کدام‌گوشـواره‌به‌صـورت‌شمـــا‌می‌آید

گوشواره اکسسوری ایده آلی برای مهمانی‌ها به شمار می‌آید. اما بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که مناسب تیپ و حالت صورت شما باشد. پس با احتیاط انتخاب کنید و اگر از حلقه‌های آویزان خوشتان می‌آید، بیشتر دقت کنید. حلقه‌ها، فرها یا آویزها را درصورتی انتخاب کنید که مخالف فرم هندسی صورت شما باشند. پس قبل از خرید مدل‌های مختلف را جلوی آینه امتحان کنید و به این نکات توجه کنید!

صورت گرد
اگر صورت شما گرد است، گوشواره‌های زاویه‌دار و بلند انتخاب کنید تا صورتتان باریکتر و کشیده به نظر برسد. اشکال ساده یا آویزهای مربعی کوچک برای شما مناسبند. از خرید مدل‌های خیلی بزرگ خودداری کنید. از مدل‌های رویایی و آویزهای بیش از حد گرد خودداری کنید، زیرا گردی صورت شما را برجسته‌تر می‌کنند.

صورت چهارگوش
برای صورت چهارگوش، بهتر است گوشواره‌های گرد یا آویزهای حلقه‌ای انتخاب کنید. آنها خط چانه شما را نرم می‌کنند و تعادل را به خطوط زاویه‌دار صورت شما می‌بخشند. حلقه‌‎ها، دایره‌ها و اشکال قطره‌ای و آویز هم گزینه ایده‌آلی هستند.

صورت قلبی شکل
مدل‌هایی را انتخاب کنید که مخالف فرم هندسی صورت شماست، یعنی مدل‌هایی که از بالا باریک‌تر و در پایین پهن‌ترند؛ زیرا خط چانه شما را پهن‌تر جلوه می‌دهند. گوشواره‌های آویز که در قسمت پایین پهن‌تر می‌شوند، مانند اشک‌های کریستالی لوسترها یا طرح‌های مثلثی شکل، در صورت شما معجزه می‌کنند. مدل‌های مدور و بیضی هم به شرطی که در قسمت پایین پهن‌تر باشند مناسبند.

صورت بیضی
اگر فرم صورت شما بیضی است، هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید هر مدل گوشواره ای را انتخاب کنید؛ پرطرفدارترین شکل‌های گوشواره از دایره‌ای و تخت گرفته تا حلقه‌ای یا فرهای گرد آویز. با این حال، به مدل‌هایی که تا زیر چانه پایین می‌آیند بیشتر توجه کنید؛ زیرا صورت شما را بلندتر نمایان می‌کنند.
صورت بلند و باریک
گوشواره‌های کوتاه و پهن صورت شما را پهن‌تر و در نتیجه کوتاه‌تر نمایش می‌دهند.
دقیقا همان چیزی که شما نیاز دارید! حلقه‌های کوچک، شراره‌ها یا اشک‌های کریستالی، آویزهای قطره‌ای مانند یا حتی مربعی، جزو انتخاب‌های مجاز صورت باریک‌ها هستند.
مدل‌های چسبان کوچک هم برای شما عالی به نظر می‌رسند.

چند نکته
قبل از خرید گوشواره به طول گردن خود توجه کنید. هرچه گردن شما بلندتر باشد، گوشواره‌های شما بلندتر خواهند بود. اگر گوشواره‌هایتان به شانه‌هایتان برخورد کنند، گردن کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. این جواهرات نگاهها را جلب می‌کنند: گوشواره‌های بسیار بزرگ و گردنبندهایی با آویز درشت.
اگر رنگ و رویی پریده دارید جرأت استفاده از مدل‌های عجیب و غریب‌تر را داشته باشید. آنها ظاهر شما را روشن تر کرده و ظاهری جدید و مد روز به شما می‌بخشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی