11هزار کشتی تفریحی آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی

شیما جهان‌بخش- سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 پیش از ایام نوروز کار خود را شروع کرده تا مسافران با خیال راحت برای سفری بدون دغدغه برنامه‌ریزی کنند.

اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز در 7 استان ساحلی
«مهدی فرمهینی فراهانی»، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با «ایران» با اعلام اینکه طرح سفرهای دریایی نوروزی از 25 اسفندماه آغاز می‌شود، اظهارداشت: در نوروز سال گذشته بیش از 6 میلیون مسافر دریایی در کشور داشتیم اما امسال با توجه به کنترل بیماری کرونا و رفع محدودیت‌های ترددی انتظار می‌رود سفرهای نوروزی رونق بیشتری داشته باشد. در همین راستا طرح سفرهای دریایی نوروزی در 7 استان ساحلی کشور یعنی گلستان، مازندران و گیلان در شمال و سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان در جنوب کشور اجرایی خواهد شد.
به گفته وی 11هزار کشتی تفریحی کوچک و بزرگ با ظرفیت 18 هزار صندلی در تعطیلات نوروزی 1402 آماده خدمت‌رسانی به مسافران است. همچنین برای اجرای دقیق این طرح، 1200 بازرس سازمان بنادر و کشتیرانی مسئولیت نظارت را بر عهده دارند. حدود 120 شناور امداد و نجات هم برای پشتیبانی و کنترل حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از مسافران خواست در صورت بروز یا مشاهده سانحه دریایی بدون پیش شماره با شماره تلفن 1550 تماس بگیرند تا مراکز امداد و نجات به آنها کمک کنند. همچنین لازم است مسافران از اسکله‌های مجاز که توسط سازمان بنادر معرفی شده است سفر کنند.

شروع سفرهای دریایی نوروزی در هرمزگان
«حسین عباس‌نژاد» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به خبرنگار «ایران» گفت: از آنجا که نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده کارگروه سفرهای دریایی نوروز 1402 پیش از ایام نوروز کار خود را شروع کرده است.
وی با اشاره به اینکه مسافرت‌های دریایی استان آغاز شده است، گفت: تنها از 27 تا 29 بهمن بیش از 308 هزار نفر از طریق بنادر و اسکله‌های گردشگری دریایی هرمزگان سفر کرده‌اند. عباس‌نژاد افزود: کارگروه‌های تخصصی سفرهای دریایی در این استان زودتر از موعد مقرر تشکیل و تمام امور مربوط از جمله بازرسی و ثبت شناورها و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه خدمه شناورها انجام شده است.
عباس‌نژاد خاطرنشان: با وجود حجم بالای سفرهای دریایی در بهمن امسال، هیچ گزارش حادثه‌ای نداشتیم که این موضوع نشان دهنده گسترش فرهنگ دریانوردی و توجه مسافران به توصیه‌های ایمنی و هواشناسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی