صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و چهارده - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

اخبـــــار

یک نماینده مجلس:
وزارت بهداشت نیازمند اصلاح است نه استیضاح وزیر
نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث استیضاح وزیر بهداشت در مجلس مطرح است اما در تلاش هستیم که همکاران راضی شوند تا به جای استیضاح وارد مذاکره شویم و اصلاح صورت بگیرد.
سیداحمد آوایی به ایرنا گفت: در رابطه با کرونا معتقد هستم وزارت بهداشت تلاش خودش را کرده، بحث آن است که دولت باید در همه زمینه‌ها یکپارچه عمل کند و این‌طور نباشد که مثلاً وزارتخانه‌ را مانند یک جزیره در نظر بگیریم.وی اظهار داشت: وزارت بهداشت زحمت خودش را کشیده اما هنوز وزیر نتوانسته آن‌طور که باید و شاید سیستم اجرایی خودش را جمع کند.آوایی ادامه داد: در سیستم افرادی داریم که شایستگی و کارایی ندارند، بعضی از انتصابات هم خیلی بجا نبوده به این معنی که معتقد هستم توان خود وزیر همین میزان است و بعضی از انتصاباتش خیلی انتصابات بجایی نبوده اما انصافاً آقای عین‌اللهی زحمت خودش را کشیده است.

معاون آموزش متوسطه:
شهریه سرویس مدارس در روزهای تعطیل  عودت شود
معاون آموزش متوسطه درباره هزینه سرویس مدارس در روزهای تعطیلی آموزش حضوری، گفت: نظر آموزش و پرورش این است که شرکت‌های پشتیبان و سرویس‌دهنده هزینه ایامی را که دانش‌آموزان تعطیل بوده و به مدرسه نرفته‌اند، عودت دهند.
محمدمهدی کاظمی در گفت‌و‌گو با تسنیم در مورد تعیین تکلیف هزینه سرویس مدارس در ایام تعطیلی مدارس در ایام آلودگی و برودت هوا، گفت: نظر آموزش و پرورش این است که شرکت‌های پشتیبان و سرویس‌دهنده هزینه ایامی را که دانش‌آموزان تعطیل بوده و به مدرسه نرفته‌اند، عودت دهند.همچنین پیش از این شهلا باقری، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته بود: ممکن است در قرارداد سرویس مدارس ذکر شده باشد «هزینه سرویس، ماهانه پرداخت شود» در چنین شرایطی، والدین می‌توانند به ازای روزهایی که مدرسه تعطیل است، هزینه نپردازند. پیمانکاران، انجمن اولیا و مربیان مدارس و خانواده‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کرده و به تفاهم برسند تا بتوان روزهای تعطیل را از هزینه سرویس مدارس کسر کرد.

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد
 واگذاری مسکن به ۲۵۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول
رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین اختتامیه اولین رویداد حرکت با برکت در جریان انعقاد تفاهمنامه اشتغالزایی به مبلغ 14 هزار میلیارد ریال بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت از واگذاری مسکن به ۲۵۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول خبر داد.
در این مراسم عارف نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز با اعلام آمادگی در راستای اشتغالزایی، تأمین مسکن افراد دارای معلولیت، محرومان و زنان سرپرست خانوار گفت: در حال حاضر باید درخصوص ۴۴۰ نقطه حاشیه شهرها برای تخصیص منابع و جلوگیری از موازی‌کاری و شفاف‌سازی وظایف، تعیین تکلیف شود.
محمود عسکری‌آزاد رئیس هیأت مدیره بنیاد برکت با اشاره به حضور فعال در ۱۴ هزار روستای کشور و ایجاد ۲۶۰ هزار اشتغال ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از معتمدین متشکل از مقامات، فرمانداران و... به  همراه ۹۵۰ تسهیلگر در فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی و... با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همکاری می‌کنند.وی با بیان اینکه ۱۷ سازمان و نهاد با عقد قرارداد با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کار مشترک انجام می‌دهند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور یکی از بهترین نهادها در مسیر توسعه است و در حال حاضر ۲۲ هزار طرح با محوریت افراد تحت پوشش بهزیستی اجرایی شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران:
۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان هستند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تحت پوشش قرارگرفتن رایگان سه دهک پایین جامعه گفت: بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد در این سه دهک، رایگان بیمه هستند.
محمدمهدی ناصحی اظهار کرد: افرادی که جزو سه دهک جامعه هستند بدون اینکه بدانند، بیمه شدند البته بعد از بیمه شدن به آنها پیامک ارسال شده‌ است.
وی با بیان اینکه ارزیابی وسیعی سال آینده در دهک‌های بالاتر وجود دارد و افراد با پرداخت حداقل مبلغ می‌توانند یکساله بیمه سلامت شوند، اضافه کرد: این کار خوب نظام در حمایت مالی و بیمه‌ای از مردم ارزشمند است.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سال‌جاری خاطرنشان کرد: پنج هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به این امر و برای انجام مراحل اجرایی اختصاص داده شده‌ است.وی با بیان اینکه اساسنامه صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز آبان امسال تدوین شد، اظهار امیدواری کرد که این اساسنامه سال آینده خیلی بهتر از امسال اجرا شود البته در مدت همین چندماه از آغاز کار، آثار مثبتی داشته‌ است.مدیرعامل بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: بیماری‌های دارای هزینه‌های بسیار بالا از جمله سرطان‌ها، بیماری‌ها در زمینه مغز و اعصاب، متابولیک، بیماری‌های مربوط به عروق خونی و قلبی و اوتیسم در صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دیده شده‌ است.وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۲۷ بیماری در سامانه‌ها به‌طور کامل بارگذاری شده و مابقی تا ۴۴ بیماری نیز در حال بارگذاری است اما هنوز کامل نشده، اضافه کرد: در مجموع ۱۰۷ بیماری تحت پوشش صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار دارد که افراد در این گروه از بیماری‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز دانشگاهی و معاونت درمان دانشگاه‌ها و بیمه سلامت استان‌ها با ارائه مدارک لازم هزینه‌های مربوطه را دریافت کنند.وی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگار ایرنا درباره آخرین روند اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور بیان کرد: وسعت نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور کامل شده اما ممکن است درصدی از پزشکان هنوز نسخه را به صورت الکترونیکی ننویسند که باید خودشان را تطبیق دهند.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران با تشریح مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک و ضرورت توجه به این مهم اظهار کرد:جلوگیری از خطای پزشکی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع از جمله کمک نسخه‌نویسی الکترونیک است.ناصحی نسخه الکترونیک را درگاه پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد و افزود: امید است تا با پرشدن مؤلفه‌های دیگر، موضوع پرونده الکترونیک در سال ۱۴۰۲ در کشور اجرایی شود.
بر اساس آخرین آمار، افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی