وقتی مرسدس بنز ژاکت زمستانی می‌پوشد

دنیای کانسپت؛ رؤیاهای مجسم

آرزو کیهان
مترجم

پوشیدن ژاکت و کاپشن با آغاز فصل زمستان و سرما در میان انسان‌ها امری عادی است اما جالب است بدانید شرکت مرسدس بنز با همکاری یک برند مد ایتالیایی برای جیپ بنزکلاسG  ژاکت زمستانی با زیپی بزرگ طراحی کرده است.
ژاکت پوشیدن خودروی بنز یکی از عجیب‌ترین ساختار چهار چرخی است که تا به حال دیده‌ایم.
این خودرو حاصل همکاری غول خودروسازی آلمانی و برند مد، خانه مد لوکس ایتالیاییMoncler   است.
این وسیله نقلیه مرسدس جی واگن است که با ژاکت پف‌دار طراحی شده و حتی لاستیک‌های بزرگ جیپ نیز با مواد نایلونی براق پوشیده شده ‌است.
همکاری‌های خودرو و مد، کار جدیدی نیست. در گذشته نیز این همکاری صورت گرفته اما می‌توان گفت نخستین باری است که یک خودرو ژاکت زیپ‌دار بر تن کرده است.
این خودرو که Project Mondo G نام دارد، یک مرسدس کلاس G با قیمت 131 هزار پوند است و احتمالاً عجیب‌‌ترین ماشینی است که تاکنون دیده‌ایم.
شیشه‌های عقب و کناری X4 و لاستیک‌های عظیم هیولا شکل، به سبک کامیون‌ها، با پارچه نایلونی براقی که برای کت‌های لوکس این برند ایتالیایی استفاده می‌شود، پوشیده شده‌اند. سقف نیز پوشانده شده و دارای یک زیپ است که از بالای شیشه جلو تا در صندوق عقب امتداد دارد. زیپ بزرگ اشاره‌ای عملی به تطبیق پذیری و تنوع هر دو محصول، خودرو و ژاکت است. در این کانسپت منحصر به فرد لاستیک‌های بزرگ بیش از نیم متر به ارتفاع G-Wage اضافه کرده‌اند و ارتفاع خودرو را از 2.2 متر به 2.8 متر رسانده‌اند، در حالی که وزن آن در حدود 2.5 تن باقی مانده است.
این  خودروی مفهومی برای نمایش در هفته مد لندن طراحی و به نمایش گذاشته شد.
اگر نام Moncler را نشنیده‌اید، می‌توان گفت خانه مد ایتالیایی است که در میلان مستقر و در طراحی لباس‌های پر زرق و برق تخصص دارد. کاپشن‌های پف دار این برند با قیمتی بیش از هزار پوند نیز شهرت دارد.
این کانسپت با مرسدس به عنوان بخشی از نمایشگاه «هنر تخیل» این برند برای هفته مد لندن که از 17 فوریه آغاز شد، ایجاد شده است.
این کانسپت و ادغام، یکی ازعجیب‌‌ترین خلاقیت‌های چهار چرخی را به وجود آورده که تا به حال به آن توجه کرده‌ایم.
شرکت مرسدس در این باره اعلام کرد: مضمون «هنر تخیل» پیامی الهام ‌بخش برای رویاهای بزرگ و کشف اولین‌های خود است، به عبارتی ایجاد زمینه‌های جدید، دستیابی به غیرممکن‌ها و کشف بدون محدودیت. ما متعهد به مشارکت در فرهنگ و جامعه هستیم. همکاری ما با Moncler یک تجربه غیرمنتظره از هر دو برند ارائه می‌دهد.
این نخستین باری است که یک وسیله نقلیه، کاپشنی بزرگ بر تن کرده، از این رو با توجه به طراحی انجام شده مورد توجه بسیاری از شرکت‌های خودروسازی قرار گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی