مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور:

تعداد مسافر، مبنای دریافت کرایه تاکسی در کشور است

افزایش کرایه‌ها قبل از تصویب و اعلام نرخ جدید تخلف است

با توجه به ازدحام جمعیت و افزایش سفرهای شهری در ماه پایانی هر سال، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور برای جلوگیری از گلایه شهروندان از دریافت نرخ‌های خارج از مصوبه و افزایش دریافت کرایه‌ها، گفت: رانندگان تاکسی‌های رسمی، باید مبنای دریافت کرایه را تعداد مسافر که 3 یا 4 نفر هستند، قرار دهند.
به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: رانندگان تاکسی‌ها موظف هستند نرخ مصوب را از مسافران دریافت کنند در غیر این صورت مسافران می‌توانند شکایت خود را از طریق درگاه ارتباطی که توسط شهرداری شهرهای مختلف پیش‌بینی شده است یا از طریق مراجعه حضوری به سازمان تاکسیرانی‌ها ثبت کنند تا رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه جابه جایی مسافر توسط خودروهای شخصی تخلف است و پلیس می‌تواند با اینگونه افراد برخورد کند، ادامه داد: اگر رانندگان شخصی کرایه اضافی دریافت کنند بر عهده سازمان‌های تاکسیرانی نیست و فقط می‌توانیم شکایت‌های ثبت شده در سامانه تاکسیرانی‌های مربوط به شهرداری‌ها را پیگیری کنیم.
ضامنی گفت: تعیین نرخ جدید کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری‌ها در بهمن یا اسفندماه هرسال طبق پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی در شورای شهر بررسی و تصویب شده و با تأیید نهایی، کرایه قانونی هر شهر اعلام می‌شود. افزایش کرایه‌ها قبل از تصویب و اعلام نرخ جدید تخلف است.
وی ادامه داد: پیشنهاد سوار شدن 3 مسافر در تاکسی به شورای ترافیک با هدف نزدیک شدن به استانداردها و همچنین رعایت بیشتر مسائل بهداشتی و افزایش رضایتمندی شهروندان ارائه شده است که اگر پذیرفته شود، مبنا سوار شدن 3 مسافر و دریافت کرایه 3 نفر خواهد شد.
فعالیت شبانه‌روزی خطوط تندرو در آخر سال
مهدی علیزاده، سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم با اعلام آمادگی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت برای به کارگیری حداکثری توان این ناوگان در استقبال از نوروز ۱۴۰۲، گفت: علاوه بر فعالیت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی خطوط تندرو، در مسیر‌های دارای تقاضای سفر مثل مناطق منتهی به بازارها و مراکز خرید ساعات کار خطوط افزایش می‌یابد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی