رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری:

بنیه قوی مردمی نظام حجت را بر همه مسئولان و علما تمام کرده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، این مجلس رفیع و بسیار مهم را نماد درهم‌‌آمیختگی «جمهوریت» و «اسلامیت» خواندند و با اشاره به حضور بی‌بدیل، حیاتی و مستمر مردم در صحنه‌های گوناگون گفتند: بنیه قوی مردمی نظام، ثروتی ملی است که خداوند با آن، حجت را بر علما و همه مسئولان نظام تمام کرده است و همه باید در حفظ و افزایش این سرمایه عظیم، بی‌وقفه تلاش کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد بزرگ و شادی‌آفرین آن، مجلس خبرگان را نماد حقیقی مردم‌سالاری دینی دانستند و افزودند: این مجلس در پرتو تحقق کاملاً سالمِ مردم‌سالاری، منتخب مردم است ضمن اینکه متشکل از علمای دین است و جوهره دینی نظام را نشان می‌دهد.
رهبر انقلاب، جایگاه، اهمیت و حساسیت مجلس خبرگان را بالاتر از هر مرکز و مجموعه‌ای در نظام برشمردند و گفتند: این مجلس، هم تعیین‌کننده رهبری و هم با مراقبت‌های خود، تضمین‌کننده وجود و استمرار شرایط رهبری است که چنین جایگاه عظیمی، وظایف سنگینی را متوجه اعضای خبرگان می‌کند و هیچ اهمالی در ادای این وظایف، در درگاه پروردگار پذیرفته نیست.
ایشان راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را تجلی دیگری از بنیه مردمی قوی نظام خواندند و خاطرنشان کردند: در کجای دنیا مشابه چنین اجتماع عظیمی برای یک امر سیاسی وجود دارد که مردم با این کثرت و تنوع جمعیت و سلایق، از پیران قدخمیده تا نوجوانان نورسیده، چهل و چند سال پشت‌سر هم و در شرایط آب و هوایی غالباً سخت، هر سال در صحنه حاضر شوند؟ این پشتوانه و بنیه مردمی قوی نظام است که البته ما به آن عادت کرده‌ایم و شاید عظمت آن را خوب درک نکنیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر همسر شهید آیت‌الله مطهری نماز اقامه کردند
رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر روز گذشته(جمعه) با حضور در کنار پیکر سرکار خانم اعظم (عالیه) روحانی، همسر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری ضمن قرائت فاتحه، بر پیکر آن همراه و یار استاد مطهری نماز اقامه کردند.
مراسم تشییع پیکر همسر شهید مطهری در تهران ساعت 9 صبح امروز شنبه برگزار می‌شود. عصر امروز هم مراسم تشییع و تدفین در قم از ساعت 16 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی