آمارهایی جالب از لیگ برتر

شیری گلزن‌ترین مدافع شد، سپاهان 300 تایی

گروه ورزشی/ با گذشت 16 هفته از لیگ برتر، آمارهای جالبی از تیم‌ها، مربیان و بازیکنان این رقابت‌ها به دست آمده است. پیروزی سپاهان برابر استقلال در اصفهان، یک پیروزی 6 امتیازی برای ژوزه مورایس و شاگردانش بود. این برد، سیصدمین برد سپاهان در تاریخ لیگ برتر بود. آنها حالا بعد از استقلال (327) و پرسپولیس (322)، سومین تیمی هستند که از مرز 300 برد در تاریخ لیگ برتر می‌گذرند. سپاهان در 658 بازی لیگ برتری‌اش به این آمار کلی رسیده است: 300 برد، 214 مساوی، 144 باخت، 945 گل زده و 611 گل خورده. البته آنها به دلیل جریمه 3 امتیازی در لیگ هفتم (ماجرای سرباز احمدی در آخرین بازی نیم‌فصل اول برابر پرسپولیس در فولادشهر)، به جای 1114 امتیاز، 1111 امتیازی شده‌اند.
تارتار، در بین بازنده‌ترین مقابل قرمزها
مهدی تارتار که بعد از ۵ باخت پیاپی مقابل پرسپولیس، در ۲ بازی با ذوب‌آهن پرسپولیس را متوقف کرده بود، جمعه برای یازدهمین بار برابر این تیم شکست خورد تا در رکورد بیشترین باخت مقابل سرخ‌ها، با مجید جلالی و عبدالله ویسی برابری کند. تارتار با ۶ تیم متفاوت مغلوب پرسپولیس شده و در ۹ سال گذشته، تنها یک بار بر این تیم غلبه کرده است.
گلزن‌ترین مدافع تاریخ لیگ
نکته مهمی که در مسابقه جنجالی مس و نساجی رخ داد، درخشش و گلزنی دوباره حامد شیری در ترکیب قائمشهری‌ها بود. شیری توانست پنالتی بحث‌برانگیزی را که کریم اسلامی برای تیمش گرفته بود، با یک ضربه دقیق و مطمئن به گل تبدیل کند تا در طول 4 هفته اخیر، برای دومین‌بار در نقش گلزن، موفق به درخشش در ترکیب نساجی شود و همچنان به‌عنوان بهترین گلزن این تیم کار خود را در لیگ بیست‌ودوم دنبال کند. شیری در شرایطی توانسته شمار گل‌هایش را به عدد 5 برساند، که او در لیگ چهاردهم بهترین فرصت فوتبالی خود را در سایپا گذراند و در آن فصل در تیم تحت هدایت مجید جلالی موفق شد 7 گل بزند. او در طول دوران 5 ساله‌اش در نساجی نتوانسته بیش از 5 گل برای نساجی به‌ثمر برساند و حالا ثبت 5 گل در 16 مسابقه باعث شده تا کاپیتان نساجی امیدوار باشد رکورد خود در سایپا را بشکند. شیری در شرایطی در فصل جاری موفق به ثبت 5 گل شده که 4 گل کاپیتان نساجی از روی نقطه پنالتی به‌ثبت رسیده که نشان از تخصص‌اش در زدن پنالتی دارد. او که در جایگاه دوم جدول گلزنان هم قرار دارد، فوتبال خود را به‌عنوان هافبک دفاعی شروع کرد ولی یحیی گل‌محمدی در نساجی او را به مدافعی میانی تبدیل کرد و حالا شیری با گلزنی برابر مس رفسنجان، با 36 گل زده به گلزن‌ترین مدافع تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. پیش از او، محمد حسینی مدافع سابق ذوب‌آهن با 35 گل زده، گلزن‌ترین مدافع لیگ برتر بود.
بی‌ثبات‌ترین نیمکت جهان
رضا عنایتی، نهمین سرمربی نفت مسجدسلیمان از آغاز فصل
1399-1400 محسوب می‌شود. مربیانی که به طور میانگین، تنها برای حدود 9 بازی لیگ برتری روی نیمکت این تیم دوام آورده‌اند. مجتبی حسینی (۱۵ بازی)، داریوش یزدی (۴ بازی)، محمود فکری (۱۱ بازی)، سیروس پورموسوی (صفر بازی- جدایی قبل از شروع فصل)، فراز کمالوند (۱۵ بازی)، محمود فکری (۸ بازی)، رضا مهاجری (۱۹ بازی)، ابراهیم اشکش (۴ بازی) و حالا باید دید عنایتی تا چه زمانی روی نیمکت این تیم می‌نشیند.
جستجو
آرشیو تاریخی