سیاست

مخبر: اقدامات پیشگیرانه لازمه مقابله با بحران‌ها و حوادث طبیعی است
معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای اقدامات پیشگیرانه در حوادث طبیعی از لازمه‌های اساسی مقابله با بحران است.
به گزارش مهر، محمد مخبر روز گذشته در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ گفت: آموزش مردم و مسئولان به صورت مستمر و طبق دانش جهانی باید به‌روزرسانی شود و از آخرین فناوری‌های روز دنیا در زمینه سیستم‌های هشداردهنده و امدادی استفاده شود، چراکه بدون استفاده از تجهیزات روز دنیا تلفات و خسارات در حوادث طبیعی چندین برابر می‌شود.
مخبر افزود: سازمان مدیریت بحران و دستگاه‌های مربوطه باید قبل از وقوع چنین حوادثی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند. نهضت مقاوم‌سازی بناها در کشور در برابر زلزله باید همه‌گیر شود و مردم با کمک مسئولان عهده‌دار این کار مهم شوند. تجربه نشان داده شهرهایی که در برابر زلزله مقاوم‌سازی و بازسازی شده‌اند با کمترین آسیب از نظر جانی و مالی مواجه شده‌اند.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه کشور ایران در یک منطقه حادثه‌خیز قرار دارد، تصریح کرد: در بین تمام مؤلفه‌های توسعه پایدار، مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه انجام نشود، توسعه پایدار در هیچ کشوری شکل نمی‌گیرد.

 
ابلاغ کلیات عفو عمومی دانشگاهیان به رؤسای دانشگاه‌ها
در پی عفو و تخفیف مجازات تعداد کثیری از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب، کلیات عفو عمومی دانشگاهیان با دستور وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
به گزارش فارس، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نامه‌ای با اشاره به عفو و تخفیف مجازات کثیری از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر از سوی مقام معظم رهبری از محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری خواست تا تلاش مضاعفی را برای بهره‌مندی دانشجویان و استادان متهم و محکوم از رأفت و تدبیر معظم‌له با هماهنگی‌های بیش از پیش با مسئولان قوه‌قضائیه و رؤسای دادگستری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کنند و موضوع رأفت و بخشش مذکور را به احکام انضباطی دانشگاه‌ها نیز تعمیم دهند.

 
برگزاری آزمون برای جذب ۴۵ هزار نیرو در دو وزارتخانه
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از برگزاری یک آزمون تا پایان سال برای جذب نیرو در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سال آینده برای این دو نهاد نیرو جذب می‌کنیم. به گزارش فارس، میثم لطیفی افزود: تا پایان سال برای وزارت آموزش و پرورش حداقل 20 هزار نفر و برای وزارت بهداشت 25 هزار نفر نیرو برای مناطق مستعد و محروم  جذب می‌کنیم.
لطیفی همچنین از برگزاری دهمین آزمون ادواری استخدام دستگاه‌های کشوری خبر داد و گفت: درباره اختصاص و تأمین اعتبار برای جذب نیروهای مورد نیاز دستگاه‌های کشوری در کارگروه «نیازسنجی» تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی