صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نه - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

اولویت‌های چهارگانه سازمان ملی زمین و مسکن
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اولویت‌های چهارگانه این سازمان را تشریح کرد. ارسلان مالکی با اشاره به اینکه هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ۴ اولویت اصلی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تمرکز ما بیش از هر موضوعی بر پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن خواهد بود. مالکی افزود: در بحث نهضت ملی مسکن باید دو موضوع تأمین زمین و پیشبرد ساخت پروژه‌ها مدنظر تمامی دفاتر قرار گیرد. مالکی در خصوص اولویت سوم سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: بحث مولدسازی دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری هم موضوع مهم و ضروری است که طبق قانون مکلف به انجام آن هستیم.  سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اتمام پروژه‌های مسکن مهر را هم اولویت چهارم سازمان برشمرد و اظهار داشت: هر یک از دفاتر در نظر داشته باشند که امور مربوط به این ۴ برنامه مهمترین تمرکز ماست و در این زمینه نیاز به نهایت همکاری از طرف تمامی دفاتر سازمان وجود دارد. در دومین نشست شورای مدیران سازمان ملی زمین و مسکن مصوبات نشست پیشین پیگیری شد و همچنین گزارشی درخصوص برگزاری برنامه اجرایی استان‌ها در سال ۱۴۰۲ ارائه شد.

پهلوگیری همزمان ۸ کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام
همزمان ۸ فروند کشتی حامل کالای اساسی در اسکله‌های بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت. بر اساس این گزارش تناژ این کالاهای اساسی 485 هزار و 878 تن است. 2 فروند از این کشتی‌ها حامل ذرت با تناژ 133 هزار و 635 تن هستند و 2 فروند دیگر با 129 هزار و 798 تن دانه روغنی در اسکله پهلوگیری کرده‌اند. همچنین 2 فروند کشتی حامل 108 هزار و 340 تن شکر و یک فروند کشتی با تناژ 63 هزار و 335 تن حامل کنجاله سویاست. یک فروند کشتی به تناژ 50 هزار و 770 تن نیز حامل کنجاله سویا/جو است.

راه‌اندازی خط مسافری چابهار - عمان
یک مسئول کشتیرانی از فعال شدن خط منظم کشتیرانی چابهار به بندر هند خبر داد و گفت: در سه ماه اخیر 15 سفر دریایی از چابهار به بنادر هند انجام شده است. به گزارش کشتیرانی جمهوری اسلامی، عباس کابوسی، مسئول کشتیرانی والفجرگفت: تردد از بندر چابهار به کشورهای شرق دور از جمله هند رو به رشد است به گونه‌ای که در سه ماه اخیر، 15 سفر دریایی را از بندر چابهار به بنادر هند و بالعکس انجام شده است.وی افزود: نخستین شناور با ظرفیت کامل 550 TEU کانتینر در هفته‌های گذشته از بنادر هند به چابهار رسیده و بار آن به صورت کامل تخلیه شده است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه وزارت راه و شهرسازی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه هزینه‌ای سال ۱۴۰۱ و رشد قابل ملاحظه بودجه هزینه‌ای سال ۱۴۰۲ این وزارتخانه خبر داد. «ایمان اسلامیان» اظهار امیدواری کرد اقدامات مثبت مالی و اجرایی در حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی