شـــــــال و روســـــــری‌هایی کـــه قــاب‌‌صــــورت می‌شــــونـــــد


بی‌حاشیه برای
مدل‌های متنوع
اگر طالب تنوع هستید و تمایل به پوشیدن لباس‌های رنگارنگ با برش‌های مختلف دارید، باید به سمت روسری‌های بدون حاشیه بروید. اگر بخواهید متحدی برای خوش‌رنگ‌تر جلوه دادن لباس‌هایتان پیدا کنید که اکسسوری ایده‌آلی برای تغییر تیپ روزانه شما هم باشد، به روسری و شال‌های بی حاشیه‌ فکر کنید.


روسری‌های قواره دار
روسری های قواره دار که اصولاً از جنس‌های با دوامی تهیه می‌شوند، برای اواخر اسفند و اوایل بهار که هوا کمی سوز دارد، عالی است و علاوه بر شیک‌پوش جلوه دادن، شما را گرم نگه می دارد. برخی از این روسری‌ها با طرح‌های شطرنجی و بسیار کلاسیک، شما را شهری و صنعتی جلوه می‌دهد. رنگ‌ها یا دارای تطابق و هماهنگی یا برعکس متضاد هستند که بسته به رنگ پوست و چهره، شما را منحصر به فرد نمایان می‌کنند. روسری‌های بزرگ دارای کاربردهای متعددی هستند. به غیر از همه این موارد، انتخابی شیرین به عنوان هدیه‌ای گرم و نرم برای دوستان یا اعضای خانواده خواهد بود. منگوله‌هایی در لبه این روسری‌های قواره دار وجود دارد که آن را هنگام پوشیدن زیباتر و زنده‌تر جلوه می‌دهد. این روسری‌های به سبک سنتی، از قدیم بوده‌اند ولی امروزه در فرم‌های درخشان و پرزرق و برق دوباره به عرصه مد آمده‌اند.

حاشیه‌دار برای
کلاسیک پسندان

آیا به پوشیدن لباس‌هایی با رنگ و مدل‌های تا حدودی کلاسیک عادت کرده‌اید و به تیپ‌های ساده علاقه بیشتری نشان می‌دهید؟ پس روسری‌های حاشیه‌دار برای شما ساخته شده‌ است! درواقع، روسری‌های حاشیه‌دار، لمس کوچکی از اصالت را به ارمغان می‌آورند و گاهی ممکن است که جای آنها در استایل روزانه شما خالی باشد زیرا باعث ایجاد تغییراتی کلی در سر و وضع شما می‌شود. بنابراین با این روسری، مدل مانتو و‌‌ دیگر لباس‌های شما، به طرز ماهرانه و ظریفی تقویت می‌شود.

روسری‌های بهاره

رنگ‌های شاد حال شما را خوب می‌کند؛ پس با انتخاب روسری‌های رنگارنگ روحیه خود را تقویت کنید. مانتو، روسری، شال و کیف در مجموعه‌هایی فوق العاده رنگارنگ برای بهار و تابستان 1402 روی مد است و بسیاری از تولیدکننده ها به تمرکز روی این رنگها پرداخته و ست‌های جذابی از این محصولات تولید کرده اند! به طور کلی، امسال برندهای مشهور اکسسوری، پارچه، پوشاک و کالاهای چرمی در دنیا، گرایش زیادی به ترکیب احساسات با رنگ‌ها پیدا کرده و طرح‌های رنگارنگ و پرشوری را توسعه داده‌اند. طراحان با الهام از سفرها و کشف فرهنگ‌های گوناگون و افق‌های تازه، به ترکیب رنگ‌ها و مواد گوناگون پرداخته و طرح‌های زیبایی را با الهام از فرهنگ‌های آسیایی روی کیف، شلوار، روسری، شال، کلاه و انواع کیف‌های طرح دار ارائه کرده‌اند. برای مثال آنها طرح‌های رنگارنگی را روی ستی از کیف‌ دستی با شال یا روسری و کیف با کفش ارائه داده‌اند.

 

حاشیه‌دار یا بی‌حاشیه

در میان طرح‌های بی‌شمار روسری و شال، گاهی پیش آمده است که در انتخاب مدل‌های حاشیه‌دار یا ساده مردد شده و مانده‌ایم که کدام مدل مناسب استایل ماست.

 

صنایع دستی آباء و اجدادی
برخی از طراحان به نقش‌های تاریخی و صنایع دستی روی آورده و شال و روسری‌هایی جذاب روانه بازار کرده‌اند؛ مدل‌هایی نیز دارای کیف، کفش و شال یا روسری ست هم با رنگ‌ها و طرح‌هایی یکسان است. برخی مدپردازان این مجموعه‌های ست را با یک مانتوی بلند رنگ روشن، مثلاً سفید یا سدری و کرم، ولی ساده همراه کرده‌اند. آنان بر این باورند در دست گرفتن کیف‌هایی از مواد طبیعی دستبافت، نوید اصالت را خواهد داد. در این مجموعه ها، هر کدام از ست ها و هر مدل داستان خاص خود را دارد که بدون الگو، مواد را با فنون بافت و با دانش اجدادی در هم آمیخته است و آخرین روندهای مد را ایجاد کرده است. با تغییر هر فصل، ما تمایل به نوآوری و تم‌های متفاوت پیدا می‌کنیم. بهار و تابستان امسال با مجموعه‌هایی جدید و انتزاعی، نویدی پرماجرا برای مدل‌های شال و روسری می دهد. طرح‌هایی انتزاعی و درهم آمیخته از طبیعت، چشم اندازهای شهری و روستایی یا حتی اشکال هندسی ما را به سوی سفری متفاوت در رویا می‌کشاند. صحنه‌ها در هماهنگی کامل با جنس پارچه‌ها، روی کتان، نخ، پنبه‌، حریر و ابریشم می‌نشینند. طرح‌ها به دنبال یکدیگر می‌آیند تا سفری را که ترکیبی از واقعیت با تخیل است، شکل دهند. در کل طراحی‌های حرفه‌ای و ظریف با شال و روسری‌ها همراه می‌شوند. در این طرح ها، کلاسیک‌های تیره بر جلوه‌های گرافیکی و الگوهای جدید تأکید می‌کنند و رنگ‌های تند بر شادابی و سرزندگی.

جستجو
آرشیو تاریخی