مرور

رئیس دیوان عالی کشور:
احکام جایگزین حبس با توجه به اصل پیشگیری از تکرار جرم صادر شود
رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر لزوم صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چهارچوب قانون گفت: محاکم در صدور این نوع از احکام، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست شورای معاونین با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، درباره دستورهای رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضایی نباید بدون دلیل موجه معطل اجرا بماند، افزود: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها باید در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار بگیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود. رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب‌شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آنها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تأکید کرد و گفت: باید با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب‌شناسی این دست پرونده‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار بگیرد.


مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی
و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران خبرداد
اجرای 16 ابر طرح ویژه در پایتخت
مدیرکل سازمان امور مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، گفت: 16 ابرطرح در تهران احصا شده و 102 همت جذب سرمایه‌گذاری برای آن پیش‌بینی شده است.
 نوید خاصه‌ باف، در نشستی با خبرنگاران افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری سعی کردیم که برنامه‌هایی را در راستای تحقق شعار سال تدوین کنیم. در سال 1402 بودجه محقق شده سازمان 126 درصد بود، بیش از سه هزار و 800 میلیارد تومان هم بودجه محقق سازمان در سال‌جاری بوده است.  در سال جدید تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت اول قرار دارد. وی افزود: سال گذشته با همکاری شهرداری مشکلات 15 طرح بلاتکلیف رفع شد.
خرید  دستگاه زباله سوز خارجی برای  پایتخت
خاصه‌ باف با اشاره به اختصاص 660 میلیون دلار اعتبار برای زباله سوز خارجی گفت: کار با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در حال پیگیری است تا تولید برق هم از آن داشته باشیم. مطالعات در این باره انجام شده و نتیجه را به سازمان پسماند اعلام می‌کنیم تا روند کارها تسریع شود.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی هم مذاکرات با چند کشور خارجی صورت گرفته که پس از تهیه اتوبوس و تاکسی‌های برقی، کشورهای دیگر مجموعه‌های تولیدی و شرکت‌های خود را به ایران بیاورند تا از سرمایه‌گذاری آنها استفاده کنیم.
تدوین اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر تهران
خاصه‌ باف با بیان اینکه اطلس جامع سرمایه‌گذاری شهر تهران در حال تدوین است، گفت: کارگروهی ویژه تشکیل شد و در همه ادارات مختلف هم این اطلس پیگیری می‌شود تا در نهایت در هر منطقه یک طرح مسکونی با مشارکت مردم ایجاد شود و هر شهروند متناسب با وسع مالی خود از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خریداری کند.


وزیر علوم خبر داد
تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای
به دانشگاه مهارت ملی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای را توسعه دهیم بنابراین پیگیر این هستیم تا این دانشگاه را به دانشگاه مهارت ملی تبدیل کنیم.
به گزارش مهر، دکتر محمدعلی زلفی‌گل روز گذشته در اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: باید حواس‌مان باشد که شخصیت علمی فناوری و نوآوری کشورمان را هماهنگ ببینیم.  وزیر علوم تأکید کرد: باید جایگاه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای را توسعه دهیم بنابراین پیگیر این هستیم تا دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دانشگاه مهارت ملی تبدیل کنیم. دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد مبنی‌ بر اینکه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند.


اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۳ اعلام شد
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش و پرورش برای حضور داوطلب در فرایند ارزیابی تکمیلی و گزینش؛ شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سنجش و ارزیابی تکمیلی اعلام شد.
 سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه‌ای  اعلام کرد: کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان رشته‌های شغلی مربوط به وزارت مذکور در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www. sanjesh. org  قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی