دو خط خبر

مرزهای شرق ایران
بزودی با پهپاد رصد می‌شود
 سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر تقویت تجهیزات مرزبانی در مرزهای شرق کشور گفته مرزهای شرق ایران در آینده نزدیک با پهپاد رصد می‌شود و تجهیزات مدرن در راه سیستان و بلوچستان است.

وضعیت جسمانی وزیر ورزش
رو به بهبودی است
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته ضربه‌ای که به‌ سر وزیر ورزش وارد شده بود، جدی نبود و احتیاج به عمل جراحی نداشت، شکستگی در مهره دوم گردن داشتند که به خیر گذشته و روز شنبه هم چند قدم راه رفتند و اکنون در وضعیت خوبی هستند.

تهیه ۱۲۰۰ قلم داروی کمیاب و حیاتی در کشور
علیرضا فراهانی، سرپرست جدید یک شرکت دارویی زیرمجموعه هلال احمر از تهیه حدود ۱۲۰۰ قلم داروی حیاتی و کمیاب توسط این شرکت خبر داده و گفته این داروها از آنتی‌بیوتیک تا داروهای بیماران صعب العلاج را شامل می‌شود. با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، نگران تأمین دارو در سال آینده هستیم چون باید هزینه تهیه دارو را سریع پرداخت کنیم ولی داروخانه‌ها و بیمارستان‌های خریدار این داروها، یا پول را بسیار دیر پرداخت کرده یا به ازای آن اوراق عرضه می‌کنند.

راه‌اندازی سامانه مشاوره ژنتیک
در سال ۱۴۰۲
 افروز صفاری‌فرد، معاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پیگیری سازمان برای راه‌اندازی سامانه مشاوره ژنتیک طی سال آینده خبر داده و گفته از این طریق، براساس شرایط هر فرد (قبل از ازدواج و قبل از بارداری) پرسش‌نامه‌های مجزایی طراحی شده که افراد می‌توانند آن را تکمیل کنند. این سامانه می‌تواند افراد را با عوامل بروز معلولیت با توجه به ژنتیک خودشان آشنا کند.

بررسی مسمومیت دانش‌آموزان قمی توسط کمیسیون بهداشت مجلس
محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفته به‌دنبال اظهارنظر اخیر معاون وزیر بهداشت مبنی‌ بر عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان قمی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون بهداشت مأموریت بررسی این موضوع را با سفر به قم داد.

جستجو
آرشیو تاریخی