پرسپولیس صدرنشین کلین‌شیت ادوار لیگ برتر شد

بیرو؛ بهترین گلر و بهترین بازیکن لیگ 22

گروه ورزشی/پرسپولیس در بازی هفته شانزدهم مقابل ذوب‎آهن موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد تا با 271 کلین‌شیت رکورددار تاریخ لیگ برتر شود. رکورد بیشترین کلین‌شیت بین پرسپولیس و استقلال و سپاهان در ادوار نخست دائم در حال دست به دست شدن بود تا اینکه سپاهان در اواخر لیگ هفتم این رکورد را از آن خود ساخت و تا اوایل لیگ شانزدهم صاحب این رکورد بود تا اینکه استقلال توانست این رکورد را صاحب شود اما پرسپولیس که با هدایت برانکو ایوانکویچ ساختار دفاع فوق‌العاده‌ای شکل داده بود، توانست عقب ماندگی خود را جبران کند تا اینکه در دوران پسا برانکو و در لیگ نوزدهم توانست از رقیب دیرینه خود پیشی گیرد و رکورددار بیشترین کلین‌شیت شود. به گزارش فوتبال 360، این رکورد تا دوره قبل در دست پرسپولیس بود تا اینکه استقلال با ساختار دفاعی رؤیایی‌اش توانست رکورد بیشترین کلین‌شیت در یک فصل را ثبت کند و در نهایت رکورددار تاریخ لیگ برتر شد و در مجموع تاریخ لیگ برتر 2 کلین‌شیت بیشتر از پرسپولیس به ثبت رساند. با این حال، پرسپولیس در این فصل ساختار دفاعی‌اش را تقویت کرد و در حال حاضر با 11 کلین‌شیت رکورددار این فصل است و 3 کلین‌شیت بیشتر از استقلال دارد. البته فاصله این دو تیم به قدری از یکدیگر کم است که ممکن است در طول فصل باز هم این رکورد دست به دست شود. سپاهان با 259 کلین‌شیت در رده سوم است.
بیرانوند، مرد اول دروازه سرخ
نکته مهمی که در خصوص کلین شیت‌های این فصل پرسپولیس وجود دارد، حضور و درخشش علیرضا بیرانوند درون دروازه‌ این تیم است که در ثبت این رکورد برای پرسپولیس بیشترین نقش را داشته است. 67 کلین‌شیت از 271 کلین‌شیت پرسپولیس به نام بیرانوند است. او که در این فصل 11 کلین شیت داشته و بهترین عملکرد را در بین دروازه‌بان‌های این فصل دارد، پس از سید مهدی رحمتی در رتبه دوم بیشترین کلین‌شیت در یک تیم در تاریخ لیگ برتر است. نیلسون کوریا دروازه‌بان برزیلی سابق پرسپولیس 33 کلین‌شیت داشت. حامد لک هم در دو فصل بازی در پرسپولیس 26 مسابقه دروازه این تیم را بسته نگه داشت و در رتبه سوم تاریخ این باشگاه است. بوژیدار رادوشوویچ و علیرضا حقیقی در رتبه چهارم و پنجم هستند.
بیرو، برترین بازیکن لیگ ۲۲
نکته دیگر در خصوص دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، این است که بیرانوند پس از کلین‌شیت مقابل ذوب‌آهن و در هفته‌ای که ریکاردو آلوز بازی نکرد، توانست اختلاف را در صدر جدول بهترین بازیکنان لیگ برتر در این فصل افزایش دهد. طبق نمرات متریکا، بیرانوند با 7.46 امتیاز برترین بازیکن لیگ است و پس از او آلوز با 7.34 امتیاز در رده دوم قرار دارد و یورگن لوکادیا مهاجم جدا شده پرسپولیس با 7.25 امتیاز سوم است. ایمان صادقی دروازه‌بان ملوان با 7.24 از دیگر بازیکنان برتر لیگ و در رده چهارم است. محمد محبی مهاجم استقلال و رامین رضاییان مدافع سپاهان 7.21 امتیاز دارند. شهریار مغانلو مهاجم سپاهان 7.20 امتیاز کسب کرده و آرمین سهرابیان مدافع گل گهر با 7.18، حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم با 7.16 و دانیال اسماعیلی فر مدافع پرسپولیس با 7.14 امتیاز در رده‌های بعدی بازیکنان اول تا دهم لیگ برتر هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی