صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۱

شاهکار شاگردان گواردیولا در دیداری تماشایی با 6 گل

کامبک یک نیمه‌ای سیتی برابر تاتنهام

گروه ورزشی/ پنجشنبه شب بازی‌های مهمی در لیگ‌های مختلف اروپایی برگزار شد. در لیگ جزیره دو تیم منچسترسیتی و تاتنهام در دیداری معوقه بعد از تجربه شکست در دربی منچستر و لندن به مصاف یکدیگر رفتند و درحالی که سیتیزن‌ها با گل‌های کولوسفسکی  و رویال 2-0 در اواخر نیمه نخست از حریف عقب افتادند، اما برخلاف سالیان اخیر این‌بار مقابل اسپرز به مشکل نخوردند و در نهایت با کامبکی دیدنی، 4-2 شاگردان کونته را به زانو درآوردند. آلوارز و هالند هر کدام یک گل و محرز با دو گل خود در نیمه دوم، در ثبت پیروزی بزرگ سیتیزن‌ها ایفای نقش کردند. پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی هم بعد از کامبک شاگردانش مقابل تاتنهام ابراز رضایت کرد و در نشست خبری گفت: «ما باید در هر شرایطی با اشتیاق کار کنیم و این طبیعی است که از تیم‌های دیگر عقب بیفتیم. در این بازی خوش‌شانس بودیم و انتظار نداشتم در نیمه دوم بتوانیم مقابل تاتنهامی که با سیستم 1-4-5 بازی می‌کرد، به بازی برگردیم. اگر می‌خواهیم جامی ببریم باید بتوانیم در چنین شرایطی به بازی برگردیم و نتیجه را تغییر دهیم.» سرمربی سیتیزن‌ها که حالا تیمش با این برد 42 امتیازی شده و همچنان در تعقیب آرسنال در صدر جدول است درباره تلاش شاگردانش برای باقی ماندن در کورس قهرمانی گفت: «این یک چالش است و چنین چالشی را دوست دارم. عاشق بازیکنانم هستم؛ آنها شگفت‌انگیز هستند. برخی با خود می‌گویند اگر فاتح لیگ قهرمانان نشویم، این یک ناکامی برای ما است اما باید بگویم در این کشور(انگلیس) عناوین زیادی به دست آورده‌ایم، از جمله دو قهرمانی متوالی در لیگ‌برتر انگلیس که این یک موفقیت بزرگ است و امری عادی نیست.»
از دیگر بازی‌های مهم پنجشنبه شب می‌‌توان به تقابل دو تیم بارسلونا و سئوتا در جریان مسابقات یک‌هشتم نهایی  جام‌حذفی اسپانیا اشاره کرد که آبی‌اناری‌ها با جشنواره گل 5-0 میزبان دسته‌سومی‌شان را درهم کوبیدند و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند. رافینیا، فاتی و کسیه هر کدام یک گل و لواندوفسکی دو بار دروازه سئوتا را باز کردند. همچنین در آخرین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی اسپانیا، رئال‌مادرید بازی باخته  مقابل ویارئال را جبران کرد و در حالی  که نیمه اول را به حریف خود واگذار کرده بود، مردان کارلو آنچلوتی در نیمه دوم ورق را به سود خود برگرداندند و با گلزنی وینیسیوس جونیور (57)، ادر میلیتائو (69) و دنی سبایوس (86) کامبک‌شان را در نهایت با نتیجه 3-2 تکمیل کردند  تا چهره تمام تیم‌های صعود‌کننده به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها مشخص شود.
گفتنی است در آخرین شب از بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی ایتالیا موسوم به کوپا‌ایتالیا، سه بازی برگزار شد که در آخرین و مهم‌ترین آنها یوونتوس در تورین، میهمانش مونتزا را با نتیجه 2-1 شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد. یوونتوس در این بازی زودتر به گل رسید و توسط مویزه کین در دقیقه 8 دروازه تیم سیلویو برلوسکنی را باز کرد. مونتزا در دقیقه 24 گل خورده را توسط ماتیا والووتی پاسخ داد، اما در نهایت کیه‌زا با گلزنی خود برد یوونتوس را رقم زد. قبل از این هم لاتزیو با یک گل بر بولونیا غلبه کرد و آتالانتا با نتیجه 5-2 میهمان خود اسپتزیا را درهم کوبید.
جستجو
آرشیو تاریخی