صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هفده - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

روی خط جشنواره های فجر

رونمایی از پوستر «درآغوش درخت»

همزمان با تحویل نسخه نهایی فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به نویسندگی و کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی‌نسب به دفتر چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از پوستر رسمی این فیلم رونمایی شد. طراحی لوگو و پوستر این فیلم را محمد روح‌الامین برعهده داشته و عکاسی آن را صمد قربان‌زاده انجام داده است. «در آغوش درخت» توسط گروهی جوانِ تازه‌نفس و با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده و با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد. مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی بازیگران «در آغوش درخت» را تشکیل می‌دهند. این فیلم حاصل مشارکت سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

اعلام سانس‌های سالن رسانه

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در خصوص سانس‌های اکران آثار در این جشنواره گفت: «سانس‌های پردیس ملت که سینمای رسانه است روزهایی در دو سانس و روزهایی در سه سانس برنامه‌ریزی خواهد شد که ساعت شروع در روزهای 3 سانس ساعت13 و در روزهای 2 سانس ساعت 16 خواهد بود.»

ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان

اولین تصویر فیلم سینمایی «هوک»، به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور که در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، با تصویری بکر از سیستان و بلوچستان رونمایی شد. فیلمنامه این فیلم را که از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است، مهدی تراب‌بیگی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.» امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و... بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


دست پر جشنواره تئاتر برای روز نهم

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نهمین روز برگزاری و در آستانه پایان این رویداد شاهد افزایش اجراها در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی بود. یکشنبه نهم بهمن ماه همزمان با نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر علاقه‌مندان شاهد ۸ اجرا در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اجرا در بخش خیابانی بودند.


اتحادی برای گسترش تئاتر در جهان اسلام

همایش بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام به عنوان یکی از بخش‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح ۹ بهمن ماه در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر افتتاح شد. این همایش با حضور پژوهشگرانی از کشورهای الجزایر، ایران، تونس، عراق و مصر، میهمانان خارجی حاضر در جشنواره و با سخنانی از مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر جشنواره و دبیر این همایش برگزار شد و در همین برنامه از پوستر همایش هم رونمایی شد. در افتتاحیه این همایش ابراز امیدواری شد که با تشکیل این اتحادیه، کشورهای اسلامی به هم نزدیک شوند و به مسائل انسان امروز بپردازند.


خنده بر لبان جشنواره

در هشتمین روز چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اجرای یک نمایش کمدی با عنوان «مضحکه عجایب‌المخلوقات» به کارگردانی هادی کیانی، لبخند بر چهره این رویداد هنری نقش بست. این نمایش سنتی برگرفته از افسانه‌های کهن ایرانی است و در آن ترکیبی از تعزیه و نقالی دیده می‌شود. داستان نمایش درباره سلطان شهری است که افسردگی گرفته و نمی‌خندد. سلطان سه روز به وزیر خود وقت می‌دهد تا او را بخنداند که در این میان سه لوطی به نام‌های نخودی، بیخودی و خودبخودی شهر را به هم می‌ریزند تا سلطان را بخندانند. طبق گزارش ایرنا،‌ این تئاتر به لحاظ دکور، لباس و تعداد بازیگران یک پروژه سنگین محسوب می‌شد. حدود ۳۴ نفر برای اجرای این نمایش که بیش از دو ساعت به طول انجامید، تلاش کردند.


بازی‌ سیاسی اروپایی‌ها برای «تئاتر فجر»

نصرالله قادری مشاور عالی دبیر جشنواره و همچنین عضو هیأت داوران بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای جشنواره چهل و یکم در گفت‌و‌‌گویی با مهر تأکید کرد که بازی‌های سیاسی برخی دولت‌های اروپایی مانع حضور گروه‌های خارجی متقاضی حضور در این دوره از جشنواره شد.

جستجو
آرشیو تاریخی