صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۱

بازی پرهیجان و خاطره انگیز رونالدو و مسی در ریاض

آخرین تقابل 2 فوق ستاره

 

گروه ورزشی/ دیدار دوستانه پی‌اس‌جی و منتخب دو باشگاه عربستانی النصر و الهلال، شب جذابی را برای ریاض و البته فوتبال جهان رقم زد. دیداری که با حضور دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال، لیونل مسی و کریس رونالدو، همه نگاه‌ها را متوجه ریاض کرد. بازی هیجان‌انگیز که مسی و رونالدو با گل‌هایشان برای تماشاچی‌ها خاطره انگیز کردند. آنها هوادارانشان را برای تماشای گل اصلاً منتظر نگذاشتند و لیونل مسی در دقیقه 3 اولین گل بازی را به ثمر رساند. قهرمان جهان در سمت چپ محوطه جریمه منتخب ریاض توپ را از نیمار دریافت کرد و با شوتی با پای چپ وارد دروازه اویس کرد. نیم ساعت بعد نوبت به کریستیانو رونالدو رسید و او گل مسی را پاسخ داد. رونالدو در محوطه جریمه پی‌اس‌جی می‌رفت تا خطرساز شود که کیلور ناواس او را سرنگون کرد و داور در سوت خود به نشانه پنالتی دمید و کریستیانو توپ را به گوشه سمت راست دروازه دوخت و بازی مساوی شد. با اینکه بازی دوستانه بود اما در دقیقه 39، داور بازی به خوان برنات بازیکن پی‌اس‌جی کارت قرمز نشان داد تا او زمین را ترک و تیم فرانسوی‌10 نفره به بازی ادامه دهد. اما 2 دقیقه مانده به پایان وقت قانونی نیمه اول، کیلیان امباپه با سانتر خوب توپ را به مرکز محوطه جریمه تیم عربستانی فرستاد و مارکینیوش برزیلی توپ را وارد دروازه اویس کرد. درحالی‌که نیمار در وقت‌های تلف شده نیمه اول پنالتی‌اش را با ضربه‌ای ضعیف از دست داد، در دقیقه 45+6 کریستیانو رونالدو دومین گل النصر را زد. رونالدو بعد از اعلام یک ضربه ایستگاهی به نفع منتخب ریاض در سمت چپ محوطه شش قدم، توپ را به سمت دروازه شلیک کرد و به گل رسید و نیمه اول با تساوی 2-2 تمام شد. سرخیو راموس، مدافع اسپانیایی پی‌اس‌جی، با شروع نیمه دوم پاس خوب کیلیان امباپه را گل کرد و تیمش را 3-2 پیش انداخت. اما شادی پاریسی‌ها تنها سه دقیقه دوام آورد و هیونگ سو جونگ کره‌ای کرنر النصر را با ضربه سر وارد دروازه کیلور ناواس کرد و دوباره نتیجه 3-3 شد. در دقیقه 60 دوباره نوبت گلزنی یکی دیگر از ستاره‌های نامدار پاری‌سن‌ژرمن رسید. وقتی پی‌اس‌جی صاحب یک ضربه پنالتی شد کیلیان امباپه توپ را دور از دست‌های اویس به گل تبدیل کرد و نتیجه 4-3 ثبت شد. کریستیانو رونالدو یک دقیقه بعد با تصمیم سرمربی‌اش مارسلو گایاردو تعویض شد. مسی و نیمار و امباپه هم در دقیقه 63 از زمین بیرون رفتند تا بازی در دقایق آخر، بدون ستاره‌های نامدار در زمین دنبال شد. 15 دقیقه مانده به پایان بازی، دو گل دیگر به ثمر رسید؛ ابتدا با پاس اسماعیل غربی و ضربه تمام‌کننده هوگو اکیتیکه نتیجه 5-3 شد و در وقت‌های تلف‌شده مسابقه در دقیقه 94 محمد کانو هافبک الهلال پاسی برای اندرسون تالیسکا، مهاجم برزیلی‌شان آماده کرد و نتیجه 5-4 شد. پاری‌سن‌ژرمن با همین نتیجه منتخب النصر و الهلال را در شهر ریاض شکست داد، آن هم در دیداری ماندنی برای هواداران فوتبال عربستان.
نگرانی امباپه برای کبودی صورت کریس
این بازی دوستانه اتفاقات جالبی هم داشت. یکی از آنها نگرانی امباپه برای کبودی صورت کریس رونالدو بود. اتفاقی که در نیمه اول بازی افتاد و وقتی رونالدو می‌خواست دروازه پاریسی‌ها را باز کند، با کیلور ناواس دروازه بان پاری سن ژرمن برخورد کرد و مصدوم شد. داور به دلیل این برخورد یک پنالتی به سود منتخب ریاض اعلام کرد که رونالدو آن را گل کرد. مصدومیت گونه رونالدو به حدی بود که کیلیان امباپه نگران شد و قبل از شروع دوباره بازی پیش رونالدو رفت و جویای حالش شد. رونالدو از این اقدام امباپه خوشحال شد. آنها لحظاتی با هم خوش و بش کردند و بعد بازی از سر گرفته شد.
رقابت تاریخی مسی و رونالدو
لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، بالاخره بعد از سال‌ها در زمین فوتبال ریاض رقابتی تاریخی داشتند. دو اسطوره فوتبالی که بعد از بازی در رئال و بارسا در زمین فوتبال مقابل هم قرار نگرفته بودند، پنجشنبه شب در ریاض و برای بازی النصر و پاری سن ژرمن در ریاض به‌هم رسیدند. آنها قبل از شروع بازی برخورد گرم و دوستانه‌ای باهم داشتند و دست به گردن هم انداخته و صمیمانه خوش و بش کردند. از سویی با توجه به اینکه رونالدو به فوتبال آسیا آمده، احتمالاً دوستداران فوتبال شاهد آخرین تقابل رسمی دو فوق ستاره فوتبال جهان بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی