با ورود سامانه بارشی جدید به کشور

آسمان اغلب استان‌ها بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خبر داد و اعلام کرد با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز (پنجشنبه) بارش برف و باران، آسمان بیشتر استان‌ها را در بر خواهد گرفت. «کبری رفیعی»، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز برخی نواحی ساحلی خزر و شمال غرب و غرب کشور شاهد آغاز بارش‌ها به صورت برف و باران خواهند بود. از روز جمعه پدیده غالب در بیشتر نقاط کشور بارش پراکنده باران و برف خواهد بود. در سه روز آینده وزش شدید باد برای شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی با تأکید بر اینکه فردا وزش شدید باد در نواحی جنوبی کشور و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد، تصریح کرد:‌ روز جمعه این پدیده در نواحی شمالی کشور و روز شنبه در شمال شرق کشور رخ خواهد داد و احتمال تأخیر در پروازها وجود دارد.
به گفته رفیعی در روزهای جمعه و شنبه دمای هوا در نواحی شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.
وی ضمن هشدار به فعالان دریایی به‌خاطر افزایش ارتفاع موج در روزهای آینده گفت: از امرزو تا روز جمعه آب‌های جنوبی و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.
در این مدت آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه دما به ۱۵درجه و کمینه دما به ۵ درجه خواهد رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی