صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هفت - ۲۸ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هفت - ۲۸ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۲

اخبــــار

پیام تسلیت رهبرانقلاب درپی درگذشت
همسر شهید حکیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم را به فرزندان و بازماندگان آن مرحومه تسلیت گفتند.
به گزارش تسنیم، در پیام رهبر معظم انقلاب آمده است: درگذشت بانوی محترم و صبور، همسر گرامی شهید عزیز آیت‌الله آقای سید محمدباقر حکیم رضوان الله علیهما را به فرزندان مکرم و دیگر بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه مسألت می‌نمایم.


آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:
جایگاه و مأموریت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هدایت فرهنگی است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توقع راهبری یک تحول فرهنگی عمیق را داشته‌اند، اظهارکرد: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر سیاستگذاری و نظارت بر اجرای سیاست‌ها، باید در جایگاه قرارگاه فرهنگی ایفای نقش کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی در ابتدای جلسه روز گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت انتصاب دبیر جدید این شورا، جایگاه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را جایگاهی بسیار مهم شمرد و با خطیر توصیف کردن مأموریت‌های آن، گفت: جایگاه و مأموریت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عبارت است از هدایت فرهنگی و این بسیار اهمیت دارد.
رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توقع راهبری یک تحول فرهنگی عمیق را داشته‌اند، افزود: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر سیاستگذاری و نظارت بر اجرای سیاست‌ها، باید در جایگاه قرارگاه فرهنگی ایفای نقش کند. آیت‌الله رئیسی ضمن تشکر از زحمات عاملی، دبیر سابق شورا با اشاره به اعتماد اعضای این شورا به حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه و تأیید مقام معظم رهبری و همچنین سوابق و تجارب علمی و عملی ارزنده عضو و دبیر جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اظهارکرد: انتظار می‌رود آقای خسروپناه با همراهی و همکاری سایر اعضای حقیقی و حقوقی شورا بتوانند با حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ایجاد تحول فرهنگی گام واقعی بردارند. پس از سخنان رئیس‌جمهور از اعضا درباره انتصاب حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رأی‌گیری شد که با اتفاق آرای اعضا، وی برای مدت ۴ سال به ریاست دبیرخانه شورا منصوب شد.
در ادامه جلسه سیاست تقویت آموزش عالی و پزشکی کشور با محوریت تسریع در فرایند جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها و کاهش زمان آن به ۳ ماه مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. بر این اساس تفویض اختیار تام به هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها، در راستای جلوگیری از طولانی شدن این فرایند و ایجاد سرخوردگی برای داوطلبان عضویت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع پس از بررسی دقیق‌تر در کمیسیون معین، در جلسه بعدی شورا نهایی شود.

انتقاد جدی رئیس قوه قضائیه از سازمان تعزیرات

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، دیروز سه‌شنبه طی سخنانی در جمع مدیران سازمان تعزیرات حکومتی، به مقوله عفو جرایم متخلفین محکوم شده در شعب سازمان تعزیرات اشاره داشت و گفت: در برخی پرونده‌ها مشاهده می‌شود که فرد یا واحد محکوم شده پس از تأدیه بخشی از جریمه محکومیت، از پرداخت مابقی جریمه عفو می‌شود؛ سؤال اساسی در این فقره آن است که ملاک و معیار سازمان تعزیرات برای عفو مابقی مبلغ جریمه چیست؟ چنانچه این موضوع که فرد یا واحد محکوم شده در تعزیرات، پس از تأدیه بخشی از جریمه محکومیت از پرداخت مابقی آن معاف می‌شود، به یک رویه در سازمان تعزیرات تبدیل شده، این امر حتماً غلط است و باید اصلاح گردد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، قاضی‌القضات همچنین با اشاره به اهمیت مقوله اجرای بموقع و دقیق احکام قطعیت یافته در شعب سازمان تعزیرات، اظهار داشت: نتیجه همه اقدامات و زحمات صورت گرفته در به سرانجام رسیدن یک پرونده در بخش اجرای احکام، متبلور است؛ لذا چنانچه یک حکم قطعیت‌یافته توسط شعب اجرای احکام بموقع و دقیق اجرا نشود، آن حکم صادره اثر مطلوب را نخواهد داشت، لذا قوه قضائیه و سازمان تعزیرات باید تأخیرات در اجرای احکام را رفع کنند.

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق تصویب شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از موافقت اعضا با کلیات این لایحه در کمیسیون خبر داد. کلیات این لایحه با ۲۸ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع تصویب شده است.
به گزارش  ایرنا، رحیم زارع در توضیح نشست عصر سه‌شنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با برگزاری ۱۰ جلسه، با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ موافقت کردند. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال آتی، وزرای اقتصاد و امور دارایی، نفت، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نماینده دیوان محاسبات، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس خزانه داری کل کشور و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در محل کمیسیون حضور داشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی