صفحات
شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و نود و هفت - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - صفحه ۲۰

برد پرسپولیس و باخت استقلال، اختلاف امتیاز در بالای جدول لیگ برتر را بیشتر کرد

نیم فصل به کام سرخ‌ها

گروه ورزشی هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال که چهارشنبه گذشته با انجام 2 مسابقه آغاز شده بود، پنجشنبه با برگزاری 5 مسابقه دیگر ادامه پیدا کرد و جمعه هم به پایان رسید. دیدارهایی که به احترام درگذشت پله اسطوره فوتبال جهان، با یک دقیقه سکوت آغاز شد. در بازی‌های پنجشنبه، سپاهان و مس کرمان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی 2-0 به سود زرد‌پوشان اصفهانی خاتمه پیدا کرد. شهریار مغانلو (7) و محمد علی‌نژاد (41) برای شاگردان ژوزه مورایس در این دیدار گلزنی کردند. مس رفسنجان هم در ورزشگاه شهدای صنعت مس این شهر، پیکان را 2-0 از پیش رو برداشت. امید لطیفی(68) و مهدی ترکمان(80) که هر 2 در نیمه دوم به میدان آمدند، برای شاگردان محمد ربیعی گلزنی کردند. صنعت نفت که در ورزشگاه تختی آبادان پذیرای گل‌گهر بود، 1-0 مغلوب میهمان خود شد. تک گل شاگردان امیر قلعه‌نویی را اریک باگناما (41) به ثمر رساند. ملوان نیز در حالی در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت که شاگردان ابراهیم اشکش به‌دلیل نبود پرواز، با اتوبوس راهی تهران شده و ساعت 12 ظهر روز بازی به انزلی رسیدند و خواهان تغییر زمان به 24 ساعت بعد بودند اما این اتفاق در نهایت نیفتاد و بازی تنها با 3 ساعت و 15 دقیقه تأخیر، به جای ساعت 14 از ساعت 17:15 آغاز شد که این موضوع با انتقاد نفتی‌ها همراه بود. این بازی که به دلیل بارش شدید باران و فراهم نبودن شرایط استاندارد زمین مسابقه شبیه به واترپلو بود، با گل مهدی مؤمنی (42) با برتری 1-0 شاگردان مازیار زارع به پایان رسید تا ملوان به 3 امتیاز خانگی برسد.

گروه ورزشی/ هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال که چهارشنبه گذشته با انجام 2 مسابقه آغاز شده بود، پنجشنبه با برگزاری 5 مسابقه دیگر ادامه پیدا کرد و جمعه هم به پایان رسید. دیدارهایی که به احترام درگذشت پله اسطوره فوتبال جهان، با یک دقیقه سکوت آغاز شد. در بازی‌های پنجشنبه، سپاهان و مس کرمان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی 2-0 به سود زرد‌پوشان اصفهانی خاتمه پیدا کرد. شهریار مغانلو (7) و محمد علی‌نژاد (41) برای شاگردان ژوزه مورایس در این دیدار گلزنی کردند. مس رفسنجان هم در ورزشگاه شهدای صنعت مس این شهر، پیکان را 2-0 از پیش رو برداشت. امید لطیفی(68) و مهدی ترکمان(80) که هر 2 در نیمه دوم به میدان آمدند، برای شاگردان محمد ربیعی گلزنی کردند. صنعت نفت که در ورزشگاه تختی آبادان پذیرای گل‌گهر بود، 1-0 مغلوب میهمان خود شد. تک گل شاگردان امیر قلعه‌نویی را اریک باگناما (41) به ثمر رساند. ملوان نیز در حالی در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت که شاگردان ابراهیم اشکش به‌دلیل نبود پرواز، با اتوبوس راهی تهران شده و ساعت 12 ظهر روز بازی به انزلی رسیدند و خواهان تغییر زمان به 24 ساعت بعد بودند اما این اتفاق در نهایت نیفتاد و بازی تنها با 3 ساعت و 15 دقیقه تأخیر، به جای ساعت 14 از ساعت 17:15 آغاز شد که این موضوع با انتقاد نفتی‌ها همراه بود. این بازی که به دلیل بارش شدید باران و فراهم نبودن شرایط استاندارد زمین مسابقه شبیه به واترپلو بود، با گل مهدی مؤمنی (42) با برتری 1-0 شاگردان مازیار زارع به پایان رسید تا ملوان به 3 امتیاز خانگی برسد.


