صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

روی خط بازار

الزام سازمان بورس برای نظارت بیشتر بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری

طبق تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس‌ها ملزم شدند در عرضه‌های اولیه‌ای که به سرمایه‌گذاران واجد شرایط تخصیص داده می‌شود، اطلاعات خرید عرضه اولیه صندوق‌ها را افشا کنند.
به گزارش «ایران» و به نقل از سازمان بورس، بر اساس این تصمیم، همه بورس‌ها ملزم شدند در عرضه‌های اولیه‌ای که به سرمایه‌گذاران واجد شرایط تخصیص داده می‌شود، اطلاعات خرید عرضه اولیه صندوق‌ها را افشا کنند. در همین راستا و پس از این تصمیم، سه عرضه اولیه به صندوق‌ها تخصیص داده شده است که فرابورس اسامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری را که در عرضه اولیه مشارکت داشته‌اند، به همراه تعداد و میانگین قیمت در سایت خود افشا کرده است.
 
برگزاری مجمع الکترونیک ۱۵ شرکت توسط سمات

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: مجمع ۱۵ ناشر بازار سرمایه به‌صورت الکترونیک با استفاده از سامانه (دیما) برای سهامداران برگزار شد.
به گزارش «ایران» و به نقل از روابط عمومی سمات، مجمع صاحبان سهام 15 شرکت حاضر در بازار سرمایه به‌صورت الکترونیک از طریق درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما» در 3 ماه «آبان، آذر و دی» ماه سال‌جاری از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به‌صورت آنلاین برگزار شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، مجامع شرکت‌های «مهندسی فیروزا‌، کشت و صنعت جوین‌ و پشم شیشه ایران‌» در آبان، «ساختمان اصفهان‌، لابراتوارهای سینادارو‌، سبحان‌دارو‌ و سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان» در آذر و «کاشی صدف سرام استقلال آباده‌، صنایع فولاد آلیاژی یزد‌، رهشاد سپاهان‌، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر‌، سرمایه‌گذاری بوعلی‌، سیمان لار سبزوار‌، عمران و سازندگی استان قزوین‌ و افست» با دستورجلسه‌های «تصویب صورت‌های مالی، انتخاب اعضای هیأت مدیره، افزایش سرمایه و...» در 3 ماه فوق از طریق درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما» برگزار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی