صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • ایران سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • ایران اقتصادی
  • کلان
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • راه و شهرسازی
  • صنعت و تجارت
  • کار و تعاون
  • انرژی
  • گزارش
  • ایران زمین
  • زیست بوم
  • اجتماعی
  • حوادث
  • ورزشی
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و یکصد و یازده - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و یازده - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبــار

افزایش 85 هزار تومانی جریمه
روزهای اجرای طرح زوج و فرد

کارگروه اضطرار آلودگی هوا طی روزهای گذشته مصوباتی در حوزه راهنمایی و رانندگی برای روزهایی که آلودگی هوا در تهران در مرز خطر قرار دارد وضع می‌کند که بنا بر همین تصمیم امروز هم اجرای طرح زوج و فرد از در منازل اجرایی می‌شود. سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به افزایش جریمه‌ها در این روز به ایسنا گفت: براین اساس برای امروز مانند روز گذشته فروش روزانه مجوز طرح ترافیک ازسوی شهرداری انجام نمی‌شود و همزمان با آن طرح زوج و فرد از در منازل نیز برای خودروهای سواری اجرایی شده است.   جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه برخورد پلیس با خودروهای دارای پلاک غیرمرتبط با روزهای زوج و فرد چگونه خواهد بود، گفت: طبق قانون پلیس اجازه اعمال قانون و جریمه این دسته از خودروها را خواهد داشت. در گذشته جریمه طرح زوج و فرد ۲۰ هزار تومان بود، اما با مصوبه هیأت وزیران این رقم به ۱۰۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده و بنابراین خودروهای غیرمجاز ۱۰۵ هزار تومان جریمه می‌شوند. وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت نیز به قوت خود باقی است، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اجرای طرح ترافیک تهران در همان ساعات و محدوده نیز به قوت خود باقی است و تنها خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک امکان ورود به این محدوده را دارند و زوج و یا فرد بودن پلاک معیاری برای ورود به این محدوده نیست. طرح زوج و فرد از در منازل برای تردد در تمامی سطح شهر است.

عملیات‌های اورژانس اجتماعی با «بی‌سیم‌» رصد می‌شوند

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی طرح بی‌سیم اورژانس اجتماعی به صورت پایلوت در استان تهران خبر داد. محمدرضا حیدرهایی با بیان اینکه در دهه فجر به صورت رسمی از بی‌سیم‌های اورژانس اجتماعی رونمایی خواهد شد، گفت: بی‌سیم‌هایی با چند قابلیت همچون ضبط صدا و ضبط تصویر در حوزه اورژانس اجتماعی وجود دارد که قرار است در عملیات‌ مورد استفاده قرار گیرد.
کارکرد این بی‌سیم‌ها به گونه‌ای است که اگر فرد مداخله‌گر در عملیات نیاز فوری به کمک همکاران خود داشته باشد، می‌تواند از طریق SOS تعبیه شده در بی‌سیم نیاز خود را اعلام کند.

طرح «جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران» تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران به کلیات طرح «جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران» رأی مثبت دادند و آن را به تصویب رساندند.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران ادامه بررسی طرح «جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران» را مورد بررسی قرار دادند و نرگس معدنی‌پور با بیان اینکه در جلسات گذشته عمده بندهای این طرح را قرائت کردیم، گفت: در بند بعدی در مورد الزامات اجرای طرح صحبت می‌کنیم که بر این اساس شناسایی و استفاده از زیرساخت‌های موجود در شهر تهران و همچنین آسیب‌شناسی طرح‌های پیشین و تدوین آیین‌نامه جدید و همچنین کیفی‌سازی اقدامات زنان سرپرست خانواده با اتکا به ظرفیت مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین تدوین محتوای آموزشی و شناسایی حلقه‌های واسط مورد توجه قرار گرفته است.


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران خبر داد وجود ۱۶ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: ۱۶ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد و برخی ساختمان‌های بلندمرتبه همچون متروپل هر لحظه امکان ریزش دارند.
علی نصیری به ایرنا گفت: در ارزیابی‌های اولیه ما ۱۶ هزار ساختمان بلندمرتبه و مهم تهران شناسایی شدند که نا ایمن هستند. وی اظهار داشت: ایجاد «قرار کالبدی ایمنی شهر تهران» نشان از عزم جزم شهرداری تهران در این باره دارد که نسبت به موارد ناایمنی شهر بی‌تفاوت نیستیم، اما بضاعت ما محدود است.
نصیری گفت: هر کدام از این ساختمان‌ها باید با یک چک لیست ۱۷ صفحه‌ای ارزیابی شوند؛ یعنی بجز بحث حریق از زوایای مختلف مانند موضوع سازه، تأسیسات و HSE ارزیابی می‌شوند و اگر ساختمانی در نگاه اول ناایمن تشخیص داده شود، برای ارزیابی‌های تخصصی بعدی نسبت به آنها اقدام می‌شود.
وی افزود: از این تعداد ساختمان ناایمن، از آبان ماه تاکنون ۶۰۰ ساختمان ارزیابی شده و نتایج بررسی به سازمان مربوطه اعلام شده است. نصیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلیل اعلام نکردن اسم این ساختمان‌ها، گفت: تصمیم نداریم به‌دلیل ایجاد ترس عمومی اسامی این ساختمان‌ها را اعلام کنیم اما اسامی این ساختمان‌ها را به مراکز قضایی اعلام کردیم.

تقاضای بیش از ۵۰ هزار دانشگاهی جهت تشرف به عتبات

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام بیست‌و‌سومین دوره عتبات دانشگاهیان از ۲۲ دی آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه در سایت لبیک ادامه داشت و در این مدت ۵ هزار و ۷۲ نفر از دانشگاهیان کشور با مراجعه به سایت labbayk. ir نسبت به ثبت‌نام اقدام نمودند. حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور ضمن بیان این مطلب افزود: قرعه‌کشی از میان دانشگاهیان متقاضی تشرف به عتبات عالیات به‌ صورت اینترنتی انجام و نتایج آن در سایت لبیک اعلام شد.
بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این دوره به دانشجویان متأهل، دختران و پسران دانشجو اختصاص دارد. وی ادامه داد: دانشگاهیانی که برای اعزام به عتبات ثبت‌نام کردند، می‌توانند با مراجعه به لینک اعلام نتایج در سایت لبیک و با استفاده از کد‌ملی خود از نتایج قرعه‌کشی با خبر شده و وضعیت خود را مشاهده کنند.
یک فوتی و شناسایی ۱۱۲ بیمار جدید کرونا در کشور
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۱۱۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه یک بیمار در این بازه زمانی جان خود را به دلیل این بیماری از دست داد و ۶۰ نفر از آنها بستری شدند. ۲۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۳ دوز رسیده است. در حال حاضر  هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونا نیست، شش شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۲۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی