صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبــار

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خبر داد
۵۱ هزار تخت بیمارستانی در حال تکمیل و بهره‌برداری
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تعیین تکلیف و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های وزارت بهداشت بیان کرد.
دکتر بهروز رحیمی در حاشیه افتتاح یک مرکز درمان ناباروری در استان فارس، توسعه خدمات حوزه ناباروری را همگام با اهداف جوانی جمعیت و در راستای توسعه دسترسی زوجین نابارور به خدمات درمانی موردنیاز در تمامی نقاط کشور عنوان کرد و گفت: پیرو سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این زمینه و ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مجموعه وزارت بهداشت تحقق مبانی این قانون را در بخش‌های مختلف، در اولویت قرار داده است. وی بهره‌برداری از مراکز درمان ناباروری را گامی در این راستا برشمرد که در تمامی نقاط کشور، با پیگیری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال پیاده‌سازی است.وی همچنین تعیین تکلیف و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان را از اولویت‌های مجموعه وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، ۵۱ هزار تخت بیمارستانی در کشور در حال تکمیل و بهره‌برداری است که تلاش می‌شود بزودی به مجموعه سلامت کشور افزوده شود.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
رشد قابل‌توجه در نهضت مدرسه‌سازی
وزیر آموزش و پرورش گفت: رشد دانش‌آموزی ما دو برابر بوده و از هشت به ۱۶ میلیون رسیده، اما رشد کلاس‌های درس ما بیش از سه برابر بوده است.
 یوسف نوری با اشاره به رصد و شناسایی نارسایی‌های حوزه آموزش و پرورش و اولویت بندی برنامه‌ها، افزود: معلمان اولین اولویت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند و باید از نظر کمی و کیفی به تربیت معلم بپردازیم. نیازمند نقش‌آفرینی معلمان در طراحی و بازنگری کتب درسی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش خواستار احیای امور تربیتی در نظام آموزشی شد و بیان کرد: بزودی الگوی مدرسه‌ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را استخراج و پایش خواهیم کرد.  وزیر آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی معلمان را توافقی بین دولت و مجلس دانست که هنوز کامل نیست و بزودی اجرایی می‌شود. وی بیان کرد: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ماهیت مادی ندارد، اما معادل اقتصادی برای آن در نظر گرفته شده است.
یوسف نوری که ظهر روز گذشته به مناسبت سالروز تأسیس شوراهای آموزش و پرورش سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران بود، گفت: ۶۵۲ شورا در سطح کشور تشکیل شده و بیش از ۹۴۰۰ نفر عضو دارد که بیش از ۵۰۰۰ جلسه فقط در سال ۱۴۰۰ برگزار کرده‌اند و اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است. یکی از برکات شوراها این است که در سال ۱۳۷۷ مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور ایجاد شد و امروز از هر دو کلاس درس یک کلاس را این مجمع می‌سازد. همکارانم در حال تدوین هستند و با توجه به شعار دولت مبنی بر مردمی‌سازی باید شوراها بیشتر در مردمی‌سازی تلاش کنند و ما هم اختیارات را به آنها تفویض کنیم.
نوری همچنین آماری از وضعیت تعلیم و تربیت در کشور ارائه و عنوان کرد: رشد دانش‌آموزی ما دو برابر بوده و از هشت به ۱۶ میلیون رسیده، اما رشد کلاس‌های درس ما بیش از سه برابر بوده است. در ابتدای پیروزی انقلاب به ازای هر دانش‌آموز کمتر از ۱،۵ مترمربع فضای آموزشی داشتیم که اکنون به ۵،۲ متر مربع رسیده است و یکی از برکات حضور مردم در کمک به نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. وی به رشد بیش از ۱۵۰ برابری مدارس استعدادهای درخشان که امسال ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی داشتند اشاره کرد و گفت: همچنین رشد چهار برابری مدارس فنی و حر فه‌ای و ارتقای نرخ باسوادی را شاهد بوده‌ایم به گونه‌ای که میزان باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در ابتدای انقلاب حدود ۴۷ درصد بوده که اکنون به ۹۷ رسیده و از برکت تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام بوده است.

شناسایی ۷۱ بیمار جدید کرونا در کشور
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند. ۲۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۴۴ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۹۸ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۷۳۱ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۵۷۳ دوز رسید. در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۹۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

هشدار آلودگی هوای تهران تا دوشنبه
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی از آلودگی هوا در استان تهران طی جمعه ۳۰ دی تا دوشنبه ۳ بهمن خبر داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی از پایداری هوا و ماندگاری هوای سرد، انباشت آلاینده‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها بویژه ذرات PM۲.۵ خبر داد. بر اساس هشدار صادر شده، این شرایط از جمعه ۳۰ دی آغاز می‌شود و تا دوشنبه ۳ بهمن ادامه خواهد داشت. منطقه اثر آن نیز تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، ژئوفیزیک، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان شمیرانات خواهد بود. از این رو کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها بویژه در مناطق صنعتی، پرتردد شهری و پرجمعیت در بازه زمانی یاد شده پیش‌بینی می‌شود که در صورت مهار و کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک، کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس کاهش خواهد یافت. به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی