هفته نوزدهم لیگ برتر، امروز با دیدار حساس فولاد و سپاهان، آغاز می‌شود

آبی‌ها چشم در چشم رضای آقای گل

حامد جیرودی/ هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز با برگزاری 4 مسابقه آغاز می‌شود. از ساعت 15، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، میزبان مس رفسنجان است. شاگردان سید مهدی رحمتی که هفته گذشته در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس 10 نفره یک امتیاز گرفتند تا دست پر به اراک برگردند، با 25 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند. این در حالی است که شاگردان محمد ربیعی هم با تساوی برابر ذوب‌آهن، مانند آلومینیوم 25 امتیازی هستند و به‌خاطر تفاضل بهتر، یک پله بالاتر از اراکی‌ها در جدول قرار دارند. نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که ایرالکو، 4 بازی بدون باخت را پشت‌سر گذاشته ولی رفسنجانی‌ها هم بجز باخت مقابل پرسپولیس، دیگر هیچ شکستی نداشته و 9 بازی بدون باخت را پشت سر گذاشته‌اند تا کمترین باخت را تجربه کرده باشد اما در 13 بازی مساوی کرده تا از این نظر هم رکورددار باشند. ضمن اینکه مس با دریافت 7 گل به همراه پرسپولیس، برترین خط دفاعی را هم در اختیار دارد. مسی‌ها در 12 بازی این فصل خود، دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند تا از این نظر مانند پرسپولیس باشند. حامد لک در 7 بازی و داوود نوشی‌صوفیانی در 5 مسابقه برای مس رفسنجان توانسته‌اند کلین‌شیت کنند. از طرفی حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم، در 11 بازی کلین‌شیت کرده تا پس از علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس که 12 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته، در رده دوم بهترین گلرهای لیگ بیست و دوم قرار دارد و این نشان می‌دهد هر 2 تیم، کار سختی برای باز کردن دروازه هم دارند. تیم‌هایی که بازی رفت‌شان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. در بازی همزمان، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، پذیرای پیکان است. شاگردان حمید مطهری در حالی به میدان می‌روند که 3 شکست در 4 هفته اخیر را تجربه کرده‌اند تا با 21 امتیاز، در رده دهم باشند. این شرایط باعث شد تا مطهری از باشگاه نساجی درخواست کند او را جریمه کنند! در سمت مقابل، پیکان هم که با 8 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد، با 20 امتیازی در رده دوازدهم ایستاده است. بازی رفت 2 تیم، با تساوی بدون گل به پایان رسید و حالا باید دید رویارویی دوباره دستیاران سابق یحیی گل‌محمدی چه نتیجه‌ای خواهد داشت. در یکی از بازی‌های حساس این هفته، فولاد از ساعت ۱۸ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز، به مصاف سپاهان می‌رود. شاگردان جواد نکونام، هفته گذشته و در غیاب او که محروم بود، شکست دیرهنگامی را مقابل تراکتور متحمل شدند و با گل دقیقه 100 هادی محمدی، دست خالی از تبریز به اهواز بازگشتند تا با 23 امتیاز در رده هشتم باشند. آنها حالا باید به دیدار شاگردان ژوزه مورایس بروند که 4-1 مقابل تیم مدعی گل‌گهر به برتری رسیدند تا هم به چهارمین برد پیاپی خود دست پیدا کنند و هم با 36 امتیازی شدن، هم امتیاز با پرسپولیس شوند و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم به صدر جدول صعود کنند. سپاهان با 28 گل زده زهردار‌ترین خط حمله لیگ را دارد، در این بازی چند بازیکن اصلی‌اش از جمله رامین رضاییان و امید نورافکن را در اختیار ندارد و باید دید در غیاب آنها می‌تواند از جایگاهش دفاع کند یا مانند بازی رفت که با یک گل به سود فولاد به پایان رسید، ناکام می‌مانند.
استقلال بدون ساپینتو مقابل عنایتی
در یکی از بازی‌های جذاب امروز، استقلال و نفت مسجد سلیمان، از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران با هم دیدار می‌کنند که قضاوت این مسابقه را حمید حاج ملک به همراه کمک‌هایش آرمان اسعدی و عباس پورحیدری بر‌عهده دارد. آبی‌پوشان پایتخت در حالی در این مسابقه به میدان می‌روند که در بازی قبل‌شان برابر مس کرمان به پیروزی 3-2 رسیدند تا با 2 برد متوالی، 33 امتیازی شوند و در رده سوم قرار بگیرند. این در حالی است که ریکاردو ساپینتو به‌خاطر درگیری کنار زمین در بازی با مس اخراج شد و حالا مقابل نفت روی نیمکت استقلال حضور ندارد. استقلال، حالا باید برابر نفتی قرار بگیرد که با 11 امتیاز در رده پانزدهم است و جزو تیم‌های کاندیدای سقوط به‌شمار می‌رود. اما نکته‌ای که درخصوص این تیم وجود دارد این است که نفت با اینکه در 13 بازی گذشته‌اش به پیروزی نرسیده و با 37 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد اما با حضور رضا عنایتی روی نیمکتش، به 2 مساوی پیاپی رسیده که نشان از تغییر وضعیت این تیم دارد. حالا بهترین گلزن ادوار لیگ برتر فوتبال ایران می‌خواهد مأموریتی سخت را به سرانجام برساند و مسجدسلیمانی‌ها را در لیگ برتر برساند. آقای گل سابق استقلال در شرایطی برابر تیم دوران بازیگری‌اش قرار می‌گیرد که خاطرات زیادی از حضور در کنار آبی‌ها در ذهن دارد و تقابل او با استقلالی‌ها و هواداران این تیم بسیار جالب توجه خواهد بود. در این بازی، سید حسین حسینی کاپیتان آبی‌ها به احتمال زیاد بازهم به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و علیرضا رضایی برای سومین بازی متوالی درون دروازه استقلال می‌ایستد. ضمن اینکه مهدی مهدی‌پور هم به این بازی نمی‌رسد و بازی کردن زبیر نیک نفس هم در هاله‌ای از ابهام است. استقلال و نفت، تاکنون 11 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 7 پیروزی برای استقلال و 4 تساوی حاصل آن بوده است که آخرین آن تساوی بدون گل بازی رفت بود. ضمن اینکه این دو تیم در جام حذفی هم یک بار دیدار کرده‌اند که نفتی‌ها مغلوب استقلال شدند. عنایتی هم که فصل گذشته سرمربی هوادار بود، در 2 بازی رفت و برگشت مغلوب تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی شد و حالا باید دید او که قبل از ساپینتو کاندیدای سرمربیگری آبی‌ها شده بود، در این بازی با نفتی‌ها چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

 

برش

عنایتی: استقلال شخصیت قهرمانی دارد

 

رضا عنایتی در نشست خبری پیش از مسابقه با استقلال گفت: «می‌دانیم بازی سختی مقابل استقلال داریم تیمی که شخصیت قهرمانی دارد و فصل گذشته نیز قهرمان لیگ شده است، تلاش می‌کنیم بازی خوبی مقابل این تیم داشته باشیم. استقلال امسال هم تا اینجای کار فوق‌العاده کار کرده است، امیدوارم تمرکز لازم را برای بازی داشته باشیم. هر لحظه‌ای که غفلت کنیم، می‌تواند برای ما گران تمام شود. بازیکنان استقلال خیلی خوب هستند و در هر لحظه می‌‌توانند نتیجه را تغییر بدهند. در این مدت که با بازیکنان صحبت و تمرین کرده‌ایم، نکات مهم را گوشزد کرده‌ایم تا بازی قابل قبولی انجام بدهیم. شرایطی که تیم ما در جدول دارد مهم است که امتیاز جمع کنیم و امیدوارم بتوانیم در پایان فصل شرایط را ایده‌آل کنیم. می‌دانیم خیلی سخت است و عزم استانی می‌خواهد که مشکلات ما مرتفع شود تا بدون دغدغه مالی نتایج را بگیریم و تیم را در لیگ برتر نگه داریم. می‌دانیم کارمان خیلی خیلی سخت است.»

جستجو
آرشیو تاریخی