صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

فارس

آیت‌الله امامی کاشانی
درگذشت

آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران شب گذشته در منزل به علت  ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. این عالم برجسته و مبارز انقلابی، متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز بر عهده داشت.

 

ایرنا

دستور مخبر برای بسیج دستگاه‌ها برای کمک به سیلزدگان
سیستان و بلوچستان

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت سیل اخیر در این استان را بررسی کرد و بسیج همه‌جانبه امکانات و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان برای کمک به حادثه‌دیدگان را خواستار شد. محمد مخبر در این ارتباط‌های تلفنی با اشاره به گزارش‌های واصله و حضور مسئولان ارشد دولت در آن استان، ارزیابی دقیق مناطق سیلزده و امکانات لازم جهت امدادرسانی و اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان را ضروری دانست و از مسئولان اجرایی استان خواست نیازهای ضروری جهت پشتیبانی و رفع کمبودهای احتمالی را هرچه زودتر گزارش کنند. وی با توجه به پیش‌بینی‌های جدید برای بارش در روزهای آینده، آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی و استان‌های معین را خواستار شد و بر ضرورت تخلیه روستاهای در معرض خطر و پیشگیری از هرگونه تلفات جانی تأکید کرد. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ارزیابی سریع خسارات احتمالی را پس از بازگشت به حالت عادی ضروری دانست تا هیأت دولت جهت جبران خسارات وارده به زیرساخت‌ها و اموال مردم اعتبارات لازم را تصویب کند.

 

ایسنا

رایزنی سفیران
ایران و عربستان

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان و عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. درباره این دیدار که در دفتر سفیر عربستان در ایران انجام شد، عبدالله بن سعود العنزی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «خوشحالم که میزبان جناب آقای دکتر علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی عربستان سعودی در دفتر خود بودم. در این دیدار بسیاری از موضوعات مورد توجه روابط دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی