از خوشحالی‌های ساده تا تغییری تلخ

آیه طائبی
دبیر گروه زندگی
من از سورپرایز و غافلگیری بدم می‌آید. شاید بهتر باشد بگویم من از غافلگیری خوشم نمی‌آمد تا امسال. دوست داشتم همه‌چیز تحت نظر خودم برایم اتفاق بیفتد. حتی این مدل جدیدی که مد شده و در شبکه‌های اجتماعی زیاد می‌بینیم با آن همه زرق و برق هم برایم جذابیتی نداشت. دلشوره می‌گرفتم از پیش‌آمدن ماجرایی که از آن بی‌خبرم و عذاب وجدان از زحمتی که بقیه می‌کشیدند. این ماجرا ظاهرش کنترلگری بود اما در اصل ماجراهای دیگری هم بود مثل خود را لایق ندانستن. گاهی به خاطر ماجراهایی که در گذشته از سر گذرانده‌ایم و خودمان را نبخشیده‌ایم، از خودمان خشم داریم که ناخودآگاهمان اجازه نمی‌دهد هیچ اتفاق خوبی برایمان بیفتد. ما را لایق آن نمی‌داند که از سمت دیگران محبت ببینیم. در جلسه‌های تراپی زیاد درباره این موضوع صحبت کردیم و نتیجه آن شد که امسال، وسط اسباب‌کشی، وقتی همه زندگی‌مان در جعبه‌های زردرنگ روی هم سوار شده‌ بود و من داشتم آخرین وسایل را بسته‌بندی می‌کردم، همسرم صدایم زد و گفت «میای چایی بخوریم؟» وقتی از اتاق بیرون آمدم، دیدم وسط آن‌همه شلوغی، روی میز کیک شکلاتی زیبایی نشسته، مادر و پدرم آمده‌اند، دوستانم هم که تا همین حالا داشتند کار می‌کردند لباس عوض کرده‌اند و شیک و مرتب نشسته‌اند روی مبل‌ها. گندم، دخترم برایم تولدت مبارک خواند و من بدون ذره‌ای عذاب‌وجدان، بدون هیچ نگرانی و دل‌شوره در اعماق دلم فقط و فقط خوشحال شدم.
اولین بار بود که غافلگیری را با خوشحالی تجربه می‌کردم.
از وقتی گندم به زندگیم وارد شده، بیشتر تلاش می‌کنم مسائلم را با خودم حل کنم و بتوانم الگوی بهتری برایش باشم، ترس‌ها و نگرانی‌هایم را به او منتقل نکنم، اتفاقات را ساده بگیرم و بگذارم از کودکی‌اش بیشترین لذت را ببرد. دلم می‌خواهد گندم ساده خوشحالی کردن را یاد بگیرد، اما وقتی خودم نسبت به خوشحال شدن گارد بسته داشته باشم، چطور می‌توانم او را در این مسیر همراهی کنم؟
نبخشیدن خود، در طول زندگی هم باعث ناراحتی‌مان می‌شود و هم مانع از لذت بردن از زندگی، به همین خاطر در این شماره مقاله‌ای داریم که شما را در بخشیدن خودتان راهنمایی کند. این مقاله را حتماً بخوانید و تلاش کنید گذشته را پشت‌سر بگذارید.
از غافلگیری‌های مدرن که روزبه‌روز هم بیشتر و همه‌گیرتر می‌شود و نه‌تنها دیگر صمیمیت و عشق جاری در آن دورهمی‌ها تحلیل رفته و کم و کم‌تر شده که خطرات زیادی هم به همراه می‌آورد هم یادداشتی خواندنی داریم.
مثل هر شماره یک آموزش کیک و شکلات خوشمزه هم داریم که به سادگی در خانه درست کنید و لذتش را ببرید.
و یک مرور تاریخی از گروهی فعال و با انگیزه به نام مجاهدین خلق و مسیر رسیدنش به منافقین با بررسی فیلم سیانور.
پس با ما همراه باشید.

جستجو
آرشیو تاریخی