سیاست

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درباره «بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمان» و «مالیات بر ارزش افزوده» را برای اجرا، ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی»، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد. رئیس جمهور همچنین «قانون اصلاح بند «ب» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده» برای اجرا به وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ کرد.
این دو قانون در جلسه علنی روز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
 
رئیس قوه قضائیه:
تا قبل از نیمه شعبان کار عفو را تمام کنید
رئیس قوه قضائیه خطاب به مسئولان ذیربط قضایی تأکید کرد: روند عفوها را به گونه‌ای پیش ببرید که تا نیمه شعبان تمام کسانی  که مشمول عفو  مقام معظم رهبری می‌شوند، تعیین تکلیف شوند.حجت‌الاسلام محسنی ‌اژه‌ای، روز گذشته در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه ضمن اشاره به عفو اخیری که از ناحیه مقام معظم رهبری شامل بخش قابل توجهی از محکومان و زندانیان واجد شرایط شد، به معاونت قضایی دستور داد تا با همکاری مرکز رسانه قوه قضائیه و سایر بخش‌های ذیربط شرایطی را فراهم  کنند تا محکومان و زندانیان و خانواده‌های آنها بتوانند سؤالات خود را درباره عفوها مطرح کنند و چنانچه خود یا عضو زندانی خانواده خود را مشمول این عفو می‌دانند اما به پرونده آنها رسیدگی نشده، پیگیری شود.
 
ایران اتهام حمله به کشتی
رژیم صهیونیستی را رد کرد
سخنگوی وزارت امورخارجه درباره ادعاهای خبرگزاری امریکایی بلومبرگ در مورد غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم از سوی ایران گفت: ایران متعهد به ان‌پی‌تی است. همکاری حرفه‌ای ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک اصل مهم برای ایران در مناسبات خودش با آژانس است.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله ایران به کشتی خود هم گفت: ما اتهامات را قویاً رد می‌کنیم. رژیم صهیونیستی به اتهام‌زنی علیه ایران همانند حامی اصلی خود، امریکا عادت دارد.  ما در ارتباط با آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی جزو کشورهای مؤثر هستیم. ایران به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد .

 

جستجو
آرشیو تاریخی