پرسپولیس مذاکرات با مهاجم برزیلی را در خفا انجام می‌دهد

پریرای گلزن، با سابقه مصدومیت‌های فراوان

محمد محمدی سدهی/ تیم فوتبال پرسپولیس پس از قهرمانی نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر به‌دنبال گزینه مناسبی برای خط حمله خود است. جدایی یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی و مصدومیت شیخ دیاباته باعث شد تا دست یحیی گل‌محمدی در خط حمله پرسپولیس خالی بماند؛ با این وجود گل‌محمدی یک پدیده جدید را به لیگ برتر ایران معرفی کرد و آن محمد عمری بود که توانست در روزهای خلوت خط حمله پرسپولیس گل‌های حساسی به ثمر برساند اما سرخپوشان خواهان حضور مهاجم خارجی در تیمشان هستند. پرسپولیس پس از جدایی مهاجم هلندی خود ابتدا به سراغ ولینگتون رفت اما متوجه شد که این بازیکن با توجه به آیین‌نامه نقل و انتقالات کشورمان، اجازه بازی در لیگ برتر را ندارد و نمی‌تواند به ایران بیاید. لئاندرو مارکوس پریرا، مهاجم برزیلی گامبا اوزاکا ملقب به لئاندرو بِنانا (موز) یکی دیگر از گزینه‌های سرخپوشان بود که البته پرسپولیس توافقات اولیه خود را با این بازیکن انجام داد. مسئولان باشگاه پس از توافق اولیه، استعلام لازم را از سازمان لیگ گرفتند و متوجه شدند این بازیکن مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس ندارد چرا که او به همراه گامبا اوزاکا در سال 2021 در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت. سرخپوشان برای مذاکره با پریرا از اوسمار ویرا مربی برزیلی خود کمک گرفتند، او که در این فصل به کادرفنی پرسپولیس اضافه شده است، نقش زیادی در مذاکره و راضی کردن پریرا داشته و خودش مستقیماً با هموطنش صحبت کرده است. این مهاجم ۳۱ ساله و راست پای برزیلی در 4 سال گذشته در جی‌لیگ ژاپن برای تیم‌های موستومو یاماگا، سانفرس هیروشیما و گامبا اوزاکا بازی کرده است. او طی این 4 سال 5351 دقیقه در جی لیگ ژاپن بازی کرده و طی 94 بازی 30 گل زده و 6 پاس گل داده است. او در جام حذفی ژاپن مجموعاً 485 دقیقه بازی کرده و سه گل به ثمر رسانده است. یعنی هر 178 دقیقه یک گل زده است. پریرا در بازی‌های جام امپراطوری، پلی‌آف و سوپرکاپ ژاپن هم به میدان رفته ولی گلی نزده است. این مهاجم برزیلی که سابقه قهرمانی لیگ برزیل با پالمیراس و قهرمانی لیگ بلژیک با کلوب بروژ را دارد، اگرچه شهرت کمتری از یورگن لوکادیا دارد، اما از نظر آمار، مهاجم گلزنی برای تیم یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود. او در دو فصل بازی برای گامبا اوساکا ۷ گل به‌ثمر رسانده، ولی در تیم پیشین خود سانفرانس هیروشیما، عملکرد درخشانی داشت و ۲۲ گل در ۳۸ بازی جی‌لیگ برای این تیم به ثمر رساند. سایت ترانسفر مارکت ارزش این بازیکن را 600 هزار یورو دانست اما هنوز مشخص نشده باشگاه پرسپولیس با چه قیمتی قصد دارد این بازیکن را به خدمت بگیرد. علاوه بر این طبق ادعای سایت ترانسفرمارکت پریرا یک هفته دیگر قراردادش با تیم گامبا اوزاکای ژاپن به پایان می‌رسد و به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند به پرسپولیس بیاید. با نگاه به بخشی از بازی‌های این بازیکن در لیگ ژاپن می‌توان گفت که این مهاجم یک متر و 90 سانتی، بازیکن شوت‌زنی است که قدرت سرزنی خوبی هم دارد اما گل‌های او بیشتر از طریق شوت به ثمر رسیده است و با این مشخصات می‌تواند خیلی خوب مأموریت خود را در پرسپولیس انجام دهد. دیروز باشگاه گامبا اوزاکا اعلام کرد که پریرا از این تیم جدا شد و موساشی سوزوکی جانشین این بازیکن در تیم شد.
نکته منفی گزینه خارجی سرخپوشان
اما نکته منفی در مورد پریرا این است که او چهار دوره مصدومیت در سال‌های اخیر داشته است. وی 13 بازی را به دلیل آسیب‌ همسترینگ از دست داد تا این موضوع نگرانی بزرگ پرسپولیس باشد. وی همچنین سابقه آسیب‌دیدگی عضله ران را دارد تا به این ترتیب او نیز وضعیتی مشابه یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته داشته باشد. دوران اوج پریرا در حوالی سال‌های 2014 تا 2018 بود که این مهاجم برزیلی پیراهن پالمیراس و سپس کلوب بروژ را بر تن کرد. او در پالمیراس عملکرد قابل‌قبولی داشت اما در کلوب بروژ به حدی ناامیدکننده ظاهر شد که خیلی زود و به‌صورت قرضی به تیم‌های دیگری رفت و در نهایت هم بدون گل‌زده و با یک جام قهرمانی، اردوی تیم آبی‌پوش بلژیکی را ترک کرد. جالب است بدانید که پریرا، چند هفته‌ قبل به صورت رسمی ازدواج کرد. او علاقه‌ عجیبی به همسرش دارد، چرا که روی کفش پای راست خود نام همسرش را به همراه عدد مورد علاقه‌اش «JHEY9» حک کرده است. باید دید این بازیکن عاشق‌پیشه آیا می‌تواند شاگرد خوبی برای یحیی گل‌محمدی باشد یا خیر؟ شنیده می‌شود مدت زمان قرارداد این بازیکن با پرسپولیس 18 ماه و برای یک فصل و نیم خواهد بود. او سابقه‌ بازی در 12 باشگاه مختلف و 14 جا‌به‌جایی در حدود 12 سال را دارد. پریرا حدود 4 ماه قبل آخرین گلش را در یک بازی رسمی به ویسل‌کوبه زد.
خبرها به بیرون درز پیدا نکند
براساس پیگیری‌های خبرنگار «ایران» مسئولان تیم پرسپولیس توافق اولیه خود را با این بازیکن رد کرده‌اند و می‌گویند هنوز هیچ چیزمشخص نیست. در این بین امیرعلی حسینی، مدیرروابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس به «ایران» گفت: «سیاست باشگاه در خصوص جذب بازیکنان جدید این است که خبرها به بیرون درز پیدا نکند و در این فصل هم هدف تمامی مدیران این است که خبرها رسانه‌ای نشود.» براین اساس به نظر می‌رسد که مذاکرات این بازیکن برزیلی با سرخپوشان در خفا صورت گرفته و براساس شواهد او بزودی برای ثبت نهایی قرارداد به ایران خواهد آمد.
جستجو
آرشیو تاریخی