ورود اولین گروه عمره‌گزاران ایرانی به مدینه منوره با استقبال سفیر کشورمان

مهسا قوی قلب/ نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در عربستان، وارد مدینه شدند.
پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح روز گذشته، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.
علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض، طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

 5 هزار و 700 نفر در قالب 64 کاروان به سرزمین وحی رهسپار می‌شوند
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت روز گذشته در قالب اولین کاروان، 170 زائر به سرزمین وحی وارد شدند. رئیس سازمان حج و زیارت توصیه‌هایی را به نخستین گروه عمره‌گزاران کشورمان که بعد از سال‌ها وقفه عازم سرزمین وحی شده‌اند، مطرح کرد.
به گزارش «ایران»، سیدعباس حسینی در آیین بدرقه اعزام نخستین گروه معتمرین ایرانی در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: شکرگزاریم که پس از 9 سال وقفه، مقدمات سفر زائران عمره به سرزمین وحی فراهم   و سفر معتمرین توسط شرکت‌های مجری عملیات شروع شد.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس‌جمهور کشورمان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری تمامی دستگاه‌های همکار برای مهیا شدن شرایط عزیمت زائران ایرانی به سرزمین وحی قدردانی می‌کنم.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از مسئولان ذیربط در کشور میزبان، وزیر حج و عمره عربستان، سفیر عربستان در ایران و سایر دست‌اندرکاران به منظور رفع برخی موانع اعزام‌های عمره، تشکر کرد. رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در این مرحله از اعزام‌ها که تا قبل از عزیمت زائران حج تمتع پایان می‌پذیرد، حدود 5 هزار و 700 نفر در قالب 64 کاروان به سرزمین وحی رهسپار می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی