صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبـــــار

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ایسنا اعلام کرد
احتمال استخدام ۲۰ هزار پرستار در ۱۴۰۲
معاون پرستاری وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه باید میان پرستارانی که در زمان سخت کرونا کنار مردم بودند با کسانی که طرح خود را آغاز نکردند یا ترک طرح کردند تفاوت باشد، از احتمال استخدام ۲۰ هزار پرستار در سال آتی خبر داد. دکتر عباس عبادی درباره وضعیت استخدام پرستاران، به ایسنا گفت: وقتی مجوز استخدام گرفته می‌شود معمولاً سازمان امور اداری و استخدامی خیلی وارد جزئیات نمی‌شود و تعداد استخدام مجاز وزارت بهداشت را به شکل کلی اعلام می‌کند. ظاهراً قرار است برای استخدام حدود ۴۱ هزار نفر در سال آتی مجوز صادر شود که در همه بخش‌های وزارت بهداشت خواهد بود. وی افزود: آنچه که طبق سنوات گذشته داشته‌ایم این بود که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مجموع تعداد استخدامی‌ها مربوط به گروه پرستاری بود؛ بنابراین احتمالاً حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار نفر از همکاران پرستار ما در مجوز استخدامی پیش رو، ‌ شانس استخدام دارند.


رئیس سازمان اورژانس کشور:
مجبوریم از 3 هزار آمبولانس فرسوده استفاده کنیم
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه در ناوگان اورژانس کشور 5 هزار و 700 دستگاه آمبولانس داریم، مجبوریم از 3 هزار دستگاه آمبولانس فرسوده استفاده کنیم. جعفر میعادفر گفت: در حال حاضر 3 هزار و 178 پایگاه داریم که هزار و 326 پایگاه شهری و هزار و 798 پایگاه جاده‌ای است. همچنین، تعداد ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی داریم که ۵۱ پایگاه بالگردی است. با توجه به اینکه در ناوگان اورژانس کشور 5 هزار و 700 دستگاه آمبولانس داریم، مجبوریم از 3 هزار دستگاه آمبولانس فرسوده استفاده کنیم. وی گفت: ۱۷۰ دستگاه موتورلانس داریم که ۱۰۰ دستگاه آن وارد چرخه عملیاتی شده است. وی به زلزله خوی اشاره کرد و گفت: دو بیمارستان ما در این زلزله از چرخه خدمت خارج شد و ما مجبوریم بخشی از بیماران را به بیمارستان‌های همجوار اعزام کنیم.


شهردار تهران:
بافت فرسوده بزرگ‌ترین تهدید و فرصت تهران است
شهردار تهران با بیان اینکه اکنون بزرگ‌ترین فرصت و تهدید شهر تهران بافت فرسوده است، گفت: در حال حاضر سازمان نوسازی شهر تهران در حال ساخت ۳۳ هزار واحد مسکونی در تهران است. علیرضا زاکانی گفت: شهر ما یک ملغمه‌ای از زشتی‌ها و زیبایی‌ها و انباشتی از مشکلات است که شهروندان را آزار می‌دهد. بخشی از این محاسن و معایب می‌تواند حل شود و شهرداری می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد تا گره از مشکلات مردم باز کند. زاکانی تصریح کرد: باید طرح تفصیلی با نگاه جدید بازنگری شود. شهر را با یک نگاه تک‌ساحتی نمی‌توان اداره کرد. باید در طرح تفصیلی دید جامع‌نگر به شهر داشته باشیم تا شاهد مشکلاتی مانند ناایمنی و بدمسکنی و... نباشیم. در این رویکرد تهران و حریم آن موضوعیت دارد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر سازمان نوسازی شهر تهران در حال ساخت  ۳۳ هزار واحد مسکونی در تهران  است که اجرای همین تعهدها الگویی برای ساخت ۳۰۰ هزار واحدی است که قرار است ساخته شود.

جستجو
آرشیو تاریخی