​​​​​​​دومین باخت آبی‌ها در لیگ
در آخرین بازی هفته پانزدهم، تراکتور و استقلال از ساعت 14 دیروز در استادیوم سردار شهید قاسم سلیمانی تبریز برابر هم قرار گرفتند. مسابقه‌ای که قرار بود پنجشنبه برگزار شود اما به‌دلیل بارش شدید برف در تبریز، یک روز به تعویق افتاد. در این دیدار که قضاوت آن را سید وحید کاظمی برعهده داشت، پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور، تیمش را با ترکیب محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سیدمحمد حسینی، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا، صفا هادی، گوستاوو، ریکاردو آلوز، محمد قنبری، محمدرضا عباسی و رضا اسدی به میدان فرستاد. در آن سوی میدان، ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال که محروم بود تیمش را با ترکیب سیدحسین حسینی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، محمد محبی و مهدی قایدی روانه میدان کرد. به این ترتیب، یزدانی جای محمدحسین مرادمند مصدوم را در ترکیب اصلی گرفت و محبی هم که در بازی با مس رفسنجان محروم بود، به ترکیب اصلی برگشت. سرخپوشان تبریزی بازی را هجومی آغاز کردند و دقیقه 3، حرکت خوب قنبری از سمت راست و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه استقلال، فرصت فوق‌العاده‌ای را برای اسدی مهیا کرد اما حضور بموقع سیلوا و دفع توپ او، دروازه حسینی را از یک خطر بزرگ نجات داد. دقیقه 5، محبی در محوطه جریمه تراکتور سرنگون شد که داور اعتقادی به خطا نداشت و این تصمیم با اعتراض شدید بازیکنان و نیمکت‌نشینان استقلال همراه شد ولی تعدادی از کارشناسان داوری از جمله رضا کرمانشاهی و حسین عسگری اعلام کردند خطای پنالتی رخ نداد و تصمیم داور درست بود. دقیقه 25 با مصدومیت محبی، ساپینتو دست به یک تعویض اجباری زد و امیر ارسلان مطهری جایگزین او شد. در ادامه، بازی در میانه میدان دنبال شد تا اینکه دقیقه 37 اسدی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که حردانی با تأثیرگذاری روی توپ، آن را به قنبری بازیکن تراکتور داد و او با یک ضربه فنی، دروازه حسینی را باز کرد. ابتدا کمک‌داور به گمان اینکه پاس را اسدی داده، آفساید اعلام کرد اما داور با رد تصمیم کمک خود، گل را تأیید کرد که این موضوع اعتراض استقلالی‌ها را در پی داشت. این در حالی است که کمتر پیش می‌آید داور نظر کمک خود را آن هم در صحنه‌ای مربوط به آفساید، رد کند. با این حال کرمانشاهی، عسگری، سلیمانی، جباری و رودنیل در کارشناسی‌های داوری خود گفتند که گل در شرایط درست به ثمر رسید چرا که توپ از مدافع استقلال به قنبری رسید و بنابراین آفساید نبود. دقیقه 2+45 یک ارسال خوب از سمت چپ به روی دروازه استقلال، در دهانه دروازه به آلوز رسید که ضربه این بازیکن را حسینی با واکنشی بموقع دفع کرد تا نیمه اول با برتری تراکتور به پایان برسد. 
استقلال نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و پیمان بابایی جای نیک‌نفس را گرفت. آبی‌ها دقیقه 49 صاحب فرصت شدند ولی ضربه یامگا از زاویه بسته با برخورد به اخباری راهی کرنر شد اما دقیقه 53، تیم میزبان به گل دوم هم دست یافت. تراکتوری‌ها در موقعیت ضدحمله قرار گرفتند و قنبری قدر پاس خوب آلوز را دانست و ضمن دبل، اندوخته‌های تیمش را دو برابر کرد. دقیقه 58 دومین تعویض آبی‌ها انجام شد و رضا میرزایی جای حردانی را گرفت. استقلالی‌ها که به‌دنبال جبران بودند، دقیقه 62 فرصت خوبی به دست آوردند و قایدی روی یک پاس تند و تیز صاحب موقعیت تک به تک شد اما ضربه آرام این بازیکن را اخباری به راحتی مهار کرد. دقیقه 69 هم ضربه ایستگاهی فوق‌العاده مهدی‌پور از راه دور را اخباری با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. استقلال دقیقه 72، دو تعویض همزمان انجام داد و سعید مهری و آرمان رمضانی جایگزین چشمی و قایدی شدند. ضمن اینکه چشمی با کارت زردی که در این دیدار گرفت، 4 اخطاره شد و بازی بعدی تیمش برابر سپاهان را از دست داد. شوت محکم بابایی در دقیقه 81 را اخباری با واکنشی بموقع راهی کرنر کرد. تراکتور دقیقه 90 می‌توانست به گل سوم نیز برسد که حسینی ضربه قنبری در موقعیت تک به تک را مهار کرد تا این بازی در نهایت 2-0 به سود میزبان به پایان برسد و تراکتور با هدایت خمز اسپانیایی صاحب بردی ارزشمند شود. استقلال که لیگ جاری را با شکست در بازی هفته اول برابر سپاهان آغاز کرده بود، نیم‌فصل نخست را با شکست برابر تراکتور به پایان رساند. با توجه به نتایج ثبت شده در هفته آخر نیم‌فصل، پرسپولیس با 32 امتیاز در صدر جدول باقی ماند. سپاهان، گل‌گهر (یک بازی کمتر) و استقلال هم با 27 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم ایستاده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی