صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هفت - ۲۸ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هفت - ۲۸ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۷

گزارش خبری

پیگیری اجرای موضوعات سند اقدام مشترک بانک‌های مرکزی ایران و روسیه

رئیس‌ کل بانک مرکزی در دیدار هیأت بانکی و اقتصادی روسیه به ریاست ایگور لویتین دستیار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه بر پیگیری اجرای موضوعات سند اقدام مشترک بانک‌های مرکزی ایران و روسیه تأکید کرد. به گزارش بانک مرکزی، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار ایگور لویتین دستیار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه و هیأت همراه که صبح دیروز در ساختمان بانک مرکزی در تهران برگزار شد تقویت بیش از پیش همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و روسیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: بانک مرکزی ایران آمادگی دارد تا مناسبات پولی و بانکی دوجانبه با روسیه و همچنین کشورهای دیگر دوست و همسایه را در سطحی بالا که موجبات افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری را فراهم کند ارتقا دهد.  رئیس‌ کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مختلف همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های پولی و بانکی، اقتصادی، عمرانی و تجاری گفت: توسعه مناسبات دو کشور بر پایه اجرای موضوعات سند اقدام مشترک بانک‌های مرکزی ایران و روسیه، چشم‌انداز اقتصادی روشنی را برای دو کشور ترسیم می‌کند. بر اساس این گزارش، ایگور لویتین دستیار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن برشمردن موضوعات مهم موجود در سند اقدام مشترک بانک‌های مرکزی ایران و روسیه، بر تقویت و توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بویژه حوزه‌های پولی و بانکی فدراسیون روسیه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.


قیمت سکه باز هم کاهش یافت

در پایان سومین روز حراج 500 هزار ربع سکه در بورس، این کالا نسبت به روز معاملاتی قبل 40 هزار تومان دیگر کاهش قیمت داد و در رقم 7 میلیون و 50 هزار تومان کشف قیمت شد. بر اساس آمار منتشر شده، در سومین روز حراج ربع سکه در بورس، 5 هزار و 989 نفر بیش از 23 هزار قطعه از این فلز گرانبها را خریداری کردند. با احتساب معاملات دیروز (سه‌شنبه)، مجموع ربع سکه‌های به فروش رسیده به عدد حدودی 43 هزار قطعه رسید که کمتر از 10 درصد از کل ربع سکه‌های عرضه شده را پوشش می‌دهد. عدم استقبال خریداران از ربع سکه 7 میلیون تومانی در حالی است که قیمت این کالا در بازار غیر رسمی حدود 8 میلیون تومان ادعا می‌شود. از نظر کارشناسان، عدم استقبال از سکه 7 میلیون تومانی نشان می‌دهد، تقاضا کنندگان نسبت به خرید سکه در این قیمت خوشبین نیستند و برای این کالا قیمت‌های پایین‌تری را متصور می‌شوند.


توسعه معادن بافق با حضور رئیس جمهور

همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهور به استان یزد، برای توسعه معادن و صنایع شهرستان بافق و در حضور رئیس جمهور، تفاهمنامه سند آمایش سرزمین و طرح تحولی یزد نوین، با هدف ایجاد و تکمیل زنجیره صنایع معدنی بین استانداری یزد به نمایندگی از دولت و شرکت سنگ آهن مرکزی به امضا رسید. این تفاهمنامه به منظور توسعه معادن و صنایع شهرستان، ارتقای توانمندی‌های زیرساختی معادن استان و کشور و توسعه زنجیره ارزش فولاد در استان یزد به امضای طرفین رسید. موضوع این تفاهمنامه مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای بافق مطابق با سند آمایش سرزمین خواهد بود.

 
تولید قوی‌ترین موتور داخلی در ایران‌خودرو

نسل جدید پیشرانه محبوب خانواده EF با نام EFP بزودی طی مراسمی رونمایی و به تولید انبوه می‌رسد و به عنوان قدرتمندترین قوای محرکه‌ای که در حال حاضر در صنعت خودروی ایران تولید می‌شود، همچنین  قرار است برای اولین بار بر روی دناپلاس توربو جدید که امکانات ایمنی و رفاهی بیش‌تری نسبت به نسخه پیشین دارد نصب شود. عادل پیرمحمدی قائم‌مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران خودرو درخصوص پیشرانه جدید EFP گفت: این موتور روی خودروی دناپلاس توربوشارژ جدید نصب خواهد شد که تولید انبوه این خودرو همزمان با تارای سال در دهه مبارک فجر امسال آغاز می‌شود.پیرمحمدی افزود: پیشرانه EFP با هدف بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو در زمینه قوای محرکه، در دستورکار قرار گرفته است.


پیشتازی پتروشیمی پردیس برای خودکفایی

هر سال با بالا رفتن میزان برودت هوا و افزایش مصارف گاز خانگی، ما با مشکل اساسی قطعی گاز مواجه می‌شویم که اثر زیادی بر میزان تولید و صادرات شرکت دارد. همکاران ما در اداره تعمیرات ناچار به استفاده از این فرصت برای انجام تعمیرات اساسی سالانه هستند. غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: مهندسین و متخصصین پرتلاش ما در اداره تعمیرات با تکیه بر دانش فنی و توان تخصصی خود اقداماتی را انجام داده‌اند که برخی از آنها برای اولین بار در سطح شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های فعال در منطقه اتفاق افتاده است. جمشیدی افزود: مدیریت دانش و مهندسی معکوس تجهیزات با حساسیت بالا برای قطع وابستگی به شرکت‌های خارجی،  از دستاوردهای ارزنده و قابل تقدیر این دوره از تعمیرات است.

جستجو
آرشیو تاریخی