خیزش گرد و خاک در استان های جنوبی

افزایش محسوس دمای هوا از روز شنبه هفته آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای برخی استان‌های جنوبی کشور از احتمال وقوع سیلاب، ریزش تگرگ و احتمال خیزش گرد و خاک در استان های جنوبی خبرداد. «فریبا گودرزی»، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با «ایران» اظهار داشت: بر اساس تحلیل های انجام شده طی 2 روز آینده در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده،‌ گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. بر همین اساس در این استان ها احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب وجود دارد.
از امروز، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز و نیمه شرقی کشور شاهد وزش بادهای قابل ملاحظه خواهیم بود و احتمال خیزش گردوخاک در استان‌های غربی کشور برای روز جمعه وجود دارد.  
طی 2 روز آینده بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
از روز جمعه تا یکشنبه در بیشتر مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه رخ می‌دهد و از روز شنبه افزایش محسوس دما در غالب مناطق کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر را شاهد خواهیم بود.
باد به کمک هوای تهران آمده است
آسمان تهران، صاف همراه با غبار محلی اعلام شده است. تا چند روز آینده وزش باد قابل ملاحظه در پایتخت تداوم خواهد داشت و همین موضوع  به مطلوب باقی ماندن هوا کمک می‌کند.
جستجو
آرشیو تاریخی