پس از ماه ها سکوت سالن‌های کنسرت در شب برفی تهران شکست قول کنسرت رایگان برای مردم خوی

شامگاه ۲۳ بهمن، خوانندگان پاپ؛ ماکان بند و سیروان خسروی به صورت رسمی کنسرت‌های موسیقی را پس از هفت ماه وقفه آغاز کردند هر چند که این کنسرت‌ها بسیار متفاوت‎ از اجراهای گذشته این خوانندگان بود!
در شب برفی تهران، گروه پرطرفدار ماکان‌بند در نخستین کنسرت زمستانی خود، طی ۲ سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفتند و خاطره زیبایی را برای دوستداران خود خلق کردند. کنسرت سیروان خسروی هم با شرایط و حس و حالی متفاوت از گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، ماکان‌بند با ارکستر پروپیمانی که تماماً مشکی به تن کرده بودند، ظاهر شد و تقریباً تمام سازهای کلیدی را در اختیار داشت. از ساکسیفون و ویولن تا پیانو و گیتار برقی. امیر مقاره و رها مهادیان در میان سوت و جیغ طرفدارانشان، شروع به خواندن کردند. آنها در اجرای خود آهنگ‌های «رفت»، «ناخدا»، «یه لحظه نگام کن»، «خدا»، «دیوونه من»، «حیف»، «حق بده»، «نارنجی»، «دوره‌گرد» و «قصه من» را اجرا کردند. آهنگ «قصه من»، جدیدترین کار این گروه است که طی روزهای گذشته منتشر شد و ماکان‌بند، نخستین‌‎ اجرای زنده آن را در کنسرت استارت زد.
نکته عجیب این کنسرت آن بود که برخلاف آنچه که تصور می‌شد، هیچ آهنگ شادی خوانده نشد. این اتفاق با اعتراض بسیاری از مخاطبان همراه شد که فریاد «شادش کن» را سر دادند؛ اما «ماکان بند» اصرار عجیبی روی اجرای آهنگ‌های غمگین داشتند و هیچ توضیحی هم در این باره ندادند. امیر مقاره ۲ بار به هنگام اجرای برنامه بغض و گریه کرد که باز هم در این ارتباط حرفی با مخاطبان نزد. اتفاق خوبی که در کنسرت یکشنبه شب رخ داد، مربوط به سانس اول بود. در این سانس، دختربچه‌ای حدوداً ۱۰ساله به همراه مادرش از خوی آمده بود و به دلیل اصرار برای دیدن ۲ خواننده گروه، به پشت‌‍ صحنه رفت. امیر مقاره و رهام هادیان، با دیدن این دختر کوچک تحت‌تأثیر قرار گرفتند. مقاره در سانس دوم رو به مخاطبان گفت که هر زمان، اوضاع خوی عادی شود، آنها اولین خوانندگانی خواهند بود که به این شهر رفته و هر تعداد سانس که نیاز باشد، به‌صورت رایگان برای مردم اجرای برنامه خواهند کرد. این قول، با جیغ ممتد مخاطبان همراه بود. کنسرت ساعت ۲۳:۳۰ به پایان رسید و تقریباً در تمام ماشین‌هایی که از پارکینگ بیرون می‌آمدند، آهنگ‌هایی شاد با صدایی بلند شنیده می‌شد که نتیجه اعتراضی بود که آنها پس از شنیدن حدوداً ۱۰ آهنگ غمگین داشتند.

سیروان استارت کنسرت‌ها را زد
کنسرت سیروان خسروی پس از ماه‌ها دوری از صحنه، شامگاه ۲۳ بهمن با شرایط و حس و حالی متفاوت از گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.
شرایط حسی کنسرت سیروان علی‌رغم استقبال و همراهی طرفداران متفاوت از اجراهای گذشته بود. وی با ابراز خرسندی از برگزاری این کنسرت به مخاطبان گفت: خیلی خوشحالم که بعد از هفت ماه دوری از شما دوباره به اجرای برنامه می‌پردازم و امیدوارم شب خیلی خوبی را در کنار هم داشته باشیم. حضور افتخاری زانیار برادر سیروان خسروی در این کنسرت شرایط را کمی تغییر داد که با استقبال هیجان‌انگیز مخاطبان و طرفداران این خواننده روبه‌رو شد، در این بخش سه قطعه مشترک اجرا شد که یکی از بخش‌های قابل توجه کنسرت بود. قطعه «دوست دارم زندگی رو» یکی از پرطرفدارترین قطعات این خواننده و آهنگساز در سال‌های اخیر است. در کنسرت یکشنبه شب نیز بسیاری از مخاطبان درخواست کردند تا خسروی این قطعه را اجرا کند اما او نپذیرفت و بیان کرد: اگر اجازه بدهید امشب قطعه «دوست دارم زندگی رو» را نخواهم خواند و به جای آن اثر دیگری را تقدیم‌تان می‌کنم. قطعات منتخب آلبوم‌های «تو خیال کردی بری»، «ساعت ۹»، «جاده رویاها»، «بی مرز» و «مونولوگ» از جمله آثاری بود که در کنسرت خسروی اجرا شدند.

«لبخند ۳» صادقی
رضا صادقی اوایل بهمن امسال با فراخوان «لبخند ۳»؛ کمک به مردم زلزله‌زده شهر خوی، اعلام کرده بود که قرار است برای همدلی با مردم این شهر ۲۵ بهمن کنسرتی را در تهران برگزار کند که تمام درآمد آن برای تهیه ملزومات مردم زلزله‌زده شهر خوی هزینه خواهد شد. این وعده صادقی محقق شد و کنسرت او امشب (۲۵ بهمن) در دو سانس ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که قیمت بلیت‌های آن ۱۷۰ تا ۴۹۵ هزار تومان تعیین شده است. صادقی به تازگی تک‌آهنگ «شانس آخر» را برای قدردانی از همراهی مردم با فراخوان کمک به مردم زلزله‌زده شهر خوی منتشر کرده است.

بازگشت رونق به کنسرت‌های موسیقی با خوانندگان پاپ، از رضا صادقی تا سیروان
همچنین بعضی از رسانه‌ها اعلام کردند که خواننده‌های پاپ همچون حامد همایون، مسعود صادقلو، آرون افشار، امید جهان، زانکو، رضا بهرام، حمید هیراد، گرشا رضایی، معین زندی، مصطفی راغب و علیرضا طلیسچی قرار است امسال در بخش جنبی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر حضور داشته باشند که تاکنون از سوی دبیرخانه جشنواره تأیید نشده است‌.

جستجو
آرشیو تاریخی