چرا نرخ گازبها در یزد ناگهان افزایش یافت؟

یزد - افزایش ناگهانی و چند برابری نرخ گازبها در آخرین قبض‌های صادر شده در روزهای اخیر، شهروندان استان یزد را غافلگیر کرد.
افزایش قابل توجه نرخ گازبها در قبض‌های جدید صادر شده، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استان هم بازتاب داشت و برخی از کانال‌های خبری با درج برخی از این قبض‌ها و مقایسه آن با قبض‌های گذشته، توضیح مسئولان را در این زمینه خواستار شدند.
برخی قبض‌های خانگی از چند صدهزار تومان تا ارقام میلیونی صادر شده که موجب نگرانی برخی از شهروندان و بخصوص حقوق‌بگیران شده است.
سخنگوی شرکت گاز یزد به ایرنا گفت: موضوع افزایش نرخ گازبها کشوری است و مختص استان یزد نیست و این افزایش تعرفه فقط مشترکان پرمصرف (حدود ۳۰ درصد) را شامل می‌شود.
بشیری گفت: تعرفه‌ها به‌صورت پلکانی و در قالب ۱۲ پله تدوین و ابلاغ شده است و تعرفه هر پله به مصارف مازاد بر پله قبلی لحاظ خواهد شد.
به گفته وی، تعرفه در ۱۶ آذر ابلاغ و از همین تاریخ نیز روی صورتحساب مشترکین محترم اعمال شده است؛ همچنین در تعرفه‌های ابلاغی صرفاً تعرفه مشترکین پر مصرف افزایش یافته بنابراین تعرفه ۳ پله ابتدایی که مشترکین با مصرف متعارف در آن قرار دارند، افزایش نیافته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی