صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبردرخبر

ایرنا: سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از اهدای نخستین جایزه محیط‌ زیست به فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خبر داد و اعلام کرد: توجه به موضوعات محیط زیستی توسط فیلمسازان می‌تواند موجب ارتقای فرهنگ محیط زیست در کشور شود.
ایسنا: باستان‌شناسان در مصر بقایای یک کارگاه زیرزمینی مخصوص مومیایی کردن اجساد را در «اقصر» کشف کردند. محققان همچنین دریافتند که چطور این ترکیبات متفاوت که اغلب از سرزمین‌های دور حاصل می‌شدند برای مومیایی کردن به کار گرفته می‌شدند.
ایسنا: بهروز وجدانی، عضو هیأت کارشناسی شورای ملی ثبت آثار میراث فرهنگی ناملموس گفت: از حدود ۳۰ پرونده‌ای که از سوی پنج استان برای ثبت ارائه شده بود، دو پرونده «ترانه دایه دایه وقت جنگه» از استان لرستان و «شیوه ساخت و نواختن ساز چگور» از استان مرکزی به حوزه موسیقی ارتباط داشت که در فهرست ملی میراث ناملموس ثبت شد.
مهر: نوید صالح‌وند، مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌ها از برگزاری نمایشگاه آثار اهدا شده به این موزه همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.
ایسنا: ژاله امینی، رئیس گروه برنامه‌ریزی و مدیریت زیست بومی تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۴۴ تالاب کشور دارای برنامه مدیریت زیست‌بومی هستند. کم‌توجهی به وضعیت تالاب‌ها در روند توسعه، این اکوسیستم‌های ارزشمند را در بسیاری از نقاط دنیا با چالش‌های جدی مواجه کرده است.
تسنیم:سمیه رفیعی،رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق، سازمان محیط زیست از پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های دادرسی در بودجه سال آینده معاف شد.
جستجو
آرشیو تاریخی