بذرپاش: تمهیدات لازم را برای سفرهای نوروزی اندیشیده‌ایم

فراوانی تصادفات و تلفات در ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز قابل توجه است که رفع آن در دستور کار قرار دارد

گردهمایی استانداران با حضور وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و استانداران و مسئولان استانی سفرهای نوروزی با موضوع بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و ستاد تسهیلات نوروزی در وزارت کشور برگزار شد.
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست استانداران گفت: یکی از موضوع‌های جلسه سفرهای نوروزی ایمنی‌بخشی راه‌های کشور با کمک استانداران بود.
به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش افزود: تا پایان سال از 200 نقطه رفع خطر خواهد شد و برخی از آنها با آشکارسازی و اصلاح روش‌های ترافیکی و روش‌های مختلف امکان‌پذیر است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 8 هزار کیلومتر راه پرخطر شناسایی شده است که بیشترین سوانح جاده‌ای خطرناک در آنها رخ می‌دهد و رفع این مسأله در دستور کار پلیس و سازمان راهداری قرار گرفته است.
بذرپاش خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود از 24 اسفندماه حجم بالای سفرهای نوروزی آغاز شود. تا چهارم فروردین بیشترین سفرها انجام می‌شود که در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.
برخی اماکن را که در جاده‌ها در اختیار داریم، تجهیز می‌کنیم تا مردم در طول سفر از آن استفاده کنند.
 گفته شده است بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد؛ از این رو با شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها هماهنگ کردیم تا ایستگاه‌هایی را برای استراحت در 30 کیلومتری شهرها ایجاد کنیم. پویش «همراهان سفر ایمن» نیز برگزار خواهد شد و در 100 نقطه در سازمان راهداری ایستگاه‌هایی را برای استراحت و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده‌ایم و می‌کوشیم تعداد آن را افزایش دهیم .
استانداران بر کاهش تلفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی تمرکز کنند
وزیر کشور در این نشست با تأکید بر اهمیت حضور میدانی استانداران در مدیریت سفرهای نوروزی و کنترل ترافیک جاده‌ای گفت: باید برای کاهش تلفات و تصادفات برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.وزیر کشور در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت حضور فعال و میدانی استانداران در مدیریت سفرهای نوروزی و کنترل ترافیک جاده‌ای گفت: استانداران درصد قابل توجهی را برای کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای هدف‌گذاری کنند.وی خاطرنشان کرد: تحقق این امر با هماهنگی دستگاه‌ها و مردم قابل تحقق است.
وزیر کشور ادامه داد: نوروز امسال استانداران در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر به مسافت 30 کیلومتر، استراحتگاه‌هایی را برای رانندگان فراهم کنند که اثر مهمی بر کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی