طارمی 2 گل زیبا زد که یکی از آنها توسط VAR مردود شد

شب درخشان پورتو با ستاره ایرانی

گروه ورزشی/ درخشش مهدی طارمی در فوتبال قاره سبز به خبری پرتکرار تبدیل شده و اگر او در دیداری، کار خاصی انجام ندهد عجیب است. ستاره ملی پوش فوتبال کشورمان، 4 شب پس از اینکه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی پرتغال مقابل آروکا 2 پاس گل داد و نقش مهمی در کسب پیروزی 4 گله پورتو داشت، در لیگ برتر پرتغال به وظیفه اصلی‌ و ذاتی‌اش یعنی گلزنی بازگشت. طارمی که آخرین گل خود در لیگ برتر پرتغال را 3 هفته قبل با هت‌تریک در جریان دیدار برابر آروکا به ثبت رسانده بود، بامداد دیروز (دوشنبه) هم توانست با یک بازی درخشان برابر فامالیسائو به ستاره این هفته لیگ پرتغال تبدیل شود و 2 گل بزند که البته یکی از آنها پذیرفته شد. پورتو در شرایطی نیمه اول را با برتری 3-0 پشت سر گذاشت که طارمی به شدت مهار شده و اجازه خودنمایی پیدا نکرد اما دقیقه ۴۸ ارسال زیبای ژآئو ماریو را با ضربه سر به گوشه دروازه فرستاد و گل چهارم پورتو را به ثمر رساند. طارمی که با این ضربه سر تماشایی تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۱۰ رساند و با یک گل کمتر نسبت به گونزالو راموس ستاره بنفیکا در رده دوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار گرفت، با روحیه بهتری بازی را ادامه داد و توانست خیلی زود به تعداد گل‌های راموس برسد اما گل او مردود شد. شروع فوق‌العاده دیگو کاستا، دروازه‌بان پورتو در دقیقه ۵۷ یک ضدحمله عالی برای این تیم به وجود آورد که طارمی با فرار سریع از میانه زمین خود را به توپ رساند و پس از یک سرتوپ و دید عالی از اینکه دروازه‌بان فامالیسائو جلو آمده، توپ را با ضربه چیپ از فاصله ۳۰ متری تبدیل به گل کرد اما این گل استثنایی که می‌توانست یکی از برترین گل‌های فصل لیگ برتر پرتغال شود، به خاطر اعتراض شدید بازیکنان فامالیسائو به VAR رفت و داور هم پس از بازبینی صحنه تشخیص داد توپ یک لحظه به دست راست مهاجم ایرانی پورتو برخورد کرده و گل را مردود کرد. طارمی دقیقه ۸۶ هم می‌توانست گل دوم خود را بزند که شوت او از روی خط محوطه جریمه به بیرون رفت و 2 دقیقه پس از آن هم در میان تشویق تماشاگران پورتو در ورزشگاه دو دراگائو تعویض شد. پورتو با پیروزی 4-1 مقابل فامالیسائو ۳۶ امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر نسبت به براگا رده دومی و 5 امتیاز کمتر از بنفیکا صدرنشین، در جایگاه سوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار گرفت. سایت «گل پوینت» پرتغال در ارزیابی فنی‌اش از این بازی به طارمی نمره خوب 7 از 10 را داد تا ستاره ایرانی سومین بازیکن برتر زمین انتخاب شود.
طارمی: از گلزنی خوشحالم اما مهم‌تر برد تیم است
طارمی بعد از این بازی گفت: «می‌دانستیم بازی سختی را مقابل فامالیسائو داریم. می‌خواستیم در این دیدار سوار بر بازی شویم و توپ و میدان را در اختیار داشته باشیم. با اجرا کردن برنامه خودمان در زمین موفق شدیم و این عالی بود. به هواداران این برد را تبریک می‌گویم.» او درباره گلزنی‌اش در این بازی عنوان کرد: «خوشحالم در این بازی موفق به گلزنی شدم ولی مهم‌تر از همه خوشحالی من بابت برد پورتو است.» در دیگر بازی این هفته، بنفیکا برابر اسپورتینگ متوقف و فاصله پورتو با این تیم کاهش یافت. طارمی در این باره نیز چنین نظر داد:«مهم این است که همه بازی‌ها را ببریم. تلاش می‌کنیم به این هدف برسیم و کار خودمان را انجام دهیم. همچنین باید ببینیم چه اتفاقی برای بنفیکا می‌افتد. مقابل فامالیسائو بهترین عملکرد خودمان را داشتیم.»

برش
گلسازی جهانبخش، گلزنی حسین زاده

در هفته شانزدهم لیگ اردیویسه هلند، فاینورد که برای دومین مسابقه پیاپی علیرضا جهانبخش را در ترکیب ابتدایی خود داشت، یکشنبه شب در ورزشگاه یورو بورگ مقابل تیم رده پانزدهمی خرونینگن قرار گرفت. جهانبخش که در دیدار هفته گذشته مقابل اوترخت حضور تعویضی در زمین داشت و موفق شد گل تساوی فاینورد را در لحظات پایانی به ثمر رساند و پس از آن هم در مسابقه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برابر زوله یکی از یارهای ثابت تیمش بود و یک پاس گل داد، در جدال با خرونینگن درخشان ظاهر شد و دقیقه ۱۹ با یک پاس فرارِ تماشایی، ماتس ویفر را راه انداخت تا این بازیکن با یک سانتر دقیق ایگور پیکسائو را در موقعیت گلزنی قرار دهد و این مهاجم برزیلی با ضربه سر دروازه را باز کند. جهانبخش مقابل خرونینگن حضور ۸۱ دقیقه‌ای در زمین داشت و دوازدهمین بازی فصل خود را انجام داد. فاینورد هم با پیروزی 3-0 مقابل خرونینگن که یازدهمین برد آنها در فصل جاری هلند بود، ۳۷ امتیازی شد تا با 4 امتیاز بیشتر نسبت به تیم رده دومی آلکمار، صدرنشین این رقابت‌ها بماند. گفتنی است در هفته بیستم ژوپیلر لیگ بلژیک نیز شارلوا 2-1 برابر سرسله بروژ پیروز شد. 2 گل شارلوا را امبنزا (44) و امیرحسین حسین‌زاده (51) وارد دروازه حریف کردند. حسین‌زاده از دقیقه 46 به جای علی قلی‌زاده در ترکیب شارلوا قرار گرفت. شارلوا با 25 امتیاز رتبه یازدهم جدول ژوپیلر لیگ بلژیک را در اختیار دارد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی