیز است
کین بعد از این دیدار در واکنش به رسیدن به ۲۰۰ گل در لیگ برتر گفت: «این یک لحظه جادویی است. خیلی دلم می‌خواست این کار را در یک مسابقه مهم انجام دهم و تیمم هم برنده شود. رسیدن به ۲۰۰ گل زده مقابل هواداران یک لحظه خاص است. چنین گلی در یک مسابقه بزرگ مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان اتفاق خاصی است. زمانی که فوتبال بازی کردن را یاد گرفتم، هرگز به ذهنم خطور نکرد که در لیگ برتر ۲۰۰ گل بزنم. حضور در این فهرست اکنون هیجان انگیز است. سال‌های بیشتری در پیش دارم و امیدوارم این روند را ادامه دهم.» او در خصوص شایعات انتقالش به بایرن مونیخ، چنین نظر داد: «من اینجا هستم تا در هر بازی بهترین عملکرد خودم را داشته باشم و برای پیراهنی که پوشیده‌ام تمام تلاشم را انجام دهم. ما خواهیم دید در آینده چه پیش خواهد آمد، اما تمرکز من روی عملکرد این فصل است. ما در موقعیت خوبی قرار داریم و من می‌خواهم با تمرکز روی این فصل، بهترین عملکردم را داشته باشم.» گفتنی است، کونته پس از این بازی با تماسی تلفنی با کین، رکوردشکنی‌های او را تبریک گفت. کین، همچنین پس از درخشش در بازی برابر منچسترسیتی، عکسی از خودش با نمای نمایشگر بزرگ ورزشگاه که تعداد 267 گل او برای تاتنهام روی آن آن نقش بسته بود در توئیترش منتشر کرد و با استفاده از شکلک چشمک نوشت: «جرقه یک فصله.» طعنه او در واقع به حریفان تاتنهام و افرادی بود که معتقد بودند درخشش او در این تیم تنها برای یک فصل بوده و او را بازیکن باثبات و قابل اعتمادی نمی‌دانستند. همین اظهارات باعث شده بود که هواداران تاتنهام شعار «او فقط جرقه یک فصله است» را بسازند و بارها و بارها آن را در ورزشگاه خانگی این تیم سر بدهند.

ضعیف‌ترین نمایش هالند در سیتی
در آن سوی میدان، ستاره خط حمله منچسترسیتی در جریان شکست مقابل تاتنهام، ضعیف‌ترین نمایش ممکن را داشت. در این دیدار ارلینگ هالند هم مثل اکثر بازیکنان سیتی، فروغ همیشه را نداشت. این ستاره 22 ساله نروژی که از زمان حضورش در سیتی، مثل یک ماشین گلزنی توقف‌‌ناپذیر، یکسره گلزنی کرده و طی 19 بازی اخیر خود قبل از رویارویی با تاتنهام، آمار شگفت‌انگیز 25 گل زده را ثبت کرده بود، برای اولین بار در لیگ برتر، مقابل تاتنهام هیچ ضربه‌ای نزد. او همچنین برای اولین بار در محوطه جریمه حتی یک لمس توپ نداشت. در این شرایط، جیمی کرگر بعد از این نمایش هالند گفت: «او در حالی 25 گل به ثمر رسانده که سیتی هم به عنوان یک تیم به همین اندازه گل زده و بیشتر از آن نیز گل خورده است. به نظرم سیتی مقصد مناسبی برای هالند نبود. او با توجه به سبک بازی تیم پپ نتوانسته همه توانایی‌های خود را نشان دهد. من از این بازیکن انتقاد نمی‌کنم. او به قدری خوب بوده که 25 گل زده باشد، اما احتمالاً این فقط 60-70 درصد از توانایی‌های هالند است.» گفتنی است آمار ضعیف دیگری که منچستر سیتی به ثبت رساند، این است که این تیم هر 5 بازی آخر خود در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر را باخته است. 84 شوتی که سیتی زن‌ها در این ورزشگاه به سمت دروازه زده‌اند، گلی در بر نداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی