صفحات
شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۲۰

مهدی: برنامه‌ لیگ برتر مثل تورهای لحظه آخری شده است

مبلمان خانه ما از VIP ورزشگاه آزادی بهتر است! نباید خودمان را با لیگ‌های اروپایی مقایسه کنیم

نیم‌فصل اول بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال دیروز با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. بر همین اساس سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ میهمان برنامه «ورزشگاه» بود و در خصوص اتفاقات نیم فصل نخست مسابقات صحبت کرد. او در پاسخ به این سؤال که چرا از اردوی تیم ملی در اتریش به بعد، برنامه‌ریزی‌ها طوری صورت نگرفت که نیم فصل اول تا قبل از شروع جام جهانی قطر به پایان برسد، گفت: «با توجه به در پیش بودن جام جهانی، نمی‌خواستیم تقابلی با برنامه‌های تیم ملی داشته باشیم. کی‌روش درخواست برگزاری مینی کمپ را داشت و نمی‌توانستیم «نه» بگوییم. همیشه تورنمنت‌های بین‌المللی غالب بر برنامه‌ها است. ما نباید خودمان را با لیگ‌های اروپایی مقایسه کنیم. در تقویم‌مان یکسری‌ مناسبت‌ها داریم که در کشورهای اروپایی این مناسبت‌ها وجود ندارد.»او صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: «یک روز شوخی کردم و گفتم ما مثل تورهای لحظه‌ آخری شده‌ایم و یک جاهایی برنامه‌ها تغییر می‌کند. فکر می‌کنید چرا برنامه 6 هفته آینده لیگ را دادیم و ادامه‌اش را ندادیم؟ به ما بگویید سرمربی تیم ملی چه کسی است و چه برنامه‌ای برای فیفادی دارد؟ ما از 29 اسفند 1401 تا 8 فروردین 1402 فیفادی داریم.»مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ بیان کرد: «اینجا این‌طور نیست که سوار قطار شوید و یک ساعت بعد در کشور مجاور باشید. الگوبرداری از کشورهای اروپایی کار سختی است. هر پیشنهادی را می‌پذیرم اما باید تقویم کشور بررسی شود. عزیزی به من گفت در حق تیمم ظلم کردی. او گفت اگر برنامه‌لیگ  را این مدلی می‌چیدید، بهتر بود. به او تقویم دادم و گفتم برنامه را بچین. او گفت فلان برنامه عالی است اما گفتم در روزی که پیشنهاد دادی، شهادت داریم. او گفت مگر باید لحاظ کنید؟ گفتم بله. اگرهای ما در تقویم زیاد است.»
مهدی در پاسخ به این سؤال که اگر به عقب بازگردیم دربی را باز هم پس از جام جهانی برگزار می‌کنید، گفت: «اگر به عقب بازگردیم و خواسته تیم ملی لغو دربی باشد، این کار را می‌کنیم. درخواست تیم ملی دور شدن بازیکنان از مصدومیت در آستانه جام جهانی بود. پیش‌بینی برنامه ما برگزاری دربی قبل از جام جهانی بود و دربی در این زمان زیباتر می‌شد.»او در خصوص بحث سیستم کمک داور ویدیویی VAR در ورزشگاه‌ها یادآور شد: «در کنار VAR خیلی چیزها می‌خواهیم که شامل تأیید شدن ورزشگاه‌ها است. نگین استادیوم‌های ایران، ورزشگاه آزادی است که بحث سکوهایش را می‌دانید. یک مسأله پنهانی این ورزشگاه، سیستم صوتی آن است. اگر در قسمت VIP بنشینید، می‌گویید عجب صدایی دارد اما روبه‌روی جایگاه باشید، اصلاً صدا نداریم. چند باند می‌گذاریم تا صدا پخش شود. صوت تنها برای این نیست که تعویض را بگویند. یکی از دلایل داشتن صوت، بحث‌های امنیتی است که اگر زلزله و صاعقه‌ای بود بتوانند مردم را در ورزشگاه‌ها هدایت کنند.»
مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: «در جام جهانی قطر ورزشگاهی به نام 974 ساختند که 5 بازی برگزار و سپس جمع‌آوری شد. حتی راه پله‌های این ورزشگاه قابل مقایسه با ورزشگاه‌های ما نبود. باید بپذیریم استانداردها در سازمان‌های ورزشی وجود داشته باشد، از جمله صوت، اسکوبورد، جایگاه خبرنگاران، VIP و دیگر بخش‌ها. بالاترین جایی که مقام‌های شخصیتی حضور پیدا می‌کنند، جایگاه VIP است. در این قسمت، مبلمان منزل‌ ما به مراتب بهتر است و حاضر نیستید در اینجا بنشینید. مبلمان منزل ما میهمان‌پذیرتر از مبلمان VIP ورزشگاه آزادی است! یکی دو روز پیش دیداری را تماشا می‌کردیم و متوجه شدیم تنها دو دوربین فیلمبرداری دارد و تصاویر صحنه آهسته نداشت. یکبار در ورزشگاهی در خوزستان گفتم دوربین را دو متر عقب بیاورید چون در دید است که گفتند اگر عقب بیاوریم دیگر نمی‌توانیم فیلم بگیریم.»مهدی در خصوص بحث بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها عنوان کرد: «برخی ورزشگاه‌ها نیاز به یکسری تأییدیه دارند. وقتی تأییدیه بگیرند شورای تأمین باید مجوز حضور تماشاگران را بدهد. پیش از کرونا سه ورزشگاه گیت بلیت‌فروشی داشتند اما الان فعال نیست.»
جستجو
آرشیو تاریخی