اتــاق‌هــای‌نشیــمن‌آیـنـده

تغییر‌کاربری اتاق نشیمن‌،‌‌از ویترینی‌برای مهمانان به مکانی برای راحتی خودمان امروزه بسیاری از اتاق های نشیمن به دفاتر خانگی، مراکز آموزشی و فضایی سرگرم کننده تبدیل شده اند تا اعضای خانواده بتوانند هم در آن استراحت کنند و دور هم جمع شوند و هم فضایی دلچسب داشته باشند. به عقیده طراحان داخلی، خانه مکانی است که ما با جسارت و اطمینان می توانیم به دور از دنیای بیرون در آن به آرامش برسیم. از این رو، استفاده از عناصر طبیعت در طراحی اتاق نشیمن و فضای داخلی خانه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه اتاق نشیمن همیشه فضای مورد علاقه‌ ماست، اما در سال‌های اخیر بیشتر به ویترینی برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان و خانواده تبدیل شده بود، تا مکانی که بتوانیم خود واقعی‌ مان در آن باشیم و احساس راحتی کنیم. اما طی چند سال با تغییرات پر فراز و نشیب، می توان گفت اتاق نشیمن در حال تبدیل شدن به مکانی است که در آن بتوانیم احساس کنیم چه کسی هستیم و واقعاً چه احساسی داریم. استفاده از مبلمان های راحت و لوازم ساده اما شیک در کنار رنگ های دلپذیر به سلیقه خودمان برای مبل ها و دیگر نقاط اتاق نشیمن، می تواند حس خوبی به ما در فضای اتاق نشیمن بدهد. استفاده از پارچه های بوکله که از سال 2020 ترند شده بود و با گذر زمان به طرافدارانش افزوده شده است در کنار پارچه های مخملی برای مبلمان می تواند حس راحتی را در کنار ظاهری شیک در طراحی های امسال به نمایش بگذارد. مبل های مخملی چند سالی است که رواج یافته و دیدن یک اتاق نشیمن مدرن بدون آن غیرعادی است. پارچه مخملی بسیار مورد تحسین قرار می گیرد و هنوز در بسیاری از خانه‌ها جزء اصلی دیزاین داخلی است و می تواند حتی روی مبلمان راحتی نیز شیکی خود را حفظ کند. سرمایه گذاری روی مبل مخملی راهی عالی برای آوردن رنگ و شادابی به فضای داخلی اتاق نشیمن است. می توان گفت در دیزاین داخلی اتاق نشیمن 2023 بازگشتی به گذشته داریم یعنی استفاده از بوفه ها، قفسه بندی های چوبی، بشقاب های دیواری و تابلوهای نقاشی، شکلی از نمایش وسایل را تداعی می کند. با این حال، هستند افرادی که به نگهداری از سوغاتی ها توجه خاصی داشته و دیوار اتاق نشیمن خود را همچون ویترین مغازه از این یادگاری ها پرمی کنند تا با دیدنشان احساساتشان برانگیخته شود. این سبکی قدیمی است که در سال 2023 دوباره مورد توجه قرار گرفته است.


رنگ آمیزی دیوار
رنگ دیوارها در بسیاری از اتاق های نشیمن جزء اصلی از دیزاین است. تمرکز بیشتر در طراحی داخلی بر کارهایی است که هزینه کمتری برای صاحبخانه به همراه داشته باشد از این رو رنگ کردن دیوارها می تواند برای اتاق نشیمن راهی آسان و کم خرج باشد و فضای داخلی را شیک و امروزی کند.

قاب بندی پنجره ها
رنگ آمیزی قاب‌بندی پنجره‌ها و درها با رنگ های متضاد نسبت به  رنگ دیوار می تواند جلوه زیبایی به اتاق نشیمن بدهد. شما همچنین می توانید همین کار را برای قاب عکس ها و نقاشی ها انجام دهید. در طراحی اتاق نشیمن 2023 همه چیز حول محور شادی و نشاط می چرخد به همین دلیل علاوه بر توجه به دیوارها و سقف به کف خانه اتاق نشیمن نیز باید توجه شود. انسان پیوند عمیقی با رنگها دارد و رنگ، کلید فرحبخشی است پس بهتر است برای ایجاد فضایی شاد و شیک، بیشتر از رنگها استفاده کنیم.

لازم نیست همه قفسه ها را پر کنید
لوازم جانبی در ایجاد احساس شخصی نقش بزرگی دارند. امسال کمیت این لوازم مهم نیست بلکه انتخاب و چینش آنها مهم است. به جای پر کردن هر سطح یا فضای قفسه، از چند قطعه که به دقت انتخاب شده هم می توان استفاده کرد.

نورپردازی
نورپردازی اتاق نـــشیمن نقش مهمی در برجســـته ‌تر کردن اتاق دارد و چراغ ‌های رومــیزی و زمینی در اشکال مختلف می تواند حس خوبی به ما بدهد. تنظیم سطح روشنایی بسته به زمان روز آسان است اما باید توجه داشت که میزان نور باعث خستگی چشم ها نشود. این موضوع برای خانه هایی با افراد مسن بیشتر اهمیت پیدا می کند. نور زیاد می تواند برای این دسته از افراد پس از خروج از اتاق نشیمن دردسر ساز باشد و به چشمشان فشار وارد کند. درنورپردازی جدید با توجه به نوآوری ها، نورهای آبی ساطع شده از لامپ های «ال ای دی » کاهش یافته زیرا باعث اختلال در خواب می شوند. بیشتر، نورپردازی ای در نظر گرفته می شود که موجب افزایش حس آرامش و راحتی شود. برای ایجاد تغییرات سالم در خانه، لازم نیست میلیاردر باشید. می توانیم از شیوه های مقرون به صرفه استفاده کنیم و با خلاقیت و مد نظر قرار دادن سلیقه خودمان، متفاوت باشیم. می توانیم با استفاده از برخی شیوه ها مثل تعمیرات جزئی و رنگ کردن لوازم، هم هزینه‌ها را کاهش دهیم و هم در چیدمان خانه تغییرات مثبتی ایجاد کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی