پویا نوروزی‌نژاد، لژیونر هندبال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

پویا نوروزی‌نژاد، لژیونر هندبال در گفت‌و‌گو با «ایران»: با صعود به قهرمانی جهان به چشم آمدیم، نه با مربی خارجی ولاسکو با وسلین قابل مقایسه نیست

ولاسکو با وسلین قابل مقایسه نیست

مهری رنجبر/ پویا نوروزی‌نژاد، ملی پوش هندبال ایران، تجربه دومین حضور در مسابقات قهرمانی جهان را لذتبخش می‌داند. مسابقات قهرمانی جهان در لهستان و صعود تیم به دور دوم، خاطره‌ای ماندگار برای او و سایر بازیکنان شد، البته نوروزی‌نژاد در همان بازی نخست مقابل اسلوونی، خطر بزرگی از بیخ گوشش گذشت؛ مصدومیتی که بر اثر ضربه‌ای به سرش وارد شد. این هندبالیست تیم ملی که در لیگ آلمان بازی می‌کند، معتقد است صعود تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان باعث شد هندبال ایران به چشم بیاید، نه حضور سرمربی خارجی به نام وسلین وویویچ.
دومین تجربه حضور در قهرمانی جهان چطور بود؟
دومین تجربه حضور در جام جهانی، تجربه خیلی خوب و قشنگی بود. تیم ما جلوی تیم‌های خیلی بزرگی بازی کرد و صعود به دور دوم رقابت‌ها لذتبخش بود و خاطره ماندگار.
تو با مصدومیت در بازی با اسلوونی بدشانسی آوردی؟
من به دلیل ضربه‌ای که در بازی با اسلوونی به سرم خورد مجبور به ترک بازی شدم و برای چکاپ بیشتر به بیمارستان رفتم. خدا را شکر مشکل حادی نبود و همان شب به هتل برگشتم ولی استراحت داشتم تا به حالت عادی برگردم.
قبول داری با قرعه دور دوم، کار برای تیم ملی سخت‌تر شد؟
دقیقاً. ما دور دوم کار به مراتب سخت‌تری داشتیم، چرا که باید جلوی تیم‌های مدعی و قهرمان المپیک بازی می‌کردیم که تجربه فوق‌العاده‌ای بود.
انگار حضور وسلین وویویچ روی نیمکت ایران، باعث شد تیم بیشتر به چشم بیاید.
 با نظر شما خیلی موافق نیستم. هندبال ایران وقتی دیده شده که به جام جهانی رسید و شایسته آن هم بود. تنها به خاطر اسم مربی به چشم نیامد.
می‌شود گفت وسلین، رنسانسی را که ولاسکو در والیبال به وجود آورد در هندبال ایجاد کرد؟
به نظرم مقایسه ولاسکو و وسلین درست نیست. اصلاً با هم قابل مقایسه نیستند.
به نظر شما برای اینکه هندبال ایران در دنیا جایگاهش را پیدا کند، چه کار باید‌کرد؟
اگر در مسیرحرفه‌ای کار کنیم و همه چیز را از تدارکات گرفته تا بازیکن حرفه‌ای  داشته باشیم مسلماً با پتانسیلی که هندبال ایران دارد می‌تواند به جایگاه‌های بالاتری هم برسد. باید همه جوره حرفه‌ای کار کنیم. اردوها و تدارکات حرفه‌ای خیلی به ما کمک کرد.
تیم ملی با شناختی که از لهستان در بازی دوستانه داشت، در آخرین بازی دور دوم حتی شانس برد این تیم را هم داشت. چرا باخت؟
لهستان تیم جوانی نسبت به بقیه تیم‌های اروپایی بود، اما تیمی از این قاره است که هندبال را خوب بلد هستند و بازیکنان خیلی خوبی دارد از طرف دیگربا امتیاز میزبانی، حمایت صددرصدی تماشاگرانش را هم داشت. بازی خیلی سختی داشتیم البته ما همه تلاشمان را کردیم. درست است که ما به دلیل بازی دوستانه شناختی از آنها داشتیم اما می‌دانید که شرایط بازی‌های دوستانه با بازی رسمی فرق دارد. بازی رسمی حساسیت و فشار زیادی دارد.
عملکرد تیم ملی در قهرمانی جهان چطور بود؟
صعود تیم ایران به جمع 24 تیم دنیا اتفاق خیلی بزرگی بود که برای اولین بار رقم خورد؛ البته ما با پتانسیلی که داریم هنوز جا دارد تا شرایط بهتری پیدا کنیم. اگر همین طور ادامه دهیم به جاهای بهتری می‌رسیم.
جستجو
آرشیو تاریخی