رئال مادرید مقابل اتلتیکومادرید کامبک زد و به نیمه نهایی کوپا دل ری رسید

دوئل همشهری ها به سود سفیدها

 گروه ورزشی/ مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری(جام حذفی اسپانیا) چهارشنبه شب با دیدار بارسلونا و رئال‌سوسیه داد پیگیری شد. در این دیدار شاگردان ژاوی با تک گل عثمان دمبله (52) از سد حریف گذشتند و به جمع 4 تیم پایانی راه یافتند. گفتنی است سوسیه داد با اخراج مندز از دقیقه 40 با یک بازیکن کمتر بازی را ادامه داد. اما حساس ترین دیدار این مرحله پنجشنبه شب برگزار شد و دو تیم همشهری رئال مادرید و اتلتیکومادرید دوئل جذابی داشتند که در نهایت شاگردان کارلو آنچلوتی 3-1 حریف خود را شکست دادند. اولین موقعیت جدی این دیدار را رئالی ها در دقیقه 9 روی اشتباه توماس لمار به دست آوردند اما پیش از اینکه وینیسیوس جونیور ضربه نهایی را بزند، تکل عالی رینالدو دروازه اتلتیکو را نجات داد. بعد این موقعیت نوبت به اتلتیکو رسید تا این تیم در دقیقه 19 روی یک حرکت تیمی فوق العاده به گل برتری دست یابد. در این صحنه مولینا از سمت راست با پاس عرضی در دهانه دروازه رئال، موراتا را در موقعیتی عالی قرار داد و این بازیکن با بغل پای ساده توپ را به تور دروازه رساند. بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد تا اینکه در دقیقه 31 روی ارسال تونی کروس، میلیتائو می‌توانست کار را به تساوی بکشاند اما ضربه سر او از کنار دروازه اتلتی به بیرون رفت. بازی در نیمه نخست به همین منوال پیگیری شد و در نهایت شاگردان سیمئونه با همان تک گل با برتری به رختکن رفتند. رئالی ها که نیمه نخست را با باخت به پایان رسانده بودند در نیمه دوم متحول شدند و از همان دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار گرفتند گرچه نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه اتلتیکو ایجاد کنند. یکی از این موقعیت ها در دقیقه 53 رخ داد وشوت فرناندز که در میانه راه با دخالت والورده منحرف شده بود از کنار دروازه اوبلاک به بیرون رفت. سه دقیقه بعد، این بار خود والورده روی همکاری با مودریچ صاحب فرصت شد اما ضربه او هم از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 57 هم رئالی ها روی یک حمله خطرناک، توسط بنزما می‌توانستند به گل تساوی دست یابند اما ضربه او را اوبلاک دفع کرد. در دقیقه 61، اتلتیکو توانست تا حدودی از زیر فشار رئال خارج شود و روی یک حرکت از سمت راست توسط گریزمان صاحب موقعیت شود که  ضربه او را کورتوا مهار کرد. حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 72، روی یک ضدحمله خطرناک از اتلتیکو، خطای سبایوس روی لمار باعث شد اتلتیکو صاحب یک ضربه آزاد شود. در این صحنه گریزمان پشت توپ قرار گرفت اما ضربه محکم و خطرناک او را کورتوا دفع کرد. هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم، این رئالی‌ها بودند که حملات بیشتری برای زدن گل تساوی داشتند و سرانجام در دقیقه 79 توسط رودریگو به هدف شان رسیدند.
 ستاره جوان برزیلی رئال که تنها 10 دقیقه از حضورش در میدان می گذشت، بعد از پشت سر گذاشتن 4 بازیکن حریف، با یک ضربه بیرون پای تماشایی، بازی را به تساوی کشاند. بعد از این گل اتلتیکو که بیشتر ترجیح می داد دفاع کند، پیش کشید و در دقیقه 84، گریزمان در موقعیت مشکوک به آفساید درون محوطه جریمه رئال صاحب موقعیت شد اما ضربه خطرناک او از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقایق پایانی بازی، این بازیکنان اتلتیکو بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند به گل برسند و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید تا بازیکنان دو تیم در وقت‌های اضافی برای برتری و صعود از این مرحله تلاش کنند. با شروع وقت‌های اضافه کار اتلتیکو با اخراج ساویچ سخت تر شد؛ رئالی‌ها پس از این اتفاق به خوبی از برتری نفری‌شان استفاده کردند و در دقیقه 102 توسط بنزما به گل رسیدند و نیمه اول وقت‌های اضافه را با برتری به پایان رساندند. با شروع نیمه دوم وقت‌های اضافی اتلتیکو هجومی‌تر بازی را آغاز کرد و چند بار صاحب موقعیت شد اما در دومین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده، این رئال بود که توسط وینیسیوس دروازه حریف را باز کرد تا رئال با نتیجه 3-1 به پیروزی برسد. این کامبک رئال هواداران را به یاد فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۴ در لیسبون انداخت. در آن بازی هم اتلتیکو جلو بود اما رئال به بازی برگشت و در وقت اضافه، همشهری خود را شکست داد. بدین ترتیب بارسا، رئال مادرید، اوساسونا و اتلتیک بیلبائو 4 تیم مرحله نیمه نهایی هستند که 10 بهمن قرعه‌کشی این مرحله برگزار خواهد شد.

 

 

برش

طعنه موراتا و بوسه کورتوا هواداران دو تیم را خشمگین کرد

این دیدار با حواشی هم همراه بود و چند بازیکن هر دو تیم در متن ماجرا قرار داشتند. ابتدا موراتا، بازیکن اتلتیکو بعد از گلزنی حرکتی انجام داد که به نظر می‌رسد طعنه‌ای به هواداران تیم سابقش بود. او با دستش حرف اول اسمش را پوشاند، به طوری که تنها کلمه orata خوانده می‌شد که معنای خاصی ندارد. اما بسیاری معتقدند که او قصد داشت علاوه بر حرف M، حرف O را هم بپوشاند تا کلمه Rata به معنی موش را به نمایش بگذارد. در واقع این لقبی است که بعضی از هواداران رئال بعد از رفتن موراتا به اتلتیکو به او داده‌اند و در ابتدای این دیدار هم آن را فریاد زدند. در سوی مقابل کورتوا، دروازه بان رئال که پیش از این سابقه پوشیدن پیراهن اتلتیکو را داشت، در چند فصل اخیر بارها با هواداران اتلتیکو به خاطر اظهار علاقه به رئال به مشکل خورده بود، پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی، بوسه‌ای به لوگوی رئال مادرید روی پیراهنش زد که این موضوع باعث خشم هواداران اتلتیکو و توهین به او در فضای مجازی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی