صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

یک مقام سوری از همکاری جدید تهران و دمشق در مبارزه با رژیم نتانیاهو گزارش داد

مرحله جدید فشار بر رژیم‌صهیونیستی

گروه سیاسی/ رژیم نتانیاهو با فریادهای رسانه‌ای فراوان بار دیگر پا به عرصه قدرت در سرزمین‌های اشغالی گذاشته است. با حاکم شدن رادیکال‌‌ها در رژیم‌صهیونیستی هر بار مقاماتی از این رژیم ادعاهایی علیه ایران و کشورهای مقاومت مطرح می‌کنند؛ ادعاهایی که سعی دارد به زبان‌های گوناگون استفاده از قدرت سخت توسط این رژیم را اعلام نماید، اما تحولات داخلی سرزمین‌های اشغالی و عملیات‌ مردم فلسطین علیه اشغالگران پس از حماقت یورش به جنین و کشتار زنان و کودکان نشان می‌دهد آنچه بیش از همه موجودیت این رژیم را تهدید می‌کند، گروه‌های مقاومت فلسطینی هستند که به تنهایی راهبرد «مرگ با هزار ضربه چاقو» را روی پیکره این رژیم پیاده می‌کنند. با این حال خبرها نشان می‌دهد ایران و متحدانش نیز تقویت همکاری‌ها را در اولویت خود قرار داده‌‌اند تا از فرصت رفتارهای غیرعقلانی طیف رادیکال برای ضربه زدن به رژیم‌صهیونیستی استفاده کنند.
در همین راستا، یک مقام سوری در اظهاراتی، به روابط تهران و دمشق و اهداف سفر اخیر وزیر دفاع این کشور به تهران و دیدار با مقامات ایرانی پرداخت. مهند الحاج علی، عضو پارلمان سوریه در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد به سابقه منحصر‌به‌فرد و راهبردی همکاری تهران و دمشق در خنثی کردن پروژه امریکایی-صهیونیستی داعش پرداخت و گفت: از سال ۲۰۱۱ معاهده دفاعی مشترک میان دو کشور فعال شد و در جنگ تروریست‌ها علیه ملت سوریه، ایران با سلاح و تجهیزات در کنار ارتش سوریه ایستاد.
خشم صهیونیست‌ها از همکاری نظامی ایران و سوریه
 به گزارش ایسنا، عضو پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن علیه طرح‌های امریکایی، روابط ایران و سوریه مسیر دیگری را پیمود و اکنون ایران در گسترش ارتش سوریه و ترمیم توانایی‌های آن که در نتیجه جنگ‌های ظالمانه از دست رفت، مشارکت دارد. ایران سامانه‌های موشکی، موشک‌های زمین به زمین و سامانه‌های پدافند هوایی به ارتش سوریه می‌دهد و همین امر باعث خشم یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد شده که پیش از این در اظهاراتی تأکید کرد ارتش سوریه تنها ارتشی است که مرزهای مستقیم با رژیم‌صهیونیستی دارد و از امکاناتی همچون تیپ‌های زرهی، موشک‌ها و نیروهای ویژه برخوردار است و این ارتش تهدیدی مستقیم برای امنیت رژیم‌صهیونیستی است.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تهدیدات و ادعاهای مداوم رژیم‌صهیونیستی مبنی بر هدف گرفتن تأسیسات هسته‌ای ایران و همچنین هدف قرار دادن سوریه گفت: سفر محمود علی عباس، وزیر دفاع سوریه به تهران و دیدار با سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در این زمان به منظور هماهنگی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی صهیونیست‌ها علیه دو کشور یا یکی از آنها است.
از دیگر اهداف این سفر ایجاد سناریوهای مشترک برای پاسخ به هرگونه تجاوز و انجام مقدمات لازم برای دادن سامانه‌های پدافند هوایی جدید ایران به ارتش سوریه برای دفاع از تأسیسات مهم است. این مقام سوری گفته است تهران و دمشق علاوه بر جبهه مقاومت، جبهه مشترک دیگری نیز دارند که اکنون در حال ورود به مراحل جدیدی از نبرد با رژیم‌صهیونیستی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی